Jump to content

V-Ray camera clipping


Miłosz3ds

Recommended Posts

Cześć, mam mały problem. Mam wymodelowaną scenografię ciasnego pokoju, z dużą ilością obiektów. Pokój jest na tyle ciasny, że kamera musi być poza pokojem, muszę używać clippingu żeby kamera "widziała" przez ścianę.

 

Wszystko byłoby ok, gdyby ten clipping można było przypisać tylko i wyłącznie do jednego obiektu, czyli w tym przypadku do głównej bryły pokoju. Podczas ruchu kamery muszę animować clipping, żeby nie zjadało mi innych obiektów znajdujących się w pokoju - czyli beznadzieja. Wiem że jest modyfikator slice, byłby on idealny, gdyby nie miał wpływu na GI. Jak go użyję, usunięta ściana nie odbija światła i scena jest bardzo ciemna.

 

Macie może jakieś pomysły jak mogę zadziałać?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wyłącz ścianie właściwość "visible in camera" wtedy stanie się przeźroczysta dla kamery nie tracąć swoich cech względem innych obiektów. Oczywiście najpierw zrób "detach" tego fragmentu ściany, który Tobie przeszkadza (jeżeli ściany tworzą jeden obiekt) bo pozostałe pewnie kamera powinna widzieć :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy