tetunio Napisano 8 Grudzień 2012 Share Napisano 8 Grudzień 2012 (edytowane) Czy ktoś mógłby napisać jakie najważniejsze elementy sceny renderuje się przy wizkach wnętrz. Próbowałem renderować poszczególne elementy ale napotkałem od razu na kilka problemów: 1. Czy renderując beauty pass wyłączyć cast shadows we wszystkich obiektach w scenie ? 2. Czy wyłączyć advanced light w Render setup renderując ambient occlusion pass ? 3. Czy renderować AO z włączonym final gather ? 4. Jak renderować ambient occlusion, jeśli w scenie są szklane elementy ? 5. Czy wyłączać wszystkie światła gdy renderuje AO przez material override ? 6. Czy renderując Z-Depth liczy się jakość rendera ? I wogóle ja wyrenderować wszystkie potrzebne do urealnienia sceny elementy :) Edytowane 8 Grudzień 2012 przez tetunio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 9 Grudzień 2012 Share Napisano 9 Grudzień 2012 do maxa http://jokermartini.com/wp-content/uploads/2012/02/tutorial-multipass-rendering.pdf do majki http://images.autodesk.com/adsk/files/maya_render_pass_concepts_and_techniques_whitepaper_us.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 9 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2012 Pomogło i to dużo ale nie ma tam o szklanych materiałach w scenie i np. oknach (AO). I renderując elementy renderuje mi się najpierw render ze wszystkim na raz a dopiero po nim to, co jest w render elements. Tak powinno być, czy mają się renderować tylko przejścia z render elements ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 9 Grudzień 2012 Share Napisano 9 Grudzień 2012 Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 9 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2012 (edytowane) Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;) Czyli "tak czy siak" musi się wyrenderować wszystko razem z cieniami, odbiciami itp mimo wykonywania jednoczesnie (czy potem) przejść z render elements ? To trochę bez sensu bo chcąc wyrenderować sobie tylko AO albo Zdepth musiałbym renderować mimo wszystko podstawowy (bazowy) render... A to w moim przypadku troche trwa.. Trochę doczytałem i zaczynam kumać. Mimo wszystko musi być bazowy render, żeby mógł się podzielić na składowe typu cienie, odbicia itp. AO spokojnie można przez material override zobić; z innymi przejściami też jakoś oddzielnie mozna kombinować, zależy od sceny. Edytowane 9 Grudzień 2012 przez tetunio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 10 Grudzień 2012 Share Napisano 10 Grudzień 2012 W mayce mozna AO wrzucic do renderu na PAS. zakladam ze w maxie tez, gdyz brat non stop mowi ze AO zamiast w V-ray rendzi w mentalu bo szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 10 Grudzień 2012 Share Napisano 10 Grudzień 2012 do maxa i vraya to do robinia AO jest scrypt http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion i w ogóle nie trzeba nic kombinować albo się do override wsadza materiał vraylight z mapka dirt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 10 Grudzień 2012 Share Napisano 10 Grudzień 2012 1. w bty renderuj wszystko. 2. renderuj AO bez niczego (mozesz wylaczyc tez color menagement) 3. nie. Z wylaczonym bo bedzie szybciej 4. na szklane obiekty i na chrom mozesz przypisac bialy surface shader to nie zlapia czerni. 5. Do AO nie potrzenujesz zadnych swiatel. Mozesz wylaczyc/ukryc. 6. Co masz na mysli? chodzi ci o sampling? Jesli tak to ma znaczenie dla krawedzi najprawdopodobniej. Renderujesz jak AO czyli bez swiatel itp. Renderuj BTY, DIFFUSE, REFLECTION, SPECULAR, REFRACTION, AO, FRESNEL i MASKI RGB. Jesli renderujesz auto to zrob interior i exterior osobno. Dla interior wyrenderuj tylko bty i ao np. bo moze wystarczyc. Podobnie np przy wizualizacjach.. to co za oknem mozna wyrenderowac osobno z innego pliku. Pozdro 600 powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się