Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

nurtuj mnie od jakiegos czasu pytanie tematyczne. Czy wyłożenie kwoty 20 222,71 zł brutto na zakup 3dsmaxa 2013

Z zawodu jestem architektem i chcę zająć się wizualizacjami i przymierzam się właśnie do rozpoczęcia działaności o takim charakterze. Czy ma ktoś ciekawe pomysły ?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@dzes zacznij od pobrania wersji trial, sprawdź produkt i czy ci odpowiada. 3dsMAx to oprogramowanie które jest kompletnym narzędziem na twoje potrzeby, ale nie kupuj kota w worku. ;) Zanim go dobrze opanujesz wyjdzie nowa wersja.

 

Jeżeli zaczynasz zabawę z 3d to możesz równie dobrze spróbować Blendera(jest całkiem sporo osób które robi na nim wizualizacje). W sieci krąży masa tutków, jak z nie go korzystać.

Kasę lepiej przeznaczyć na Photoshopa(dla którego nie ma alternatywy), sprzęt itp.

Napisano
  • Autor

chodzi o to ze podczas studiów (4 lata) używałem 3ds maxa w wersji 2011 studenckiej także znam możliwości softu. Pytanie tylko czy w porowaniu z innymi produktami na rynku nie jest ZBYT drogi? Chodzi o to czy to nie odpowiedni moment na inwestycje (na ktora dostaje dofinansowanie) bo szczerze powiedziawszy nie bardzo chcialoby mi sie wylozyc z Własnej kieszeni anizej z dofinansowania.

Napisano

to juz zalezy co robisz i za ile to sprzedajesz.

 

Jakbym teraz mial wykladac pieniadze na np soft do wizek to powaznie bym sie zastanawial np nad Modo ktory jest o wiele tanszy.

 

Chodzi o to czy to nie odpowiedni moment na inwestycje

 

a tego to chyba nikt nie wie w tym momencie :)

Napisano

@dzes I'm sorry nie doczytałem pierwszego posta.

Zakładając działalność pewnie masz jakiś budżet i plan działania. Policz sobie czy to dużo czy mało dla Ciebie i kiedy się zwróci? Nauka innego softu to również czas(patrz. pieniądz), więc tak czy tak trzeba inwestować. Jeżeli czujesz się mocny i masz już skilla to pewnie taniej wyjdzie kupić 3dsMaxa i ruszać na podbój świata 3d.

Powodzenia!

Napisano

Poświęć kilka tygodni po pracy testując inne programy i zobacz jak idzie ci przekładanie wiedzy z maxa na wspomniane modo czy inne softy. Jeśli w miesiąc dodatkowej nauki przestawisz się w pełni to różnica w cenie pozostaje u ciebie w kieszeni.

 

Ja zachęcam do poznania darmowego blenderka. Jak znasz już jeden soft to nauczenie się drugiego zajmuje chwilę. Oczywiście blender nie jest tak dobry jak max i wielu funkcji po prostu nie ma. Kwestia czy tych wszystkich narzędzi potrzebujesz, może być tak że blender ci starczy w 100% i masz 20 koła w kieszeni. Oczywiście może się okazać że na co dzień korzystasz z czegoś czego w blenderze nie będzie jeszcze przez lata. Musisz przetestować. Ludzie pokazują że się da i to na wyśmienitym poziomie.

Napisano

@Monio piszesz jakbyś pracował w dziale handlowym Blendera( u Ton-a Roosendaal-a) ;) to również dodam że Blendera dobrze jak każdy soft uzbroić w kilka przydatnych pluginów. :)

Napisano

Raczej staram się działać na przekór autodeskowi. ;) Inne softy też polecam poznawać, nie tylko blendka.

Napisano

Blender, modo albo cinema innych opcji nie widzę. Max w wizkach ma przewagę tylko jeśli chodzi o czasy renderów i możliwość zbudowania ciężkich scen gdzie wszystko jest w 3d, przynajmniej nad modo nie wiem jak z blenderem i c4d. Generalnie radziłbym inwestować w wiedzę i tutoriale na temat wizek, bo soft ma drugorzędne znaczenie - dużo rzeczy można podciągnąć/wkleić/zmienić w photoshopie. Nie wszystkie drzewa/krzaki muszą być 3d i nie cała trawa musi być robiona multiscatterem. Wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie i Twoich umiejętności.

Napisano

W każdym programie da się wizki robić, max ma tą przewagę że dodatków, pluginów i bibliotek przydatnych do wizek jest na niego najwięcej. A cena jego jest mocno przesadzona, jak i innych programów autodesku.

Napisano
Max w wizkach ma przewagę tylko jeśli chodzi o czasy renderów i możliwość zbudowania ciężkich scen gdzie wszystko jest w 3d, przynajmniej nad modo nie wiem jak z blenderem i c4d.

 

Pamiętam, jak na moim starym komputerze 3ds max mial problem ze scena 1 mln vertexów, a blender dziesięciokrotnie więcej wytrzymał. :)

Napisano

mapsi-fixi - 1 mln vertexów czyli około 250k poligonów - to musiał być bardzo stary komp ;] Generalnie jak się umie dobrze optymalizować sceny, korzystać z layerów, proxy i innych udogodnień to nie ma problemów raczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności