Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich jako nowy forumowicz.

 

W zasadzie nie wiedziałem do jakiego działu to wrzucić, ale mam nadzieję, że mi pomożecie.

 

Wykonałem wczoraj swój pierwszy projekt w blenderze. Wcześniej robiłem podchody do max'a dzięki czemu ogarnąłem podstawy odnośnie wierzchołków, krawędzi i płaszczyzn oraz kilku innych rzeczy.

 

I tu pojawił się problem.

W max można było zaznaczyć wybraną część siatki i ją wygładzić. W blenderze nie udało mi się czegoś takiego znaleźć. Podczas wygładzania za pomocą subdivision surface krawędzie w ekranie na moim projekcie zaczęły falować. Ominąłem ten problem kopiując ekran i wysuwając go nieco przed oryginalny projekt, ale to rozwiązanie to lipa i raczej rzadko kiedy będzie działać.

Możecie mi poradzić co mam robić przy następnym projekcie aby tego uniknąć?

 

No i oczywiście efekt mojej pracy (aby się bronić zaznaczam, że to pierwsza rzecz prócz sześcianów i kul, którą zrobiłem w blenderze :) )

telefon1f.jpgtelefon2p.jpg

 

telefon3y.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

http://azure-scorch.deviantart.com/art/Sharp-Edges-in-Blender-253988656

do kantów ta opcja ci się może przydać,

inną opcją jest dodatkowy loop w pobliżu kanta w tym stylu

https://www.cs.washington.edu/education/courses/458/10au/content/exercises/images/subdivision/more_loops.png

 

Nawiasem mówiąc, ekran jest prosty, nie wiem po co na niego dajesz subsurf w ogóle? Chyba wystarczy pojedynczy ordynarny spłaszczony box bez żadnych dodatkowych bajer?

Napisano (edytowane)

Na ekran nie chciałem dawać subsurf.

Cały model jest jedną bryłą.

telefon4i.jpg

Myślałem, że na koniec pracy będę mógł wykluczyć ekran z wygładzania, anie nie wiedziałem jak to zrobić więc jak już wyżej napisałem wyciąłem i przesunąłem wprzód o 0.001

 

 

podczas tworzenia bryły założyłem, że po dodaniu wygładzenia będzie to wyglądać tak:

cubec.png

Sześcian 3x3x3 (z równymi odstępami między krawędziami). Jak widać po wygładzeniu środek nie został ruszony.

Edytowane przez 860lacov
Napisano

strasznie rzadka ta siatka, w sensie... wygląda, jak być chciał optymalizować model do gry. Jeśli nie optymalizujesz do gry, a tak mi się zdaje, że robisz to tylko pod stilla (żeby sobie statyczny obrazek wyrenderować), to lepszy efekt otrzymasz gęściej definiując siatkę.

Tu masz modelowanie rozwalonego srajfona w wykonaniu najlepszego tutorialowca Andrew Price'a. zwróć uwagę jak gęsta jest siatka. http://www.blenderguru.com/videos/smash-an-iphone/

Napisano

Ładnie :)

 

Mi chodziło tylko o sam model, a nie jego prezentację.

 

@ikkiz

Wielkie dzięki za namiary na tutoriale. Wcześniej trafiłem na instruktaż Andrew Price'a dot. cycles, a nie przyszło mi do głowy żeby poszukać u niego więcej materiałów.

Narzędzia są, z czego się uczyć też już mam. Teraz jeszcze tylko czasu mi brakuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności