Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Aby nauczyć się Vraya chcę zrobić tę wizkę kuchni. Jest na podstawie zdjęcia-refki.

Narazie wrzucam clay render, bo mam kilka problemów na tym polu, o które chcę zapytać ;)

test1bi.jpg

Przy framudze drzwi są białe przebłyski, których być nie powinno. Czy jest to błąd w modelowaniu, czy przy lepszych ustawieniach oświetlenia to powinno zniknąć? I dlaczego mapka HDR wyświetliła się tylko do połowy?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

HDR-ka jest rozłożona na półkuli. Wszystko poniżej linii horyzontu nie jest wyświetlane. BTW to jest też wskazówka, że horyzont jest za wysoko - widać to też po podłodze której jest IMO za dużo w kadrze.

 

Światło wygląda poprawnie, jedynie trochę tu ciemno więc możesz doświetlić halogenami w suficie albo jakimś światłem zza kamery.

 

Ja tam przepaleń nie widzę żadnych, ale jakby co to w color mapping możesz zmniejszyć parametr burn value.

 

Ogólnie scena spoko, czekam na rozwój wydarzeń :)

Napisano

To przebicie przy framudze może wynikać z niedociągniętej futryny drzwi do ściany. "Wbij" trochę futrynę w ścianę i powinno być ok.

Ewentualnie tak może być, jeżeli ściana jest po prostu z 1 polygona że tak powiem. Spróbuj dodać shell na ścianę, jeżeli poszerzenie futryny nie zadziała.

Napisano
Światło wygląda poprawnie, jedynie trochę tu ciemno więc możesz doświetlić halogenami w suficie albo jakimś światłem zza kamery.

 

Skoro jest środek dnia a jest ciemno więc chyba nie do końca jest ok.

 

Jak świecisz HDRI? Dome? Jeśli tak to zaznacz w "Dome light option" Spherical ( Full dome).

Świecąca framuga to wina ustawień. Zaznacz " Retrace threshold" w ustawieniach Light Cache. Powinno pomóc. Jakie masz ustawienia kamery?

Napisano (edytowane)

Faktycznie to retrace threshold ;) Shella robiłem i framugę wbiłem w ścianę już wcześniej.

Tutaj przykład z manuala nawet (example 4)

http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/examples_lightcache.htm#retrace

Tak, używam hdri w dome i spróbuje z full dome.

Kamera:

http://desmond.imageshack.us/Himg703/scaled.php?server=703&filename=kameraset.jpg&res=landing

Ah, od razu powiem, że użyłem irradiance map i light cache.

Edytowane przez kpulka
Napisano (edytowane)

poprawiłem:

-prześwity na framugach

-mapę HDRI na full dome

-zmniejszyłem vignette na 0,2

-color maping nieco zmieniony

kuchniatest3.jpg

 

Jak wspomniałem, robię to na podstawie zdjęcia z Archdaily(?)

http://img43.imageshack.us/img43/9940/ebf8d189.jpg

 

Widzę, że muszę jeszcze domodelować kilka rzeczy jak dodatkowe światła na suficie czy wcięcie u dołu mebli, jakiś panel przy drzwiach, kontakty.

I wkrótce dalej skupię się na światle ;P

Edytowane przez kpulka
Napisano

Horyzont na obrazku, który wstawiłeś za oknem jest za nisko. Powinien być na poziomie tej półkuli którą zlikwidowałeś, albo na przecięciu linii zbiegu np blatów. Wg mnie jest na wysokości górnej krawędzi płaskiego okna.

Winietę w ogóle wyłącz, zaciemnia obrazek po bokach, i utrudnia ustawienie światła. Dodasz sobie w PS.

Ja bym dał tyle światła żeby było naprawdę jasno, a potem wrzucił na próbę materiały, bo mają decydujący wpływ na rozkład światła we wnętrzu. Nie ma co kombinować ze światłem na "clayu". Wg mnie wybrałeś sobie dosyć trudne wnętrze jeśli chodzi o światło, tzn na pewno to nie jest zadanie dla zupełnie początkującego. Nie jest tak łatwo znaleźć odpowiednie proporcje między światłem naturalnym a halogenami, zwłaszcza że nie walą po ścianach tylko rzeczywiście oświetlają wnętrze. Może spróbuj na początku zrobić ładną wizkę oświetloną tylko światłem naturalnym + ew. podświetlenia? Możesz doświetlić zza kamery zawsze. Albo późny granatowy wieczór i 80% światło tych halogenów i podświetleń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności