Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

mam taka zagwodke: otoz docelowa bede mial zrobiony model papierosa, ktory bedzie zafoliowany i cala sztuka w tym by fajnie zanimowac zdejmujaca sie folie (choc bardziej mi tu pasuje slowo obieranie ;) ). Macie jakis sprawdzony patent na to? Czy da rade zrobic to w surowym maxie czy potrzebny bylby jakis plugin/inny soft? Wszelkie sugestie mile widziane:)

 

 

a tu probka tego jakby to mialo mniej wiecej wygladac, sory za jakosc ale nic lepszego nie mam:

 

papieros.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć. Nie wiem w jakim stopniu musi to być "dokładne". W sumie do zrobienia w samym maxie.

Ja bym najpierw zajął się samym modelem "folijki".

 

Tworzysz sobie najzwyklejszego cylindra, tniesz sobie na ładne części, żeby powstała że tak powiem spirala. Oczywiście brzegi sobie ogranij tak, żeby nie były idealnie równe, ale też żeby nie miały za dużo kantów - jak to darta folia ;) ale to raczej nie mam co pisać bo wiesz na pewno. Po prostu przygotuj tą siatkę do późniejszego rozwijania.

 

Riga bym zrobił na podstawie spline'a, a może nawet dwóch czy trzech spline'ów, zależy jakiej kontroli potrzebujesz - opartych na krawędzi/krawędziach folii. Na spline'a dajesz modyfikator Spline IK control, tworzysz automatycznie helpersy, które nawet możesz zamienić od razu na kości. Potem możesz bawić się w powiązania między punktami, żeby jakoś na siebie oddziaływały, pokombinować żeby uniknąć rozciągania spline'a.

 

W sumie dosłownie chwilka i wyszło mi takie coś:

beztytuuafe.jpg

 

Pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu siatki i riga jeżeli chcesz mieć jakieś tam załamania na folii, myślę że nie ma co jakoś bardziej kombinować, takim sposobem da się to ogarnąć.

Napisano

Żeby dodać trochę realizmu i żeby było bardziej eyecandy przydałoby się zanimować również samego papierosa. Owiń jakiś długopis sznurkiem i pociągnij sznurek do góry, poczujesz jak sznurek przechyla długopis. Taki sam minimaly efekt na pecie i powinno wyjść ciekawiej. :)

Napisano

Milosz3ds - uzywajac Twojej techniki zroiblem cos podobnego w swoim tescie, tylko wygodniejsze wydaje mi sie kontrolowanie calosci za pomoca jednego spline'a. Da sie wogole podpiac posczegolne vertexy do tych helpersow (a w zasadzie face'ow otaczajacych vertexy) tak by to bezproblemowo zanimowac?

na razie wycohdzi mi tylko takie cos jak nizej, nie dziala to tak jakbym chcial bo kazdy punkt ma okreslony promien oddzialywania:

 

papieros2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności