Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy ktoś mógłby napisać jakie najważniejsze elementy sceny renderuje się przy wizkach wnętrz. Próbowałem renderować poszczególne elementy ale napotkałem od razu na kilka problemów:

1. Czy renderując beauty pass wyłączyć cast shadows we wszystkich obiektach w scenie ?

2. Czy wyłączyć advanced light w Render setup renderując ambient occlusion pass ?

3. Czy renderować AO z włączonym final gather ?

4. Jak renderować ambient occlusion, jeśli w scenie są szklane elementy ?

5. Czy wyłączać wszystkie światła gdy renderuje AO przez material override ?

6. Czy renderując Z-Depth liczy się jakość rendera ?

 

I wogóle ja wyrenderować wszystkie potrzebne do urealnienia sceny elementy :)

Edytowane przez tetunio

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Pomogło i to dużo ale nie ma tam o szklanych materiałach w scenie i np. oknach (AO). I renderując elementy renderuje mi się najpierw render ze wszystkim na raz a dopiero po nim to, co jest w render elements. Tak powinno być, czy mają się renderować tylko przejścia z render elements ?

Napisano

Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;)

Napisano
  • Autor
Jśli chodzi o okna czy szyby w szafach to się je wyłącza z renderowania tak przynajmniej jest we vrayu. Nie wiem jak to ma mental ale vray jak renderuje główny render to równocześnie robi passy i można je zapisać osobno także podejrzewam że mental pewnie tak samo funkcjonuje ;)

 

Czyli "tak czy siak" musi się wyrenderować wszystko razem z cieniami, odbiciami itp mimo wykonywania jednoczesnie (czy potem) przejść z render elements ? To trochę bez sensu bo chcąc wyrenderować sobie tylko AO albo Zdepth musiałbym renderować mimo wszystko podstawowy (bazowy) render... A to w moim przypadku troche trwa..

 

Trochę doczytałem i zaczynam kumać. Mimo wszystko musi być bazowy render, żeby mógł się podzielić na składowe typu cienie, odbicia itp. AO spokojnie można przez material override zobić; z innymi przejściami też jakoś oddzielnie mozna kombinować, zależy od sceny.

Edytowane przez tetunio

Napisano

W mayce mozna AO wrzucic do renderu na PAS. zakladam ze w maxie tez, gdyz brat non stop mowi ze AO zamiast w V-ray rendzi w mentalu bo szybciej.

Napisano

1. w bty renderuj wszystko.

2. renderuj AO bez niczego (mozesz wylaczyc tez color menagement)

3. nie. Z wylaczonym bo bedzie szybciej

4. na szklane obiekty i na chrom mozesz przypisac bialy surface shader to nie zlapia czerni.

5. Do AO nie potrzenujesz zadnych swiatel. Mozesz wylaczyc/ukryc.

6. Co masz na mysli? chodzi ci o sampling? Jesli tak to ma znaczenie dla krawedzi najprawdopodobniej. Renderujesz jak AO czyli bez swiatel itp.

 

Renderuj BTY, DIFFUSE, REFLECTION, SPECULAR, REFRACTION, AO, FRESNEL i MASKI RGB.

Jesli renderujesz auto to zrob interior i exterior osobno. Dla interior wyrenderuj tylko bty i ao np. bo moze wystarczyc.

Podobnie np przy wizualizacjach.. to co za oknem mozna wyrenderowac osobno z innego pliku.

 

Pozdro 600

powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności