Jump to content

Teczka 3D: Wizki Architekturki


ItalianCopper

Recommended Posts

Hej, będę tutaj wrzucał różne wizki architektury, głównie wnętrza :)

Na pierwszy strzał wrzucam do oceny wizkę kuchni, która jest częścią większego projektu. Mam z nią kilka problemów ale też nadzieję, że ktoś będzie potrafił mi pomóc :)

 

kuchnia01.jpg

 

1) Co zrobić żeby światło mi nie zabijało całkiem żaluzji w oknach?

2) Cienkie elementy lampy również są dziwnie odchudzone i poszarpane w miejscach gdzie w tle mam okno

3) Dziwne plamki światła pojawiające się na płytkach za zlewem(mam Im ustawione na medium, HSph. subdivs 50, Interp. samples 30)

 

Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi to chętnie przyjmę wszelką krytykę

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Zamiast słoneczka( direct light) pokusiłbym się o vraysun tylko bez mapki nieba vrayowej. Światło dome( daj mu opcje invisible) masz strasznie intensywne najczęściej jak się go używa to parametr jest na poziomie 1-1,5 jasnością i intensywnością światła sterujesz przy pomocy vrayhdri ta gamma w niej to czysta przesada. Z tego co pokazałeś nie masz żadnego vrayligtha wsadzonego przed okno z parametrem sky portal i opcja simple? Dlaczego do AA zastosowałeś ten filtr? Ogólnie to on eis świetnie nadaje do samochodów ;) do wnętrz jest znacznie lepszy Area , Mitchell ostatecznie Catmull (tylko nad nim nie masz żadnej kontroli) w kamerze wyłącz vigneting albo jeśli ci potrzebny to na poziomie 0,27, zamist tak zjeżdżać w dol f-number było trzeba podciągnąć iso

Edited by shadowsexpe
Link to comment
Share on other sites

światło mam tak podkręcone, bo mi wychodziła bardzo ciemna ta scena wcześniej. Zwykle właśnie jak mam dość mało powierzchni okien to mi wychodzi ciemna scena przy "najczęściej używanych" ustawieniach. Nie wiem, pewnie coś gdzieś źle robię. jak inaczej mogę sobie poradzić ze zbyt ciemną sceną?

podkręciłem gammę w HDRI, żeby kolory nie były tak nasycone. Wolę się bawić kolorami oświetlenia, a balans bieli mieć na neutral

Mam skylight portal w oknie.

Heh, AA taki dałem w sumie z ciekawości. Generalnie całe ujęcie było wyrenderowane w ogóle bez filtra, ale żaluzje były totalnie poszarpane, więc regionem patrzyłem czy może to wina AA. Próbowałem area i było to samo więc z ciekawości włączyłem ten i przynajmniej nie rażą tak bardzo :)

A na co tak w zasadzie wpływa przy renderingu(bez dofa) f-number? Oprócz stopnia naświetlenia oczywiście

I jeszcze zapomniałem spytać.. Materiał żaluzji mam wrzucony w override material, a i tak okna nabrały uroczej, acz nieporządanej łososiowej barwy. Czego to może być wina?

 

Oczywiście dziękuję za rady. Nie omieszkam sprawdzić podpowiadanych przez Ciebie ustawień :)

Edited by ItalianCopper
Link to comment
Share on other sites

f-number jest to odpowiednik przesłony ( jasność obiektywu) w konwencjonalnym aparacie . W color mapping włącz subpixel i clamp a powinny zniknąć te artefakty o których mówiłeś. Co do sceny że masz ciemno spróbuj np w color mpping ustawić exporentiala z nastawieniami 1; 0.75; 2.2 oczywiście gamę włącz także w setup gamma/lut. W vrayhdri podciągnij zamiast gammy parametr render mult znacznie wyżej niż masz teraz. Możesz także do environmentu wsadzić vraycomptex z mapkami vrayhdri i vraysky z operatorem A+B. Co do łososia to musiałbyś pokazać jak masz zrobiony materiał żaluzji ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy