Impossible Napisano 9 Grudzień 2012 Napisano 9 Grudzień 2012 Witam, Co jakiś czas podczas modelowania mam dziwny problem z siatką widoczny podczas jej wygładzania. Coś jakby błąd z ustawieniem wektorów normalnych, ich ułożenie wygląda jednak na poprawne. Pomaga w tej sytuacji eksport do *.obj a następnie ponowny import modelu do sceny. Problem znika. Czym możne być to spowodowane? pozdrawiam,
uzumakishadow Napisano 9 Grudzień 2012 Napisano 9 Grudzień 2012 Niezmergowane vertexy w miejscach polaczen. W kazdym razie na to wyglada. Co do obj to nie wiem. Moze przy eksporcie robi sie jaksi mesh cleanup czy merguje z automatu.
Impossible Napisano 9 Grudzień 2012 Autor Napisano 9 Grudzień 2012 Niezmergowane vertexy to była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem, na pewno nie ma tam podwójnych vertexów, problem musi tkwić w czymś innym
uzumakishadow Napisano 9 Grudzień 2012 Napisano 9 Grudzień 2012 W kazdym razie daje to taki efekt jak niezmergowane vertexy.Ale jak sobie z tym poradzic w Mayi - nie wiem. O ile w podobnym watku z bridgem to jakos cos merga dzialal to w ty przypadku i mojej probie zduplikowania problemu ni chu chu merge nie dziala. Eksport do czegokolwiek i import to niweluje. Nie wiem, moze cos sie mayi chrzani i czegos nie odswieza?
Impossible Napisano 9 Grudzień 2012 Autor Napisano 9 Grudzień 2012 Wspomniałeś o wątku z narzędziem "bridge", zrobiłem kilka testów i faktycznie zauważyłem że problem występuje tylko po użyciu tegoż tool'a. Przy zamykaniu ścianek przez "append to polygon tool"; "fill hole" extrude a następnie połączenie vertexów siatka ładnie się wygładza bez żadnych bugów. Ciekaw jestem dlaczego niby "bridge" stwarza taki problem (u mnie dzieję się to nawet po zamknięciu jednej ścianki w zwykłym boxie) Jakieś sugestie, poza "nie używać bridge?
uzumakishadow Napisano 9 Grudzień 2012 Napisano 9 Grudzień 2012 Jakieś sugestie, poza "nie używać bridge? Wychodzi na to, że chyba nie... No albo modelować w innym sofcie lub spróbować tego NEX'a.
Sebazx6r Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 (edytowane) Sprawdź normalki. Mogą się odwrócić po eksporcie. Jeżeli łączyłeś dwa obiekty i nie frezowałeś transformacji to po eksporcie odwrócą się normalki. Wyłącz wyświetlanie materiału obustronnego. Ewentualnie w display-poligon-wlacz face normals. Patrz na niewysmuthowanym obiekcie bo mocno zagęści. Mozesz mieć tez zweldowane vertexy ale nie połączone edge.... zrekonstruuj tą część siatki kasując facy i naprawiając je apend polygonal toolem. Edytowane 10 Grudzień 2012 przez Sebazx6r
Monio Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 (edytowane) Nie podwójne vertexy a edge. Majka to taki zmyślny program do modelowania że potrafi 2 verteksy połączyć dwoma równoległymi edgeami. Tak działa właśnie bridge. Szalenie przydatna opcja. uzumakishadow- Nex nie naprawi majki. On nadal korzysta z majowego api czyli tych samych zbugowanych i archaicznych narzędzi. Sytuacje naprawi Modo albo blender- szybciej, łatwiej, lepiej, taniej. ;) Edytowane 10 Grudzień 2012 przez Monio
Impossible Napisano 10 Grudzień 2012 Autor Napisano 10 Grudzień 2012 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, tak jak napisał "Sebazx6r" i "Monio" problemem okazały się podwójne edge stworzone po użyciu narzędzia "bridge". Zmylił mnie fakt że liczba vertexów była odpowiednia.
uzumakishadow Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 Majka to taki zmyślny program do modelowania że potrafi 2 verteksy połączyć dwoma równoległymi edgeami. Tak działa właśnie bridge. Szalenie przydatna opcja. Sarkazm czy faktycznie przydatne?:)
Monio Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 Definitywnie sarkazm. ;) Taka opcja może mieć jakieś tam nikłe zastosowanie ale do tego powinien być osobny tool.
Rekomendowane odpowiedzi