Skocz do zawartości

Problem z wygładzaniem siatki, eksport do *.obj


Impossible

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Co jakiś czas podczas modelowania mam dziwny problem z siatką widoczny podczas jej wygładzania. Coś jakby błąd z ustawieniem wektorów normalnych, ich ułożenie wygląda jednak na poprawne. Pomaga w tej sytuacji eksport do *.obj a następnie ponowny import modelu do sceny. Problem znika. Czym możne być to spowodowane?

pozdrawiam,

abbbc320.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W kazdym razie daje to taki efekt jak niezmergowane vertexy.Ale jak sobie z tym poradzic w Mayi - nie wiem. O ile w podobnym watku z bridgem to jakos cos merga dzialal to w ty przypadku i mojej probie zduplikowania problemu ni chu chu merge nie dziala.

Eksport do czegokolwiek i import to niweluje. Nie wiem, moze cos sie mayi chrzani i czegos nie odswieza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałeś o wątku z narzędziem "bridge", zrobiłem kilka testów i faktycznie zauważyłem że problem występuje tylko po użyciu tegoż tool'a. Przy zamykaniu ścianek przez "append to polygon tool"; "fill hole" extrude a następnie połączenie vertexów siatka ładnie się wygładza bez żadnych bugów. Ciekaw jestem dlaczego niby "bridge" stwarza taki problem (u mnie dzieję się to nawet po zamknięciu jednej ścianki w zwykłym boxie) Jakieś sugestie, poza "nie używać bridge?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź normalki. Mogą się odwrócić po eksporcie. Jeżeli łączyłeś dwa obiekty i nie frezowałeś transformacji to po eksporcie odwrócą się normalki. Wyłącz wyświetlanie materiału obustronnego. Ewentualnie w display-poligon-wlacz face normals. Patrz na niewysmuthowanym obiekcie bo mocno zagęści.

 

normalki.png

 

 

Mozesz mieć tez zweldowane vertexy ale nie połączone edge.... zrekonstruuj tą część siatki kasując facy i naprawiając je apend polygonal toolem.

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podwójne vertexy a edge. Majka to taki zmyślny program do modelowania że potrafi 2 verteksy połączyć dwoma równoległymi edgeami. Tak działa właśnie bridge. Szalenie przydatna opcja.

 

uzumakishadow- Nex nie naprawi majki. On nadal korzysta z majowego api czyli tych samych zbugowanych i archaicznych narzędzi. Sytuacje naprawi Modo albo blender- szybciej, łatwiej, lepiej, taniej. ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności