Skocz do zawartości

[3dsmax] wygładzanie


Sqarpi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem. Chciałem sobie poćwiczyć troszkę maxa no i siadłem do modelowania paru rzeczy od apple. No i mam taki problem. Robię klawiaturę, box zamieniony w editable polu, dodałem troszkę edgów przez connecta, poprzesuwałem tak jak mi pasowało, wgłębienia na klawisze zrobiłem extrudem na minusie, kanty tych wgłębień potraktowałem chamferem. Myślałem, żę w ten sposób troszkę pomogę w wygłądzeniu ich. Tu poajwia się moj problem. Na czerwono zaznaczyłem jakby chciał, żęby wygładzanie szło. W sumie udaje się. Porblemem są jednak płaskie powierzchnie (na żółto), na których pojawiają się na załamania światła. Jak sobie z tym poradzić? Uzywam smootha po prostu z określonym maksymalnym kątem. Jakieś pomysły jak się tego pozbyć, albo jak inaczej wygładzić te krawędzie? Z góry dziękuję za pomoc.

[ATTACH=CONFIG]88530[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88531[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[ATTACH=CONFIG]88534[/ATTACH]

Tak to wygląda i rzeczywiście jest sporo trójkątów. Poprawiać to wszystko ręcznie i dodawać edge, czy jest jakiś sposób już na etapie chamfera albo przed, żeby to trochę lepiej wyglądało? Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się wtrące: nie, nie zawsze. Po pewnym czasie grafik wie gdzie może sobie pozwolić na ngeona czy trójkąta bez szkody dla modelu. Oczywiście możesz uprawiać sztuke dla sztuki i spędzać więcej czasu na idealnej siatce z quadów i podniecać się piękną topologią której i tak nikt nie widzi na finalnym renderze. Dobrze mieć dobry nawyk, ale nie ma co popadać w skrajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności