Skocz do zawartości

GTX 660 do pracy w Maya


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zostań na 260 nie opłaca się pracować nawet na 680 szczególnie Maxie/

Napisano

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Będę się jeszcze zastanawiał, niestety moja karta ma też problemy, bo szybko się przegrzewa. Ale może by samo chłodzenie wystarczyło wymienć :)

Napisano (edytowane)

Nie chlodzenie tylko paste bo wymienia sie ja raz w roku.

Edytowane przez RafalPL
Napisano

przyznam, że jej nie wymieniałem od 3 lat.. kiedyś bardziej dbałem o kompa :> dobrze wiedzieć, lecę na allegro po zamówienie, dzięki :)

Napisano

A ja to bym tak troche ostrzegl przed zmiana pasty w nowszych kartach (od fermi w zwyz).

O tyle o ile przy CPU sprawa jest prosta bo mamy konkretny zaczep w podstawce, tak przy kartach graficznych jest to juz trudniejsza operacja.

 

GTX660 sie nadaje i dzialal bedzie ,odradzam tylko rendering na GPU, bo tutaj wydajnosc bedzie jak w GTX560 ktory mozna kupic za mniejsze pieniazki. Chyba ze kupisz GTX660 TI, ten to bedzie mial juz wyzsza wydajnosc i mysle ze jak przyrownam go do GTX480 to nie przesadze.

Z reszta jakby co to moge sprobowac niedlugo zrobic testy, takze w SLI tych kart.

Napisano (edytowane)

A wiec tak.

Przetesotwalem GTX 660 TI oraz 2x GTX660 TI w vrayu RT.

Tak jak sie spodziewalem wydajnosc dupy nie urwie, ale bylo lepiej niz zakładałem poprzednio.

Do testow posluzyl mi przykladowy projekt znaleziony w sieci.

 

Maszyna testowa :

 

I7 2600k @ 5Ghz

16 GB ram 1600mhz

SSD 120GB

3DS max 2013 (trial) + uaktualnienia

vray 2.30

 

render referencyjny:

vray.jpg

 

http://www.visualizationstudio.com/tmp/vray_test.zip

 

 

wykres.jpg

Jak widac, jest roznica jednak do GTX580 wciaz sporo brakuje. Mysle ze wydajnosc bedzie na poziomie starego GTX470/480.

Z plusow moge nadmienic jedynie mniejsze zuzycie energii, mniej wydalanego ciepla, co w przypadku GTXa jest naprawde wazna cechą (Stare fermi potrafily sie przegrzewac przy dluzszej pracy).

Jesli idzie o same dzialanie w viewporcie, to jest raczej wzorowe jak na GTX (dalej sa charakterystyczne szarpniecia przy pierwszym ruchu kamera w viewporcie), brak wysypywania się maxa i tym podobnych anomalii.

 

Jest tez powazny minus na chwile obecna - o ile vray radzi sobie na keplerze calkiem niezle, tak IRAY w ogole nie dziala. Nie jest to wina keplera bezposrednio, jednak jego zmieniona architektura w stosunku do fermi powoduje ze iray w ogole nie radzi sobie z keplerem. ma to byc naprawione zapewne przy 3dsmax 2014, lub przy jakims service packu. Dlatego tez w tej chwili nie ma mozliwosci by wypowiedziec sie jak kepler radzi sobie na tym polu, gdzie wspolpracowal by takze z CPU.

 

Komu mozna polecic taka karte do 1000zł hmmm, zapewno komus kto poza renderowaniem na GPU lubi pograc na swoim sprzecie. W tej drugiej dziedzinie kepler robi wrazenie - jest znacznie mniej pradozerny i znacznie mniej nagrzewa sie przy nawet 100% obciazeniu.

Jesli ktos mysli glownie o renderingu na GPU to chyba nadal bardziej oplaca sie zainwestowac chocby w GTX480 ktorego mozna nabyc za ok 850zł (wersje 2gb).

Jesli kupowac GTX660 to tylko i wylacznie TI - TI po OC dogania w wielu aplikacjach GTX670

 

Mimo wszystko jak ktos chce keplera to mysle ze GTX660TI w chwili obecnej to najbardziej rozsadny wybor - jak ktos lubi pograc i gra na jednym monitorze to nie znajdzie gry ktora zapcha ta karte. I to wszystko.

 

Jak beda chetni to sprawdz jej wydajnosc pod blenderem i cycles, jednak jako ze nie uzywam blendera to chetnie przyjme jakies pliki testowe od was i porenderuje na jednej lub 2 kartach.

 

Na koniec warto zaznaczyc ze praca vrayRT jest wciaz slaba, ogolnie to co uzyskujemy w podgladzie dalego daleko odbiega od realnego renderu, glownie za sprawa bledow w oswietleniu.

Edytowane przez kitamo
Napisano (edytowane)

OK w koncu pojawił się update uwzględniający keplera podczas zabaw z IRAY.

Niestety dziala tylko w srodowisku 3dsMax 2013 i wymaga konkretnie Nvidia Iray.

 

Podczas testow uzyje zassanej na necie scenki i porownam pracę na CPU, CPu + GPU

Niestety nie mam juz do dyspozycji zadnego Fermi wiec może znajdzie sie ktoś kto zechce także zrobic test przy tej samej scence.

 

scenka do pobrania:

http://cid-c63ae3df58592f43.office.live.com/self.aspx/.Public/interior.max

 

Ustawiamy iterations na 500 i sprawdzamy czas.

Pozniej ustawiamy czas na 10min i wklejamy obraz wyjsciowy, rozdzielczosc 1024x768 - bedzie mozna porownac po jakosci.

 

CPU : 8min 25sec

CPU+ GPU : 3min 20sec

Edytowane przez kitamo
Napisano (edytowane)

Kupilem GTX660 i mi IPR w Maya i Vray RT na GPU nie trybi w jednej scenie. Ogolnie z IPR mam problemy lekkie. Patrze ze w nowej scenie dziala. Moze poprostu za ciezka scena.

 

Edit.: Wlasnie odpalilem ta scene na GPU i jest zonk poprost u slabo to wyglada. Blend material znikly kolory jakikolwiek. Light linking nie dziala W RT.Kolory nie wlasciwe ...

RT na Open CL ma problem z double sided material....

Edytowane przez Sebazx6r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności