Napisano 22 Listopad 201212 l Witam wszystkich bardzo serdecznie. Podczas renderowania silnikiem VRay nie wyświetla się modyfikator hair&fur, proces renderowania tego o to modyfikatora przebywa z sukcesem lecz nie widać tego efektu na obrazie końcowym, przy czym gdy renderuje mentalem jest wszystko ok. Macie jakieś pomysły o co może chodzić? Jak to naprawić?
Napisano 22 Listopad 201212 l Tutaj masz rozwiązanie z oficjalnego helpa vray'a: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_hairfur.htm Ale mi to jakoś nie podchodzi, zawsze zamieniałem włosy na geometrię. Ale nigdy nie potrzebowałem ogromnej ilości włosów, wręcz przeciwnie - więc nie umiem powiedzieć jak to wygląda z wydajnością przy wyższych wartościach. Na logikę może być ciężko :) Zawsze jeszcze masz vrayowego haira, ale on jest bardzo prosty - zależy do czego Ci to potrzebne? Do trawy i do minimalnych włosków np. na ubraniu jest chyba akurat.
Napisano 22 Listopad 201212 l Autor Zrobiłem tak jak w tym helpie od VRaya niestety nie przyniosło to pozytywnego rezultatu:/ Chodzi o pluszowego misia, który ma być włochaty, na mentalu wygląda to dosyć przyzwoicie lecz VRay brak efektów. Edytowane 22 Listopad 201212 l przez FUNKYszou
Napisano 22 Listopad 201212 l Autor nie próbowałem, jeżeli chodzi o właśnie ten modyfikator to bardzo mało wiem. Najfajniej byłoby, gdyby wszystko wyszło z tymi ustawieniami które teraz mam.
Napisano 22 Listopad 201212 l mrprim podobno właśnie nie działa. Sprawdź jak to będzie wyglądać jak zmienisz na geometry, tylko może Ci trochę zmulić render ;) ale próbuj!
Napisano 22 Listopad 201212 l Autor przelacz z "buffer" do "mrprim", powinno pomoc. Być może głupie pytanie ale gdzie znajde te opcje do zmiany?
Napisano 22 Listopad 201212 l Tutaj, pierwszy obrazek: Tutaj masz rozwiązanie z oficjalnego helpa vray'a: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_hairfur.htm
Napisano 22 Listopad 201212 l Wciśnij "8", tam przełącz się na "Effects". W efektach zaznacz Hair & fur i w zakładce Hair rendering options -> hairs zmień z buffer albo na mr prim albo na geometry.
Napisano 23 Listopad 201212 l Autor Przestawiając z buffer na mr prim nadal nic nie ma, jeżeli chodzi o geometry to włoski są ale czas renderingu z 3 min wydłuża się do 2 godzin, w dodatku kolor włosów ma kolor bryły:/
Napisano 24 Listopad 201212 l W takim razie pozostaje Ci albo użycie haira vrayowego - ale to chyba bez sensu, skoro tam masz już wszystko elegancko ustawione. Zrób w takim razie render wszystkiego w Vray'u, a render włosów w mentalu czy scanline i połącz elegancko - tak najlepiej będzie - a roboty chwilka, dodatkową zaletą będzie to, że będziesz miał osobną warstwę z włosami w photoshopie/ae czy co tam chcesz którą możesz modyfikować - korekcja koloru i te sprawy.
Napisano 25 Listopad 201212 l Potwierdzam. Mrprim to jakiś fake. Kiedyś już z tym walczyłem, teraz po prostu przełączam na geometry. Zamuli na począrku render na 2, 3 min ale potem idzie normalnie (16Gb ram). Także w tej kwestii powinno być ok. Jeśli chodzi o kolor włosów to musisz w ustawieniach modyfikatora Hair and Fur to ustawić "Material parameters".
Napisano 1 Grudzień 201212 l Autor Dzięki za odpowiedzi, przepraszam iż tak późno odpisuje ale dostęp do internetu na dobrą sprawę mam tylko w domu. Mam do was jeszcze tylko jedno małe pytanie... podczas renderingu mentalem przy dużej ilości włosków materiał robi się w plamki jasne co przy finalnym efekcie jest widoczne i brzydkie.
Napisano 3 Grudzień 201212 l Pokaż najlepiej jak wyglądają te plamki, czy jest to aliasing, czy złe GI. Najlepiej wrzuć też od razu ustawienia sceny!
Napisano 4 Grudzień 201212 l renderuj włosy w scanline a reszte w czym chcesz, później warstwy sobie złożysz w photoshopie czy innym ulubionym programem do kompozycji.
Napisano 11 Grudzień 201212 l Autor Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Tu umieszczam efekt: Włosy zrobiłem za pomocą VRay'a niestety tylko rozczarowałem się czasem renderingu, może to głupie ale zajęło to ponad 82h :) w inny sposób ciężko było to ogarnąć. Prosiłbym o opinie:)
Napisano 13 Grudzień 201212 l Autor Chętnie przeczytałbym wszystkie uwagi co do nieprawidłowości tego modelu, materiałów itd.:) Liczę na jakieś komentarze.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto