Jump to content

Mój pierwszy projekt


860lacov

Recommended Posts

Witam wszystkich jako nowy forumowicz.

 

W zasadzie nie wiedziałem do jakiego działu to wrzucić, ale mam nadzieję, że mi pomożecie.

 

Wykonałem wczoraj swój pierwszy projekt w blenderze. Wcześniej robiłem podchody do max'a dzięki czemu ogarnąłem podstawy odnośnie wierzchołków, krawędzi i płaszczyzn oraz kilku innych rzeczy.

 

I tu pojawił się problem.

W max można było zaznaczyć wybraną część siatki i ją wygładzić. W blenderze nie udało mi się czegoś takiego znaleźć. Podczas wygładzania za pomocą subdivision surface krawędzie w ekranie na moim projekcie zaczęły falować. Ominąłem ten problem kopiując ekran i wysuwając go nieco przed oryginalny projekt, ale to rozwiązanie to lipa i raczej rzadko kiedy będzie działać.

Możecie mi poradzić co mam robić przy następnym projekcie aby tego uniknąć?

 

No i oczywiście efekt mojej pracy (aby się bronić zaznaczam, że to pierwsza rzecz prócz sześcianów i kul, którą zrobiłem w blenderze :) )

telefon1f.jpgtelefon2p.jpg

 

telefon3y.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

http://azure-scorch.deviantart.com/art/Sharp-Edges-in-Blender-253988656

do kantów ta opcja ci się może przydać,

inną opcją jest dodatkowy loop w pobliżu kanta w tym stylu

https://www.cs.washington.edu/education/courses/458/10au/content/exercises/images/subdivision/more_loops.png

 

Nawiasem mówiąc, ekran jest prosty, nie wiem po co na niego dajesz subsurf w ogóle? Chyba wystarczy pojedynczy ordynarny spłaszczony box bez żadnych dodatkowych bajer?

Link to comment
Share on other sites

Na ekran nie chciałem dawać subsurf.

Cały model jest jedną bryłą.

telefon4i.jpg

Myślałem, że na koniec pracy będę mógł wykluczyć ekran z wygładzania, anie nie wiedziałem jak to zrobić więc jak już wyżej napisałem wyciąłem i przesunąłem wprzód o 0.001

 

 

podczas tworzenia bryły założyłem, że po dodaniu wygładzenia będzie to wyglądać tak:

cubec.png

Sześcian 3x3x3 (z równymi odstępami między krawędziami). Jak widać po wygładzeniu środek nie został ruszony.

Edited by 860lacov
Link to comment
Share on other sites

strasznie rzadka ta siatka, w sensie... wygląda, jak być chciał optymalizować model do gry. Jeśli nie optymalizujesz do gry, a tak mi się zdaje, że robisz to tylko pod stilla (żeby sobie statyczny obrazek wyrenderować), to lepszy efekt otrzymasz gęściej definiując siatkę.

Tu masz modelowanie rozwalonego srajfona w wykonaniu najlepszego tutorialowca Andrew Price'a. zwróć uwagę jak gęsta jest siatka. http://www.blenderguru.com/videos/smash-an-iphone/

Link to comment
Share on other sites

Ładnie :)

 

Mi chodziło tylko o sam model, a nie jego prezentację.

 

@ikkiz

Wielkie dzięki za namiary na tutoriale. Wcześniej trafiłem na instruktaż Andrew Price'a dot. cycles, a nie przyszło mi do głowy żeby poszukać u niego więcej materiałów.

Narzędzia są, z czego się uczyć też już mam. Teraz jeszcze tylko czasu mi brakuje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy