Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Podczas renderowania silnikiem VRay nie wyświetla się modyfikator hair&fur, proces renderowania tego o to modyfikatora przebywa z sukcesem lecz nie widać tego efektu na obrazie końcowym, przy czym gdy renderuje mentalem jest wszystko ok. Macie jakieś pomysły o co może chodzić? Jak to naprawić?

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tutaj masz rozwiązanie z oficjalnego helpa vray'a:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_hairfur.htm

 

Ale mi to jakoś nie podchodzi, zawsze zamieniałem włosy na geometrię. Ale nigdy nie potrzebowałem ogromnej ilości włosów, wręcz przeciwnie - więc nie umiem powiedzieć jak to wygląda z wydajnością przy wyższych wartościach. Na logikę może być ciężko :) Zawsze jeszcze masz vrayowego haira, ale on jest bardzo prosty - zależy do czego Ci to potrzebne? Do trawy i do minimalnych włosków np. na ubraniu jest chyba akurat.

Napisano
  • Autor

Zrobiłem tak jak w tym helpie od VRaya niestety nie przyniosło to pozytywnego rezultatu:/ Chodzi o pluszowego misia, który ma być włochaty, na mentalu wygląda to dosyć przyzwoicie lecz VRay brak efektów.

Edytowane przez FUNKYszou

Napisano
  • Autor

nie próbowałem, jeżeli chodzi o właśnie ten modyfikator to bardzo mało wiem. Najfajniej byłoby, gdyby wszystko wyszło z tymi ustawieniami które teraz mam.

Napisano

mrprim podobno właśnie nie działa. Sprawdź jak to będzie wyglądać jak zmienisz na geometry, tylko może Ci trochę zmulić render ;) ale próbuj!

Napisano
  • Autor
przelacz z "buffer" do "mrprim", powinno pomoc.

Być może głupie pytanie ale gdzie znajde te opcje do zmiany?

Napisano

Wciśnij "8", tam przełącz się na "Effects". W efektach zaznacz Hair & fur i w zakładce Hair rendering options -> hairs zmień z buffer albo na mr prim albo na geometry.

Napisano
  • Autor

Przestawiając z buffer na mr prim nadal nic nie ma, jeżeli chodzi o geometry to włoski są ale czas renderingu z 3 min wydłuża się do 2 godzin, w dodatku kolor włosów ma kolor bryły:/

Napisano

W takim razie pozostaje Ci albo użycie haira vrayowego - ale to chyba bez sensu, skoro tam masz już wszystko elegancko ustawione. Zrób w takim razie render wszystkiego w Vray'u, a render włosów w mentalu czy scanline i połącz elegancko - tak najlepiej będzie - a roboty chwilka, dodatkową zaletą będzie to, że będziesz miał osobną warstwę z włosami w photoshopie/ae czy co tam chcesz którą możesz modyfikować - korekcja koloru i te sprawy.

Napisano

Potwierdzam. Mrprim to jakiś fake. Kiedyś już z tym walczyłem, teraz po prostu przełączam na geometry. Zamuli na począrku render na 2, 3 min ale potem idzie normalnie (16Gb ram). Także w tej kwestii powinno być ok. Jeśli chodzi o kolor włosów to musisz w ustawieniach modyfikatora Hair and Fur to ustawić "Material parameters".

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedzi, przepraszam iż tak późno odpisuje ale dostęp do internetu na dobrą sprawę mam tylko w domu. Mam do was jeszcze tylko jedno małe pytanie... podczas renderingu mentalem przy dużej ilości włosków materiał robi się w plamki jasne co przy finalnym efekcie jest widoczne i brzydkie.

Napisano

Pokaż najlepiej jak wyglądają te plamki, czy jest to aliasing, czy złe GI. Najlepiej wrzuć też od razu ustawienia sceny!

Napisano

renderuj włosy w scanline a reszte w czym chcesz, później warstwy sobie złożysz w photoshopie czy innym ulubionym programem do kompozycji.

Napisano
  • Autor

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Tu umieszczam efekt:460340_452088238180534_1896639135_o.jpg Włosy zrobiłem za pomocą VRay'a niestety tylko rozczarowałem się czasem renderingu, może to głupie ale zajęło to ponad 82h :) w inny sposób ciężko było to ogarnąć. Prosiłbym o opinie:)

Napisano
  • Autor

Chętnie przeczytałbym wszystkie uwagi co do nieprawidłowości tego modelu, materiałów itd.:) Liczę na jakieś komentarze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności