Skocz do zawartości

Pomoc W Renderze Pokoju - Vray


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , po wielu próbach oraz renderingach zrobiłem coś takiego : http://ifotos.pl/zobacz/21jpg_xpssnxn.jpg/ .

Czy wygląda to dobrze ? Jak usunąć to białe światło na parapecie ? . Sa 2 światła : Vray Sun 0,2 Multipiler oraz VrayLight Jako Plane Multipiler 100 Cienie słońca współpracują z światłem głównym . Ale co zrobić aby było bardziej realistyczne ? Są jakieś sposoby ( jest to moja 1 wizualizacja w Vray ) Ogólnie wyraźcie opinie :) . Z góry dzięki :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Mógłbyś podkręcić trochę ustawienia, aby było czytelniej, bo w tej chwili wszystko jest tak poszarpane, że ciężko oceniać realizm.

 

DMC Sampler ma jakieś niskie ustawienia jak mniemam.

Napisano

Jeszcze sporo pracy.

Jeżeli jest to dzień (a jest bo na podłodze widać plamę światła słonecznego) to za oknem powinno być jasno. Ja stosuję standardowy system vray: vray sun; w momencie jego wstawiania do sceny zgadzam się na podpięcie mapy vraySky do environment; potem za każdym oknem wstawiam vraylight z zaznaczoną opcją skylightportal. To w 90% przypadków załatwia mi sprawę całego oświetlwnia. Czasem, gdy okno jest małe i ilość światła wpadającego z zewnątrz nie wystarcza, trzeba pomieszczenie doświetlić.

Kamera vray. Zmieniam tylko shutter speed na ok 20, wyłączam winiętę i ustawiam filtr na neutral. W tym momencie mam najczęściej dobry punkt wyjścia i częstokroć nie zmieniam już zbyt wiele. Jeżeli "kręcąc" ustawieniami zamieszałeś już tak bardzo, że niesposób wrócić do sensownych parametrów, wczytaj za pomocą merge wszystko do nowej, czystej sceny i zaczynaj zabawę z ustawieniami od nowa. Nie zmieniaj wszystkiego. W ustawieniach kamery bez sensu jest zmieniać jednocześnie parametr przysłony, czasu migawki i wartości ISO. Najczęściej pożądany efekt uzyskasz ragulując tylko jedno nastawienie. Np przysłoną zaczynasz się bawić dopiero używając DOF.

Wydaje mi się, że przy tej scenie mialeś juz lepszą jakość. Tak jak teraz to niestety nie ma się czym za dużo chwalić.

 

edit.

Zapomnialem dodać, że gammę mam ustawioną na 2,2 color mapping exponential i zapisuję obrazek jako TIFF.

Napisano

Ciężko mi powiedzieć czego ma dotyczyć ocena. Przede wszystkim leży proporcja pomiędzy jasnymi a ciemnymi miejscami sceny - za oknem jest ciemno, a w pokoju jasno, no chyba ze akurat idzie burza i za oknem jest wielka chmura albo zamierzasz wkleić tło w fotoszopie. Poza tym plastikowe materiały bez bumpmap i chyba bez fresnelowskich odbić. No i "szczegółowość" GI też pozostawia wiele do życzenia. Jeśli chodzi o samo oświetlenie to w tym przypadku chyba najlepiej sprawdziłoby się vraysun + vray sky jako tło i w oknie sky portal. Jakieś dodatkowe światła można wstawiać np od strony niewidocznego wnętrza pokoju jeśli chcesz zaznaczyć że coś tam jest (np przejście do innego oświetlonego pokoju). Dość nieciekawy jest też kąt padania światła słonecznego - spróbuj może ustawić tak żeby słońce wpadające przez okno tworzyło prostokąt na ścianie po lewej stronie i by oświetlało półki światłem odbitym z GI.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności