Sqarpi Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 Witam. Mam taki problem. Chciałem sobie poćwiczyć troszkę maxa no i siadłem do modelowania paru rzeczy od apple. No i mam taki problem. Robię klawiaturę, box zamieniony w editable polu, dodałem troszkę edgów przez connecta, poprzesuwałem tak jak mi pasowało, wgłębienia na klawisze zrobiłem extrudem na minusie, kanty tych wgłębień potraktowałem chamferem. Myślałem, żę w ten sposób troszkę pomogę w wygłądzeniu ich. Tu poajwia się moj problem. Na czerwono zaznaczyłem jakby chciał, żęby wygładzanie szło. W sumie udaje się. Porblemem są jednak płaskie powierzchnie (na żółto), na których pojawiają się na załamania światła. Jak sobie z tym poradzić? Uzywam smootha po prostu z określonym maksymalnym kątem. Jakieś pomysły jak się tego pozbyć, albo jak inaczej wygładzić te krawędzie? Z góry dziękuję za pomoc. [ATTACH=CONFIG]88530[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88531[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tamyl91 Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 Straszna ta topologia, widać, że to jeden z twoich pierwszych modeli. Tego typu załamania powstają przez trójkąty, których musisz unikać. Daj większe zbliżenia, to może ktoś ci coś podpowie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 Tak to powinno wyglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqarpi Napisano 14 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2012 [ATTACH=CONFIG]88534[/ATTACH] Tak to wygląda i rzeczywiście jest sporo trójkątów. Poprawiać to wszystko ręcznie i dodawać edge, czy jest jakiś sposób już na etapie chamfera albo przed, żeby to trochę lepiej wyglądało? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 Z moich doświadczeń, poprawianie tego będzie dłużej trwało. Lepiej od zera zrób model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 Podstawowa zasada, jeśli chcesz stosować wygładzanie. TYLKO CZWOROKĄTY. Żadnych trójkątów, ani wieloboków. Zawsze wtedy wychodzą artefakty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 15 Grudzień 2012 Share Napisano 15 Grudzień 2012 a ja się wtrące: nie, nie zawsze. Po pewnym czasie grafik wie gdzie może sobie pozwolić na ngeona czy trójkąta bez szkody dla modelu. Oczywiście możesz uprawiać sztuke dla sztuki i spędzać więcej czasu na idealnej siatce z quadów i podniecać się piękną topologią której i tak nikt nie widzi na finalnym renderze. Dobrze mieć dobry nawyk, ale nie ma co popadać w skrajności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi