Napisano 8 Grudzień 201212 l Czy ktoś mógłby napisać jakie najważniejsze elementy sceny renderuje się przy wizkach wnętrz. Próbowałem renderować poszczególne elementy ale napotkałem od razu na kilka problemów: 1. Czy renderując beauty pass wyłączyć cast shadows we wszystkich obiektach w scenie ? 2. Czy wyłączyć advanced light w Render setup renderując ambient occlusion pass ? 3. Czy renderować AO z włączonym final gather ? 4. Jak renderować ambient occlusion, jeśli w scenie są szklane elementy ? 5. Czy wyłączać wszystkie światła gdy renderuje AO przez material override ? 6. Czy renderując Z-Depth liczy się jakość rendera ? I wogóle ja wyrenderować wszystkie potrzebne do urealnienia sceny elementy :) Edytowane 8 Grudzień 201212 l przez tetunio
Napisano 9 Grudzień 201212 l do maxa http://jokermartini.com/wp-content/uploads/2012/02/tutorial-multipass-rendering.pdf do majki http://images.autodesk.com/adsk/files/maya_render_pass_concepts_and_techniques_whitepaper_us.pdf
Napisano 9 Grudzień 201212 l Autor Pomogło i to dużo ale nie ma tam o szklanych materiałach w scenie i np. oknach (AO). I renderując elementy renderuje mi się najpierw render ze wszystkim na raz a dopiero po nim to, co jest w render elements. Tak powinno być, czy mają się renderować tylko przejścia z render elements ?
Napisano 9 Grudzień 201212 l Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;)
Napisano 9 Grudzień 201212 l Autor Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;) Czyli "tak czy siak" musi się wyrenderować wszystko razem z cieniami, odbiciami itp mimo wykonywania jednoczesnie (czy potem) przejść z render elements ? To trochę bez sensu bo chcąc wyrenderować sobie tylko AO albo Zdepth musiałbym renderować mimo wszystko podstawowy (bazowy) render... A to w moim przypadku troche trwa.. Trochę doczytałem i zaczynam kumać. Mimo wszystko musi być bazowy render, żeby mógł się podzielić na składowe typu cienie, odbicia itp. AO spokojnie można przez material override zobić; z innymi przejściami też jakoś oddzielnie mozna kombinować, zależy od sceny. Edytowane 9 Grudzień 201212 l przez tetunio
Napisano 10 Grudzień 201212 l W mayce mozna AO wrzucic do renderu na PAS. zakladam ze w maxie tez, gdyz brat non stop mowi ze AO zamiast w V-ray rendzi w mentalu bo szybciej.
Napisano 10 Grudzień 201212 l do maxa i vraya to do robinia AO jest scrypt http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion i w ogóle nie trzeba nic kombinować albo się do override wsadza materiał vraylight z mapka dirt
Napisano 10 Grudzień 201212 l 1. w bty renderuj wszystko. 2. renderuj AO bez niczego (mozesz wylaczyc tez color menagement) 3. nie. Z wylaczonym bo bedzie szybciej 4. na szklane obiekty i na chrom mozesz przypisac bialy surface shader to nie zlapia czerni. 5. Do AO nie potrzenujesz zadnych swiatel. Mozesz wylaczyc/ukryc. 6. Co masz na mysli? chodzi ci o sampling? Jesli tak to ma znaczenie dla krawedzi najprawdopodobniej. Renderujesz jak AO czyli bez swiatel itp. Renderuj BTY, DIFFUSE, REFLECTION, SPECULAR, REFRACTION, AO, FRESNEL i MASKI RGB. Jesli renderujesz auto to zrob interior i exterior osobno. Dla interior wyrenderuj tylko bty i ao np. bo moze wystarczyc. Podobnie np przy wizualizacjach.. to co za oknem mozna wyrenderowac osobno z innego pliku. Pozdro 600 powodzenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto