Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Temat pewnie się już przewijał wiele razy, ale ja nic takiego nie znalazłem.

Nie mogę sobie poradzić aby zrobić realistyczny materiał szkła. Zdaję sobie sprawę, że w dużej mierze jest istotne to co się odbija jak i to co jest za szkłem... Wykorzystujecie jakieś kruczki? :P

//głównie mi chodzi o material outdoor, ale z interiorami też chętnie posłucham rad ;)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
kruczek zwykle wyglada "kręć tak długo aż bedzie wygladalo dobrze" :)
true story ;]

 

od siebie dodam żebyś zawsze pamiętał o odznaczeniu wszystkich smoothing group na geometrii szyby - jak masz sg pomieszane wychodzą niezłe jaja

Napisano

kpulka wiesz co pokaż ten materiał który już stworzyłeś to wtedy ci będzie można coś na pewno poradzić bo tak jak ci pisał Mirach inaczej to tylko próbuj aż do skutku albo korzystaj z gotowców oczywiście jeśli niczego nie chcesz się nauczyć ;)

Napisano
albo korzystaj z gotowców oczywiście jeśli niczego nie chcesz się nauczyć ;)

 

Dobre słowa do wytatulowania sobie na jakiejs widocznej czesci ciała :)

Napisano

//głównie mi chodzi o material outdoor, ale z interiorami też chętnie posłucham rad ;)

 

Nie spotkałem się jeszcze by ktoś produkować szkła tylko do użytku zewnętrznego albo wewnątrz. Ale ciekawe;)

 

To ode mnie rada. Prostota wygrywa. Lekkie odbicia Ior 1,01 (szyba) i lekko zielonkawy fog kolor. Kombinuj

Napisano

Hmm... Ja ostatnio bawiłem się w nauke mia_material z mray robisz to tak otwierasz helpa i czytasz wszystko na temat materiału(ew. też technical papers na temat modelu iluminacji jeśi tak porąbany jak ja :P ) oraz połączeń poszczególnych w materiałach szukając wyjścia dającego Ci najlepszą kontrole przykład w mia_material wartość odbić w bsdrf to glossines z reflection*wartość pobrana z kąta kamery wyznaczona z wartości dla odbić pod 0 i 90 lub jeśli włączysz fresnel reflection glossines*kąt patrzenia*ior(sorry jeśli mało zrozumiale) no a potem jedziesz z renderem próbnym aż Cie zadowoli, fajnie jest jeszcze chwycić kawałek podobnego materiału i go poobserwować. Np. jak się odbija przy 0 stopniach a jak przy 90 itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności