Ponciusz Napisano 2 Grudzień 2012 Share Napisano 2 Grudzień 2012 Witam! Często mam problem z tym iż moje większe projekty maja potwornie wiele poly co skutkuje powolną praca maxa. Pracuje na warstwach i staram sie w nich trzymac porządek ale to nie zawsze pomaga . Ostatnio zastanawiałem sie czy nie istnieje takie coś ze obiekty na scenie są low poly a przy renderingu zamieniaja się w high poly. powiedzmy ze przy mojej wizce lazienki mam pralke która ma sporo poly. a na viewpoincie chciałbym miec ją jako boxa z cylindrem w środku (o odpowienich wymiarach), to samo w innych przypadkach. Czy istnieje taka opcja która to umozliwia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 2 Grudzień 2012 Share Napisano 2 Grudzień 2012 Jeżeli chodzi o wyświetlanie to dla poszczególnych obiektów można włączyć w opcjach sposób wyświetlania "bounding box" i wtedy obiekt reprezentowany jest w scenie przez "prostopadłościan". Jeżeli robisz sam modele to np. używając modyfikatora Turbo Smootch czy Line możesz ustawić inną gęstość siatki dla wyświetlania w Viewporcie i inną dla renderingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ponciusz Napisano 2 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2012 o meshsmothu wiem ale często mam juz modele z gęstą siatką wiec te rozwiązanie nie wchodzi w gre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 2 Grudzień 2012 Share Napisano 2 Grudzień 2012 No to jeszcze trochę okrężna droga ale zawsze możesz w miejsce ukrytych obiektów (tych, które mają szczególnie gęstą siatkę) ustawiać proste bryły, które będą je reprezentować na czas projektowania. Jeżeli używasz warstw to w zasadzie w ciągu kilku sekund można podmieniać takie obiekty zależnie od potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 2 Grudzień 2012 Share Napisano 2 Grudzień 2012 Możesz także obiekty które ci obciążają scena przetworzyć do proxów przez opcje vray mesh export Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ponciusz Napisano 11 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2012 Opracowałem dość dobre rozwiązanie problemu: 1 Do gęstych siatek dodaje modyfikator Optimize (ustawienia wedle uznania) który kopiuje i wklejam INSTANCED na resztę tego co potrzebuje 2 Tworzę nowe butony z skryptem "on" "off" do włączania i wyłączania modyfikatora. 3 Dodaje guziki gdzieś na obszar roboczy. ON (getClassInstances Optimize).enabled=true OFF (getClassInstances Optimize).enabled=false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się