Napisano 9 Grudzień 201212 l Witam, Co jakiś czas podczas modelowania mam dziwny problem z siatką widoczny podczas jej wygładzania. Coś jakby błąd z ustawieniem wektorów normalnych, ich ułożenie wygląda jednak na poprawne. Pomaga w tej sytuacji eksport do *.obj a następnie ponowny import modelu do sceny. Problem znika. Czym możne być to spowodowane? pozdrawiam,
Napisano 9 Grudzień 201212 l Niezmergowane vertexy w miejscach polaczen. W kazdym razie na to wyglada. Co do obj to nie wiem. Moze przy eksporcie robi sie jaksi mesh cleanup czy merguje z automatu.
Napisano 9 Grudzień 201212 l Autor Niezmergowane vertexy to była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem, na pewno nie ma tam podwójnych vertexów, problem musi tkwić w czymś innym
Napisano 9 Grudzień 201212 l W kazdym razie daje to taki efekt jak niezmergowane vertexy.Ale jak sobie z tym poradzic w Mayi - nie wiem. O ile w podobnym watku z bridgem to jakos cos merga dzialal to w ty przypadku i mojej probie zduplikowania problemu ni chu chu merge nie dziala. Eksport do czegokolwiek i import to niweluje. Nie wiem, moze cos sie mayi chrzani i czegos nie odswieza?
Napisano 9 Grudzień 201212 l Autor Wspomniałeś o wątku z narzędziem "bridge", zrobiłem kilka testów i faktycznie zauważyłem że problem występuje tylko po użyciu tegoż tool'a. Przy zamykaniu ścianek przez "append to polygon tool"; "fill hole" extrude a następnie połączenie vertexów siatka ładnie się wygładza bez żadnych bugów. Ciekaw jestem dlaczego niby "bridge" stwarza taki problem (u mnie dzieję się to nawet po zamknięciu jednej ścianki w zwykłym boxie) Jakieś sugestie, poza "nie używać bridge?
Napisano 9 Grudzień 201212 l Jakieś sugestie, poza "nie używać bridge? Wychodzi na to, że chyba nie... No albo modelować w innym sofcie lub spróbować tego NEX'a.
Napisano 10 Grudzień 201212 l Sprawdź normalki. Mogą się odwrócić po eksporcie. Jeżeli łączyłeś dwa obiekty i nie frezowałeś transformacji to po eksporcie odwrócą się normalki. Wyłącz wyświetlanie materiału obustronnego. Ewentualnie w display-poligon-wlacz face normals. Patrz na niewysmuthowanym obiekcie bo mocno zagęści. Mozesz mieć tez zweldowane vertexy ale nie połączone edge.... zrekonstruuj tą część siatki kasując facy i naprawiając je apend polygonal toolem. Edytowane 10 Grudzień 201212 l przez Sebazx6r
Napisano 10 Grudzień 201212 l Nie podwójne vertexy a edge. Majka to taki zmyślny program do modelowania że potrafi 2 verteksy połączyć dwoma równoległymi edgeami. Tak działa właśnie bridge. Szalenie przydatna opcja. uzumakishadow- Nex nie naprawi majki. On nadal korzysta z majowego api czyli tych samych zbugowanych i archaicznych narzędzi. Sytuacje naprawi Modo albo blender- szybciej, łatwiej, lepiej, taniej. ;) Edytowane 10 Grudzień 201212 l przez Monio
Napisano 10 Grudzień 201212 l Autor Dzięki wszystkim za odpowiedzi, tak jak napisał "Sebazx6r" i "Monio" problemem okazały się podwójne edge stworzone po użyciu narzędzia "bridge". Zmylił mnie fakt że liczba vertexów była odpowiednia.
Napisano 10 Grudzień 201212 l Majka to taki zmyślny program do modelowania że potrafi 2 verteksy połączyć dwoma równoległymi edgeami. Tak działa właśnie bridge. Szalenie przydatna opcja. Sarkazm czy faktycznie przydatne?:)
Napisano 10 Grudzień 201212 l Definitywnie sarkazm. ;) Taka opcja może mieć jakieś tam nikłe zastosowanie ale do tego powinien być osobny tool.