Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, zwracam się do Was o pomoc w uzyskaniu materiału. Załączam pik pierwszy na którym jest to co chce uzyskać, a na drugim to co na razie uzyskałam, nie jest to dokładne odwzorowanie kształtu i nierówności, bo nie o to mi tu chodzi. Codzi mi o uzyskaniu takich odbić jakby materiał był szklany, ale to co najważniejsze, ze przy tym się jeszcze świeci tzn ma poświatę, ale która rozchodzi się ładnie na matriale, tzn. tam gdzie sa wgłębienia jest ciemniej, tam gdzie wybrzuszenia jaśniej. Taki efekt śweicenia potrafię uzyskać za pomocą standardowego materiału i falloff w self-illumination, ale nie mogę uzyskać tam efektu szkła. Tak więc potrzeba mi materiału który będzie wygladał jak szkło, ale żeby światło sie na nim ładnie rozchodziło :-)))

Mój materiał z pliku uzyskałam za pomocą Arch&Design.

 

Z góry bardzo dziękuje za pomoc!!!

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To ja Ci powiem, że bardziej podoba mi się Twój obrazek od referencji.

Brakuje w nim kropelek, kolor jest inny, nie ma tła (jako odniesienia) ale jest

dla mnie super.

------------

Pisane po pijaku, SORRY

Napisano
  • Autor

He,he, dzięki, jednak niestety potrzebuję uzyskać taki efekt jak na referencji . Zerknęłam do Vray'a, którego w ogóle jeszcze nie znam, kombinowałam, ale niestety nic z tego nie wyszło.

Nic, idę kombinować dalej :-))

Napisano

Musisz chyba lepiej oświetlić swój obiekt. A co do materiału to tak jak mówisz - mapa falloff w sloty opacity, reflection i diffuse. Do tego mozesz wyrenderować oddzielnego passa dla reflection czy specular i podbić go w postprodukcji i zblurowac troche.

Napisano

daj lekkiego falloffa do reflection i do refraction też

oba bardzo lekkie, duży IOR dla refraction, rzędu 3-4 i oba falloffy wykręcone w taki łuk:

 

  ______
 /
/
|

mniej więcej

Napisano
  • Autor

hej, dziekuje bardzo za podpowiedzi, zgodnie z radami "podkręciłam" materiał wrzucając fallofy do reflection i refraction (pierwszy załacznik). Jest lepiej, ale nadal to nie jest to o co mi chodzi :(. Poeksperymentowałam z innymi materiałami ufffff i zauważyłam , ze materiał raytrace daje mniej więcej to o co mi chodzi, czyli cos takiego jakby światło dochodziło do głębiej-dalej położonych punktów, dzięki czemu materiał wygląda bardziej realistycznie. W drugim załączniku jest raytrace, w trzecim raytrace z self-illumination, (który w sumie nie daje super efektu, bo daje wrażenie jakby na obiekcie była mgiełka, która pokrywa i zakrywa niektóre punkty obiektu, a nie je rozjaśnia). Badam więc teraz raytrace, ale mam problemy, żeby uzyskać tutaj efekty koloru, wiec jak ktoś ma jakieś pomysł jak się zbliżyć do referencji to będę baaaaaaaaaaaaaardzo wdzięczna bo już mi się dymi pod włosami,he,he,he.

Czy sa jakies preferencje co do uzycia typu swiatła przy materiale raytrace bo w scenie mam 4 omni, a obiekt nie jest nawet w połowie oświetlony tak jak w referencji?

Edytowane przez Patris

Napisano
  • Autor

Pytanie dodatkowe dla osób które pracuja w Maya, czy taki materiał można uzyskać w Mayi za pomocą Ocean shader lub Water shader?

Napisano
  • Autor

Gorąca prosba, poniewaz niestety nie udało mi sie uzyskać efektu z referencji, jesli ktos wie jak to zrobic, to bardzo bym prosiła o "małego" tutka. Będę bardzo wdzięczna bo "kręcę sie wokół własnego ogona" :-))) i niestety utknęłam

Napisano
  • Autor

 

Arthi dzięki baaaaaaaardzo za linka, naprawdę bardzo przydatne tutoriale. Efekt elektronu potrafię uzyskać jednak takiej poświaty nie umiem uzyskać w przypadku mojego materiału, który uzyskałam za pomocą materiału Raytrace. Oto co mi ostatecznie wyszło, więcej już pomysłu nie mam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności