Skocz do zawartości

3ds max to dobra inwestycja?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

nurtuj mnie od jakiegos czasu pytanie tematyczne. Czy wyłożenie kwoty 20 222,71 zł brutto na zakup 3dsmaxa 2013

Z zawodu jestem architektem i chcę zająć się wizualizacjami i przymierzam się właśnie do rozpoczęcia działaności o takim charakterze. Czy ma ktoś ciekawe pomysły ?

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

@dzes zacznij od pobrania wersji trial, sprawdź produkt i czy ci odpowiada. 3dsMAx to oprogramowanie które jest kompletnym narzędziem na twoje potrzeby, ale nie kupuj kota w worku. ;) Zanim go dobrze opanujesz wyjdzie nowa wersja.

 

Jeżeli zaczynasz zabawę z 3d to możesz równie dobrze spróbować Blendera(jest całkiem sporo osób które robi na nim wizualizacje). W sieci krąży masa tutków, jak z nie go korzystać.

Kasę lepiej przeznaczyć na Photoshopa(dla którego nie ma alternatywy), sprzęt itp.

Napisano

chodzi o to ze podczas studiów (4 lata) używałem 3ds maxa w wersji 2011 studenckiej także znam możliwości softu. Pytanie tylko czy w porowaniu z innymi produktami na rynku nie jest ZBYT drogi? Chodzi o to czy to nie odpowiedni moment na inwestycje (na ktora dostaje dofinansowanie) bo szczerze powiedziawszy nie bardzo chcialoby mi sie wylozyc z Własnej kieszeni anizej z dofinansowania.

Napisano

to juz zalezy co robisz i za ile to sprzedajesz.

 

Jakbym teraz mial wykladac pieniadze na np soft do wizek to powaznie bym sie zastanawial np nad Modo ktory jest o wiele tanszy.

 

Chodzi o to czy to nie odpowiedni moment na inwestycje

 

a tego to chyba nikt nie wie w tym momencie :)

Napisano

@dzes I'm sorry nie doczytałem pierwszego posta.

Zakładając działalność pewnie masz jakiś budżet i plan działania. Policz sobie czy to dużo czy mało dla Ciebie i kiedy się zwróci? Nauka innego softu to również czas(patrz. pieniądz), więc tak czy tak trzeba inwestować. Jeżeli czujesz się mocny i masz już skilla to pewnie taniej wyjdzie kupić 3dsMaxa i ruszać na podbój świata 3d.

Powodzenia!

Napisano

Poświęć kilka tygodni po pracy testując inne programy i zobacz jak idzie ci przekładanie wiedzy z maxa na wspomniane modo czy inne softy. Jeśli w miesiąc dodatkowej nauki przestawisz się w pełni to różnica w cenie pozostaje u ciebie w kieszeni.

 

Ja zachęcam do poznania darmowego blenderka. Jak znasz już jeden soft to nauczenie się drugiego zajmuje chwilę. Oczywiście blender nie jest tak dobry jak max i wielu funkcji po prostu nie ma. Kwestia czy tych wszystkich narzędzi potrzebujesz, może być tak że blender ci starczy w 100% i masz 20 koła w kieszeni. Oczywiście może się okazać że na co dzień korzystasz z czegoś czego w blenderze nie będzie jeszcze przez lata. Musisz przetestować. Ludzie pokazują że się da i to na wyśmienitym poziomie.

Napisano

@Monio piszesz jakbyś pracował w dziale handlowym Blendera( u Ton-a Roosendaal-a) ;) to również dodam że Blendera dobrze jak każdy soft uzbroić w kilka przydatnych pluginów. :)

Napisano

Blender, modo albo cinema innych opcji nie widzę. Max w wizkach ma przewagę tylko jeśli chodzi o czasy renderów i możliwość zbudowania ciężkich scen gdzie wszystko jest w 3d, przynajmniej nad modo nie wiem jak z blenderem i c4d. Generalnie radziłbym inwestować w wiedzę i tutoriale na temat wizek, bo soft ma drugorzędne znaczenie - dużo rzeczy można podciągnąć/wkleić/zmienić w photoshopie. Nie wszystkie drzewa/krzaki muszą być 3d i nie cała trawa musi być robiona multiscatterem. Wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie i Twoich umiejętności.

Napisano

W każdym programie da się wizki robić, max ma tą przewagę że dodatków, pluginów i bibliotek przydatnych do wizek jest na niego najwięcej. A cena jego jest mocno przesadzona, jak i innych programów autodesku.

Napisano
Max w wizkach ma przewagę tylko jeśli chodzi o czasy renderów i możliwość zbudowania ciężkich scen gdzie wszystko jest w 3d, przynajmniej nad modo nie wiem jak z blenderem i c4d.

 

Pamiętam, jak na moim starym komputerze 3ds max mial problem ze scena 1 mln vertexów, a blender dziesięciokrotnie więcej wytrzymał. :)

Napisano

mapsi-fixi - 1 mln vertexów czyli około 250k poligonów - to musiał być bardzo stary komp ;] Generalnie jak się umie dobrze optymalizować sceny, korzystać z layerów, proxy i innych udogodnień to nie ma problemów raczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności