Jump to content

Render Elements Mental Ray


tetunio

Recommended Posts

Czy ktoś mógłby napisać jakie najważniejsze elementy sceny renderuje się przy wizkach wnętrz. Próbowałem renderować poszczególne elementy ale napotkałem od razu na kilka problemów:

1. Czy renderując beauty pass wyłączyć cast shadows we wszystkich obiektach w scenie ?

2. Czy wyłączyć advanced light w Render setup renderując ambient occlusion pass ?

3. Czy renderować AO z włączonym final gather ?

4. Jak renderować ambient occlusion, jeśli w scenie są szklane elementy ?

5. Czy wyłączać wszystkie światła gdy renderuje AO przez material override ?

6. Czy renderując Z-Depth liczy się jakość rendera ?

 

I wogóle ja wyrenderować wszystkie potrzebne do urealnienia sceny elementy :)

Edited by tetunio
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pomogło i to dużo ale nie ma tam o szklanych materiałach w scenie i np. oknach (AO). I renderując elementy renderuje mi się najpierw render ze wszystkim na raz a dopiero po nim to, co jest w render elements. Tak powinno być, czy mają się renderować tylko przejścia z render elements ?

Link to comment
Share on other sites

Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;)

 

Czyli "tak czy siak" musi się wyrenderować wszystko razem z cieniami, odbiciami itp mimo wykonywania jednoczesnie (czy potem) przejść z render elements ? To trochę bez sensu bo chcąc wyrenderować sobie tylko AO albo Zdepth musiałbym renderować mimo wszystko podstawowy (bazowy) render... A to w moim przypadku troche trwa..

 

Trochę doczytałem i zaczynam kumać. Mimo wszystko musi być bazowy render, żeby mógł się podzielić na składowe typu cienie, odbicia itp. AO spokojnie można przez material override zobić; z innymi przejściami też jakoś oddzielnie mozna kombinować, zależy od sceny.

Edited by tetunio
Link to comment
Share on other sites

1. w bty renderuj wszystko.

2. renderuj AO bez niczego (mozesz wylaczyc tez color menagement)

3. nie. Z wylaczonym bo bedzie szybciej

4. na szklane obiekty i na chrom mozesz przypisac bialy surface shader to nie zlapia czerni.

5. Do AO nie potrzenujesz zadnych swiatel. Mozesz wylaczyc/ukryc.

6. Co masz na mysli? chodzi ci o sampling? Jesli tak to ma znaczenie dla krawedzi najprawdopodobniej. Renderujesz jak AO czyli bez swiatel itp.

 

Renderuj BTY, DIFFUSE, REFLECTION, SPECULAR, REFRACTION, AO, FRESNEL i MASKI RGB.

Jesli renderujesz auto to zrob interior i exterior osobno. Dla interior wyrenderuj tylko bty i ao np. bo moze wystarczyc.

Podobnie np przy wizualizacjach.. to co za oknem mozna wyrenderowac osobno z innego pliku.

 

Pozdro 600

powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy