adek Napisano 4 Październik 2012 Napisano 4 Październik 2012 Mitsuba to kolejny zewnętrzny renderer o całkiem ciekawych możliwościach, który uruchomicie bez programu na OSX, Windowsie i Linuxie. Projekt tworzony jest przez Jakoba Wenzela i rozwojowy. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2600
pxl666 Napisano 4 Październik 2012 Napisano 4 Październik 2012 mitsuba sie juz od dluzszego czasu developuje i cieszy fakt ze facet w nim caly czas dziala...renderer faktycznie juz sporo moze i jest calkiem dopracowany...niestety obawiam sie ze jak juz prawie prawie bedzie "production ready" to wtedy zniknie...
n-pigeon Napisano 5 Październik 2012 Napisano 5 Październik 2012 Production ready to on jest od dawna, zależy od produkcji, ale nie jest tworzony pod kątem produkcyjnym ^^' To kolejny z wielu rendererów, placów zabaw/poligonu doświadczalnego do portfolio. Jedyne co go wyróżnia na tle innych grzybowych renderów to to że jest całkiem niezły :) Aktualnie jedynym aktywnie rozwijanym silnikiem produkcyjnym na licencji OS jest Cycles, kiedyś były to jeszcze Blender Render i Yafaray. Jest jeszcze Lux, ale dla mnie to dalej hybryda placu zabaw z produkcją, niby chcą się integrować z programami 3D, ale mają za mało ludzi by zrobić to porządnie na taką skalę na jaką się porywają. Tak czy inaczej Mitsuba to mój ulubiony renderer do zabawy, świetne źródło wiedzy oraz ciekawostek.
adek Napisano 5 Październik 2012 Autor Napisano 5 Październik 2012 No dokładnie. Chociaż tutaj, autor mitsuba pisze, że ma on moc w renderingu na wielu procesorach. I jeśli mam być szczery to lepszej dokumentacji renderera nie widziałem nigdzie. Naprawdę nawet tego devbloga czyta się świetnie (http://www.mitsuba-renderer.org/devblog/)
SYmek Napisano 5 Październik 2012 Napisano 5 Październik 2012 To kolejny z wielu rendererów, placów zabaw/poligonu doświadczalnego do portfolio. Jedyne co go wyróżnia na tle innych grzybowych renderów to to że jest całkiem niezły :) Z tą małą poprawką, że nie jest to zabawka do portofio, tyle bardzo solidne narzędzie pisane przez pierwszą ligę naukowców dla innych naukowców. Wenzel chciał stworzyć renderer, który inni naukowcy będę używać do testowania swoich pomysłów, coś a'la matlab do renderowania - tak jak to robili dotąd w pbrt i innych koślawych programach. Stąd "wtyczkowa" konstrukcja pozwalająca podmienić lub rozszerzyć dowolną funkcję programu bez rozwalania go na kawałki. iRay to raczej nie będzie, ale sądząc po zapale autora do popularyzacji swojego programu, są szanse, że z czasem zacznie mu przybywać funkcji pisanych z myślą o zwykłych śmiertelnikach.
n-pigeon Napisano 5 Październik 2012 Napisano 5 Październik 2012 @SYmek Chyba masz rację, że Mitsuba zasługuje na wyrwanie go z kontekstu innych silników 4fun jakich wiele. Używałem kolorowych określeń, ale dla geeka/nerda taka praca to dość przyjemne zajęcie, połączenie przyjemnego z pożytecznym :) Jestem pewien, że społeczność Mitsuby będzie rosła. Jak już Adek napisał, ma świetną dokumentacje. Dodatkowo sam silnik jest bardzo przejrzysty z punktu widzenia użytkowania. Wystarcza nie bać się pisania materiału w pliku tekstowym. Jednak kiedy mówię o silnikach produkcyjnych mam na myśli silniki bardzo dobrze "stopione" z pełną aplikacją 3D. Coś co poczuje Blenderowiec uruchamiając Cycles, albo Maxowiec który odpala Vraya. Niestety różnie bywa z exporterami, zazwyczaj są dość pobieżne. Taki silnik jak Mitsuba zawsze utrzyma się na powierzchni, nie ma co się martwić że zniknie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się