kpulka Napisano 21 Sierpień 2012 Napisano 21 Sierpień 2012 Hej Aby nauczyć się Vraya chcę zrobić tę wizkę kuchni. Jest na podstawie zdjęcia-refki. Narazie wrzucam clay render, bo mam kilka problemów na tym polu, o które chcę zapytać ;) Przy framudze drzwi są białe przebłyski, których być nie powinno. Czy jest to błąd w modelowaniu, czy przy lepszych ustawieniach oświetlenia to powinno zniknąć? I dlaczego mapka HDR wyświetliła się tylko do połowy? Pozdrawiam
Mozo Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 HDR-ka jest rozłożona na półkuli. Wszystko poniżej linii horyzontu nie jest wyświetlane. BTW to jest też wskazówka, że horyzont jest za wysoko - widać to też po podłodze której jest IMO za dużo w kadrze. Światło wygląda poprawnie, jedynie trochę tu ciemno więc możesz doświetlić halogenami w suficie albo jakimś światłem zza kamery. Ja tam przepaleń nie widzę żadnych, ale jakby co to w color mapping możesz zmniejszyć parametr burn value. Ogólnie scena spoko, czekam na rozwój wydarzeń :)
Paveu69 Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 To przebicie przy framudze może wynikać z niedociągniętej futryny drzwi do ściany. "Wbij" trochę futrynę w ścianę i powinno być ok. Ewentualnie tak może być, jeżeli ściana jest po prostu z 1 polygona że tak powiem. Spróbuj dodać shell na ścianę, jeżeli poszerzenie futryny nie zadziała.
lukasjogabonito Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 Światło wygląda poprawnie, jedynie trochę tu ciemno więc możesz doświetlić halogenami w suficie albo jakimś światłem zza kamery. Skoro jest środek dnia a jest ciemno więc chyba nie do końca jest ok. Jak świecisz HDRI? Dome? Jeśli tak to zaznacz w "Dome light option" Spherical ( Full dome). Świecąca framuga to wina ustawień. Zaznacz " Retrace threshold" w ustawieniach Light Cache. Powinno pomóc. Jakie masz ustawienia kamery?
kpulka Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Napisano 22 Sierpień 2012 (edytowane) Faktycznie to retrace threshold ;) Shella robiłem i framugę wbiłem w ścianę już wcześniej. Tutaj przykład z manuala nawet (example 4) http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/examples_lightcache.htm#retrace Tak, używam hdri w dome i spróbuje z full dome. Kamera: http://desmond.imageshack.us/Himg703/scaled.php?server=703&filename=kameraset.jpg&res=landing Ah, od razu powiem, że użyłem irradiance map i light cache. Edytowane 22 Sierpień 2012 przez kpulka
shadowsexpe Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 Ustaw także f-number w kamerze koło 5
kpulka Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Napisano 22 Sierpień 2012 (edytowane) poprawiłem: -prześwity na framugach -mapę HDRI na full dome -zmniejszyłem vignette na 0,2 -color maping nieco zmieniony Jak wspomniałem, robię to na podstawie zdjęcia z Archdaily(?) http://img43.imageshack.us/img43/9940/ebf8d189.jpg Widzę, że muszę jeszcze domodelować kilka rzeczy jak dodatkowe światła na suficie czy wcięcie u dołu mebli, jakiś panel przy drzwiach, kontakty. I wkrótce dalej skupię się na światle ;P Edytowane 22 Sierpień 2012 przez kpulka
Mozo Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 W tym arch daily masz ewidentnie doświetlenie halogenami i podszawkowymi lampkami. Kolejne światło dociera po prawej zza kamery.
lukasjogabonito Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 Zapewne jest tam wyjście na taras. Słabo wybrałaś pomieszczenie bo na Archdaily często są plany do pokazywanych wnętrz;)
Mulholland Napisano 31 Sierpień 2012 Napisano 31 Sierpień 2012 Horyzont na obrazku, który wstawiłeś za oknem jest za nisko. Powinien być na poziomie tej półkuli którą zlikwidowałeś, albo na przecięciu linii zbiegu np blatów. Wg mnie jest na wysokości górnej krawędzi płaskiego okna. Winietę w ogóle wyłącz, zaciemnia obrazek po bokach, i utrudnia ustawienie światła. Dodasz sobie w PS. Ja bym dał tyle światła żeby było naprawdę jasno, a potem wrzucił na próbę materiały, bo mają decydujący wpływ na rozkład światła we wnętrzu. Nie ma co kombinować ze światłem na "clayu". Wg mnie wybrałeś sobie dosyć trudne wnętrze jeśli chodzi o światło, tzn na pewno to nie jest zadanie dla zupełnie początkującego. Nie jest tak łatwo znaleźć odpowiednie proporcje między światłem naturalnym a halogenami, zwłaszcza że nie walą po ścianach tylko rzeczywiście oświetlają wnętrze. Może spróbuj na początku zrobić ładną wizkę oświetloną tylko światłem naturalnym + ew. podświetlenia? Możesz doświetlić zza kamery zawsze. Albo późny granatowy wieczór i 80% światło tych halogenów i podświetleń.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się