FUNKYszou Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Witam wszystkich bardzo serdecznie. Podczas renderowania silnikiem VRay nie wyświetla się modyfikator hair&fur, proces renderowania tego o to modyfikatora przebywa z sukcesem lecz nie widać tego efektu na obrazie końcowym, przy czym gdy renderuje mentalem jest wszystko ok. Macie jakieś pomysły o co może chodzić? Jak to naprawić?
Miłosz3ds Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Tutaj masz rozwiązanie z oficjalnego helpa vray'a: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_hairfur.htm Ale mi to jakoś nie podchodzi, zawsze zamieniałem włosy na geometrię. Ale nigdy nie potrzebowałem ogromnej ilości włosów, wręcz przeciwnie - więc nie umiem powiedzieć jak to wygląda z wydajnością przy wyższych wartościach. Na logikę może być ciężko :) Zawsze jeszcze masz vrayowego haira, ale on jest bardzo prosty - zależy do czego Ci to potrzebne? Do trawy i do minimalnych włosków np. na ubraniu jest chyba akurat.
FUNKYszou Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 (edytowane) Zrobiłem tak jak w tym helpie od VRaya niestety nie przyniosło to pozytywnego rezultatu:/ Chodzi o pluszowego misia, który ma być włochaty, na mentalu wygląda to dosyć przyzwoicie lecz VRay brak efektów. Edytowane 22 Listopad 2012 przez FUNKYszou
FUNKYszou Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 nie próbowałem, jeżeli chodzi o właśnie ten modyfikator to bardzo mało wiem. Najfajniej byłoby, gdyby wszystko wyszło z tymi ustawieniami które teraz mam.
VoNd Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 przelacz z "buffer" do "mrprim", powinno pomoc.
Miłosz3ds Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 mrprim podobno właśnie nie działa. Sprawdź jak to będzie wyglądać jak zmienisz na geometry, tylko może Ci trochę zmulić render ;) ale próbuj!
FUNKYszou Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 przelacz z "buffer" do "mrprim", powinno pomoc. Być może głupie pytanie ale gdzie znajde te opcje do zmiany?
Miłosz3ds Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Tutaj, pierwszy obrazek: Tutaj masz rozwiązanie z oficjalnego helpa vray'a: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_hairfur.htm
FUNKYszou Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 Tak tylko nie bardzo mogę to znaleźć...
Miłosz3ds Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Wciśnij "8", tam przełącz się na "Effects". W efektach zaznacz Hair & fur i w zakładce Hair rendering options -> hairs zmień z buffer albo na mr prim albo na geometry. 1
FUNKYszou Napisano 23 Listopad 2012 Autor Napisano 23 Listopad 2012 Przestawiając z buffer na mr prim nadal nic nie ma, jeżeli chodzi o geometry to włoski są ale czas renderingu z 3 min wydłuża się do 2 godzin, w dodatku kolor włosów ma kolor bryły:/
Miłosz3ds Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 W takim razie pozostaje Ci albo użycie haira vrayowego - ale to chyba bez sensu, skoro tam masz już wszystko elegancko ustawione. Zrób w takim razie render wszystkiego w Vray'u, a render włosów w mentalu czy scanline i połącz elegancko - tak najlepiej będzie - a roboty chwilka, dodatkową zaletą będzie to, że będziesz miał osobną warstwę z włosami w photoshopie/ae czy co tam chcesz którą możesz modyfikować - korekcja koloru i te sprawy.
lukasjogabonito Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 Potwierdzam. Mrprim to jakiś fake. Kiedyś już z tym walczyłem, teraz po prostu przełączam na geometry. Zamuli na począrku render na 2, 3 min ale potem idzie normalnie (16Gb ram). Także w tej kwestii powinno być ok. Jeśli chodzi o kolor włosów to musisz w ustawieniach modyfikatora Hair and Fur to ustawić "Material parameters".
FUNKYszou Napisano 1 Grudzień 2012 Autor Napisano 1 Grudzień 2012 Dzięki za odpowiedzi, przepraszam iż tak późno odpisuje ale dostęp do internetu na dobrą sprawę mam tylko w domu. Mam do was jeszcze tylko jedno małe pytanie... podczas renderingu mentalem przy dużej ilości włosków materiał robi się w plamki jasne co przy finalnym efekcie jest widoczne i brzydkie.
Miłosz3ds Napisano 3 Grudzień 2012 Napisano 3 Grudzień 2012 Pokaż najlepiej jak wyglądają te plamki, czy jest to aliasing, czy złe GI. Najlepiej wrzuć też od razu ustawienia sceny!
Temporal Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 renderuj włosy w scanline a reszte w czym chcesz, później warstwy sobie złożysz w photoshopie czy innym ulubionym programem do kompozycji.
FUNKYszou Napisano 11 Grudzień 2012 Autor Napisano 11 Grudzień 2012 Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Tu umieszczam efekt: Włosy zrobiłem za pomocą VRay'a niestety tylko rozczarowałem się czasem renderingu, może to głupie ale zajęło to ponad 82h :) w inny sposób ciężko było to ogarnąć. Prosiłbym o opinie:)
FUNKYszou Napisano 13 Grudzień 2012 Autor Napisano 13 Grudzień 2012 Chętnie przeczytałbym wszystkie uwagi co do nieprawidłowości tego modelu, materiałów itd.:) Liczę na jakieś komentarze.
Miłosz3ds Napisano 13 Grudzień 2012 Napisano 13 Grudzień 2012 Zamieść to w wipie w takim razie, w nowym wątku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się