Skocz do zawartości

Animacja 3D: Cannon


thegame

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

@uncle do modelowania i animowania ruchów postaci jeszcze mi daleko.

@natas może powiedziałbyś co w takim razie jest nie tak. To że szału nie ma to nie jest wiadomość. Chciałem się zapoznać z procesem tworzenia czegoś więcej niż lecącej kulki rozwalającej ścianę. Może rozwinąłbyś swoją myśl?

@RONIN teksturę miałem w pakiecie zakupionego kursu na allegro. Możliwe że tam też się znajduje :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@natas może powiedziałbyś co w takim razie jest nie tak. To że szału nie ma to nie jest wiadomość. Chciałem się zapoznać z procesem tworzenia czegoś więcej niż lecącej kulki rozwalającej ścianę. Może rozwinąłbyś swoją myśl?

 

Wiesz, że lecąca kulka może być naprawdę skomplikowana do zrobienia jeśli jest fizyczna? ;) Możesz zrobić lecącą kulkę, która uderza w ścianę 3 klikami i wygląda to dupnie. A możesz skonstruować system w, którym w zależności od masy kulki(żeby było ciekawej to obliczymy ją jako współczynnik m*objętość) armata przesunie się z pewną prędkością na pewną odległość do tyłu(możesz uwzględnić zanik siły przez tarcie) potem kulka ta leci pewnym torem, który jest zależny od współczynników takich jak grawitacja, wiatr, skład powietrza(nawet przyciąganie satelity jakiejś planety) czy ruch komora obok przy czym np. kamienne kule armatnie pod wpływem energii wybuchu pękały z czego wzięło się to, że dwie częsci były połączone łańcuchem co nadaje kulce bardzo ciekawe właściwości co do toru lotu i perspektywy uderzenia. Samo uderzenie też jest ciekawe bo zawiera tak interesujące rzeczy jak przekształcenia energii. Energia lecącej kulki jest przekształcana w energie uderzenia. Mur to też ciekawa sprawa bo np. jeśli zaprawa z której jest zrobiony jest słaba to owa kulka uderzająca o mur narobi trochę odłamków ale większość to spadające cegły, jeśli zaprawa będzie mocniejsza to bedzie więcej odłamków mniej cegieł. Z bardziej technicznych aspektów to jeśli założymy, że kulka jest okrągła i leci w całości to możemy jej lot zaanimować na kilka sposób:

tor animujemy ręcznie i pod koniec włączamy silnik fizyczny, który liczy nam szybkość na podstawie różnicy odległości w dwóch ostatnich klatkach

całość animujemy za pomocą silnika fizycznego jako rigib body

całość skonstruowanie własnego prostego systemu

itd, itp

Animacja kulki i muru może być naprawdę skomplikowana jeśli chce się ją skomplikować ;) A do tego wszystkiego to musi to wyglądać. W praktyce nie tak jest praktycznie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności