Jump to content

ograniczanie siatki modelu w viewpoincie


Ponciusz

Recommended Posts

Witam!

Często mam problem z tym iż moje większe projekty maja potwornie wiele poly co skutkuje powolną praca maxa. Pracuje na warstwach i staram sie w nich trzymac porządek ale to nie zawsze pomaga .

Ostatnio zastanawiałem sie czy nie istnieje takie coś ze obiekty na scenie są low poly a przy renderingu zamieniaja się w high poly. powiedzmy ze przy mojej wizce lazienki mam pralke która ma sporo poly. a na viewpoincie chciałbym miec ją jako boxa z cylindrem w środku (o odpowienich wymiarach), to samo w innych przypadkach.

Czy istnieje taka opcja która to umozliwia?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeżeli chodzi o wyświetlanie to dla poszczególnych obiektów można włączyć w opcjach sposób wyświetlania "bounding box" i wtedy obiekt reprezentowany jest w scenie przez "prostopadłościan".

Jeżeli robisz sam modele to np. używając modyfikatora Turbo Smootch czy Line możesz ustawić inną gęstość siatki dla wyświetlania w Viewporcie i inną dla renderingu.

Link to comment
Share on other sites

No to jeszcze trochę okrężna droga ale zawsze możesz w miejsce ukrytych obiektów (tych, które mają szczególnie gęstą siatkę) ustawiać proste bryły, które będą je reprezentować na czas projektowania. Jeżeli używasz warstw to w zasadzie w ciągu kilku sekund można podmieniać takie obiekty zależnie od potrzeby.

Link to comment
Share on other sites

Opracowałem dość dobre rozwiązanie problemu:

 

1 Do gęstych siatek dodaje modyfikator Optimize (ustawienia wedle uznania) który kopiuje i wklejam INSTANCED na resztę tego co potrzebuje

2 Tworzę nowe butony z skryptem "on" "off" do włączania i wyłączania modyfikatora.

3 Dodaje guziki gdzieś na obszar roboczy.

 

ON

(getClassInstances Optimize).enabled=true

 

OFF

(getClassInstances Optimize).enabled=false

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy