Skocz do zawartości

Render Elements Mental Ray


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś mógłby napisać jakie najważniejsze elementy sceny renderuje się przy wizkach wnętrz. Próbowałem renderować poszczególne elementy ale napotkałem od razu na kilka problemów:

1. Czy renderując beauty pass wyłączyć cast shadows we wszystkich obiektach w scenie ?

2. Czy wyłączyć advanced light w Render setup renderując ambient occlusion pass ?

3. Czy renderować AO z włączonym final gather ?

4. Jak renderować ambient occlusion, jeśli w scenie są szklane elementy ?

5. Czy wyłączać wszystkie światła gdy renderuje AO przez material override ?

6. Czy renderując Z-Depth liczy się jakość rendera ?

 

I wogóle ja wyrenderować wszystkie potrzebne do urealnienia sceny elementy :)

Edytowane przez tetunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pomogło i to dużo ale nie ma tam o szklanych materiałach w scenie i np. oknach (AO). I renderując elementy renderuje mi się najpierw render ze wszystkim na raz a dopiero po nim to, co jest w render elements. Tak powinno być, czy mają się renderować tylko przejścia z render elements ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;)

 

Czyli "tak czy siak" musi się wyrenderować wszystko razem z cieniami, odbiciami itp mimo wykonywania jednoczesnie (czy potem) przejść z render elements ? To trochę bez sensu bo chcąc wyrenderować sobie tylko AO albo Zdepth musiałbym renderować mimo wszystko podstawowy (bazowy) render... A to w moim przypadku troche trwa..

 

Trochę doczytałem i zaczynam kumać. Mimo wszystko musi być bazowy render, żeby mógł się podzielić na składowe typu cienie, odbicia itp. AO spokojnie można przez material override zobić; z innymi przejściami też jakoś oddzielnie mozna kombinować, zależy od sceny.

Edytowane przez tetunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. w bty renderuj wszystko.

2. renderuj AO bez niczego (mozesz wylaczyc tez color menagement)

3. nie. Z wylaczonym bo bedzie szybciej

4. na szklane obiekty i na chrom mozesz przypisac bialy surface shader to nie zlapia czerni.

5. Do AO nie potrzenujesz zadnych swiatel. Mozesz wylaczyc/ukryc.

6. Co masz na mysli? chodzi ci o sampling? Jesli tak to ma znaczenie dla krawedzi najprawdopodobniej. Renderujesz jak AO czyli bez swiatel itp.

 

Renderuj BTY, DIFFUSE, REFLECTION, SPECULAR, REFRACTION, AO, FRESNEL i MASKI RGB.

Jesli renderujesz auto to zrob interior i exterior osobno. Dla interior wyrenderuj tylko bty i ao np. bo moze wystarczyc.

Podobnie np przy wizualizacjach.. to co za oknem mozna wyrenderowac osobno z innego pliku.

 

Pozdro 600

powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności