gregory Napisano 13 Wrzesień 2012 Napisano 13 Wrzesień 2012 Hejka, przy ustawianiu kamery w małym pomieszczeniu (sypialnia) mam problem z jej ustawieniem , chodzi o to że jeśli umieszczę kamerę w pokoju i obejmę wszystkie elementy które chce pokazać to pojawia się dość mocne zniekształcenie wywołane perspektywą. Jak rozwiązujecie ten kłopot?
Miłosz3ds Napisano 13 Wrzesień 2012 Napisano 13 Wrzesień 2012 Cześć. Zależy od okoliczności. Najczęściej wystarczy się posłużyć Camera Correction (zaznaczasz kamerę, klikasz prawym i tam masz "Apply Camera Correction Modifier". Jeżeli używasz V-ray'a - w opcjach kamery kliknij przycisk "Guess vert." Jeżeli to nie pomaga, zawsze możesz oszukiwać, to znaczy pobawić się clipping planem ustawiając go na ścianę akurat tak, żeby wycinał Ci dziurę w miejscu, w którym będzie kamera.
gregory Napisano 13 Wrzesień 2012 Autor Napisano 13 Wrzesień 2012 Miłosz3d: clipping w całości rozwiązuje problem:D Dzięki za przypomnienie o tej funkcji, jakoś umknęło mi to narzędzie:)
scandinavian Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Up Czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak działa clipping plan, chciałabym zrobić render małej łazienki a samą kamerą nie potrafię nijak możliwie wykadrować
Igi Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Up Czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak działa clipping plan, chciałabym zrobić render małej łazienki a samą kamerą nie potrafię nijak możliwie wykadrować a tak ;) http://www.reallusion.com/iclone/Help/iClone3/10_Scene/Camera/Clipping_Planes_of_the_Camera.htm
Dynamico Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Wykadrować musisz wymiarami renderu szerokość x wysokość. No i żeby obrazek wyszedł bez zniekształceń odsuń kamerę dosyć daleko i wydłuż ogniskową. Jest jeszcze jeden sposób. We właściwościach ściany, przez którą chcesz widzieć pomieszczenie wyłącz "visible in camera". Dla kamery ta ściana będzie przeźroczysta natomiast nadal będzie rzucała cień, odbijała się w innych obiektach (lustro) itp.
Rekomendowane odpowiedzi