Napisano 7 Listopad 201212 l Witam mam problem otóż dziwnym trafem przestały mi się wyświetlać tekstury we viewporcie za to widać czarne plamy wygląda do tak jakby by była iluminacja ze światłami ze sceny jednak po przestawieniu na defaultowe jest to samo. Próbowałem również właczyć 'Show materials in viewport as->standard display with map' niestety to nie pomaga, daje screena ekranu, wersja 3ds max 2010 vray 1.5. Miedzy innymi na szafkach po lewo nie widac tekstury drewna, na suficie brakuje tekstury stropu..
Napisano 8 Listopad 201212 l Odwróć normale ;) (maxa nie używam, więc wpisz 3ds max invert normals w google i tam coś znajdziesz).
Napisano 8 Listopad 201212 l Czy w renderze tez masz czarne plamy w tym miejscu czy tam już są widoczne materiały, bo jeśli są czarne te miejsca na renderze to przyczyna jest tak jak podał Legomir, w maxie w modyfikatorach znajdziesz normala. Natomiast jeśli materiały tylko w oknach perspective nie wyświetlają to czasami przyczyna są za duże bitmapy, czasami tez nie daje się wyświetlić map strukturalnych taki patent jak u ciebie np robi mi się jak użyje vraydirt Edytowane 8 Listopad 201212 l przez shadowsexpe
Napisano 8 Listopad 201212 l Autor W renderze wychodzą wszystkie materiały, no właśnie sęk w tym że vraydirt nie ma, a widok tekstur był jeszcze do niedawna, po prostu dostałem plik w ktorym już ktoś działał ale ta druga osoba też nie wie jak to się stało... nie mam pojęcia jak to się stało, ogólnie to nie widać żadnego materiały w ktorym uzyta jest jaka kolwiek tekstura np. materiał ściany jest prostym materiał szarym vraymtl i on z kolei jest wyświetlany.
Napisano 8 Listopad 201212 l Autor różnej tekstura podłogi 700x700 pix tekstura drwna 800x400 także raczej nie są zbyt duże Edytowane 8 Listopad 201212 l przez kowalskikamil
Napisano 8 Listopad 201212 l a sprawdzałeś czy to na pewno nie są odwrócone faces jak legomir napisał? Jeżeli materiały są dwustronne, to na renderze będzie wyglądać ok.
Napisano 9 Listopad 201212 l oK ale nie całkiem ;) Nie wiem jak vray ale mray domyślnie liczy na odpowiedniej prawdziwej stronie(gdzie normal jest na zawnątrz) refleksje. Powiedz jeszcze jaki jest format obrazków? Bo maya np. nie czyta rozszerzenia .tga w viemporcie
Napisano 9 Listopad 201212 l Autor wszystkie tekstury są w jpg , sprawdzałem normals jak napisał legomir niestety nadal ciemno, macie jakiś inny pomysł...?
Napisano 9 Listopad 201212 l Autor wszystkie tekstury są w jpg , sprawdzałem normals jak napisał legomir niestety nadal ciemno, macie jakiś inny pomysł...? słuchajcie grzebiąc natrafiłem an coś takiego w asset tracking mam prawie przy każdej teksturze wykrzyknik, sytuacja jest dziwna bo renderuje się poprawnie obrazek ze wszystkimi teksturami. W czym może leżeć problem ? Daje screen
Napisano 10 Listopad 201212 l Wejdź w material explorer i tam przy materiałach gdy się otwiera ich drzewka to jakie mają mapy masz opcje jak są one wyświetlane, zobacz czy te które ci się nie wyświetlają nie sa przypadkiem ustawione na Standard: no maps; wystarczy przestawić na Standard: maps i powinny ci się wtedy wyświetlać w oknach roboczych
Napisano 14 Listopad 201212 l Autor Niestety wszystko jest ustawione na 'maps' pomysłów już mi brak gowny problem jest przymapowaniu bo po prostu nie widzę tych tekstur..
Napisano 14 Listopad 201212 l może to głupie, ale czy te tekstury nie są po prosu w cieniu? :P obrazek jest mały a ja mam słaby wzrok, więc nie do końca widzę. ctrl + L nie pomaga? a jeśli nic nie działa, to może zimportuj wszystko do nowego pliku. albo wstaw za pomocą merge. mi raz na jakiś czas się też dziwnie zachowuje, jakby z kaprysu...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto