Skocz do zawartości

Czarne poligony obiektów, brak tekstur


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem otóż dziwnym trafem przestały mi się wyświetlać tekstury we viewporcie za to widać czarne plamy wygląda do tak jakby by była iluminacja ze światłami ze sceny jednak po przestawieniu na defaultowe jest to samo. Próbowałem również właczyć

'Show materials in viewport as->standard display with map' niestety to nie pomaga, daje screena ekranu, wersja 3ds max 2010 vray 1.5. Miedzy innymi na szafkach po lewo nie widac tekstury drewna, na suficie brakuje tekstury stropu..

 

Beznbsptytu1420u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czy w renderze tez masz czarne plamy w tym miejscu czy tam już są widoczne materiały, bo jeśli są czarne te miejsca na renderze to przyczyna jest tak jak podał Legomir, w maxie w modyfikatorach znajdziesz normala. Natomiast jeśli materiały tylko w oknach perspective nie wyświetlają to czasami przyczyna są za duże bitmapy, czasami tez nie daje się wyświetlić map strukturalnych taki patent jak u ciebie np robi mi się jak użyje vraydirt

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W renderze wychodzą wszystkie materiały, no właśnie sęk w tym że vraydirt nie ma, a widok tekstur był jeszcze do niedawna, po prostu dostałem plik w ktorym już ktoś działał ale ta druga osoba też nie wie jak to się stało... nie mam pojęcia jak to się stało, ogólnie to nie widać żadnego materiały w ktorym uzyta jest jaka kolwiek tekstura np. materiał ściany jest prostym materiał szarym vraymtl i on z kolei jest wyświetlany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oK ale nie całkiem ;) Nie wiem jak vray ale mray domyślnie liczy na odpowiedniej prawdziwej stronie(gdzie normal jest na zawnątrz) refleksje.

 

Powiedz jeszcze jaki jest format obrazków? Bo maya np. nie czyta rozszerzenia .tga w viemporcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie tekstury są w jpg , sprawdzałem normals jak napisał legomir niestety nadal ciemno, macie jakiś inny pomysł...?

 

 

słuchajcie grzebiąc natrafiłem an coś takiego w asset tracking mam prawie przy każdej teksturze wykrzyknik, sytuacja jest dziwna bo renderuje się poprawnie obrazek ze wszystkimi teksturami. W czym może leżeć problem ? Daje screen

 

png.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w material explorer i tam przy materiałach gdy się otwiera ich drzewka to jakie mają mapy masz opcje jak są one wyświetlane, zobacz czy te które ci się nie wyświetlają nie sa przypadkiem ustawione na Standard: no maps; wystarczy przestawić na Standard: maps i powinny ci się wtedy wyświetlać w oknach roboczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to głupie, ale czy te tekstury nie są po prosu w cieniu? :P obrazek jest mały a ja mam słaby wzrok, więc nie do końca widzę. ctrl + L nie pomaga?

 

a jeśli nic nie działa, to może zimportuj wszystko do nowego pliku. albo wstaw za pomocą merge. mi raz na jakiś czas się też dziwnie zachowuje, jakby z kaprysu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności