Skocz do zawartości

Teczka 3d: Mihboss


Mihboss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zaczynam dopiero zabawę z Maxem. Chciałem wrzucić kilka prac, aby zostać pozytywnie skrytykowanym :) Chciałbym szkolić swój warsztat, więc wszelkie posty mile widziane.

 

Soft to Max 2009 i MR.

 

Pierwszy samodzielny model, to lampa ogrodowa:

 

[ATTACH=CONFIG]88620[/ATTACH]

 

Czyli samodzielny model plus troszkę zabawy z kredkami :)

 

Później spragniony "wielkich rzeczy" rzuciłem się na swój pokój, ale stwierdziłem, że jeszcze wiele muszę się nauczyć.

 

[ATTACH=CONFIG]88621[/ATTACH]

 

Tak dla przyjemności i nauki MS i TS stworzono takie cudo:

 

[ATTACH=CONFIG]88622[/ATTACH]

 

Co to jest, sam nie wiem, ale ważne że ma koła i jeździ :)

 

A kolejnym razem, zainspirowany WOT, postanowiłem narysować SU26 i wyszło takie cudo jak poniżej (oryginał jak sądzę w 85%) z powodu braku dobrych plików referencyjnych. A za kredki się nie zabierałem, aby nie zniweczyć pracy, bo jeszcze za mało wiem.

 

camm010000.th.jpg

 

 

camm030000.th.jpg

 

camm050000.th.jpg

 

camm040000.th.jpg

 

camm020000.th.jpg

 

Kolejne rzeczy w drodze........... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam

 

Przydałoby się odświeżyć wątek. Kolejny skończony (jeżeli można tak powiedzieć) model. Tym razem padło na samochód BA20, myśli radzieckiej. Pojazd o tyle ciekawy, że wykorzystywany przez armie radziecką, niemiecką i fińską. Wzory malowań w necie są tak różnorodne, że nie ma reguły. Istniały wersje 2 i 3 osobowe, wersje z trzema rodzajami anten, z dwoma rodzajami wieży, uzbrojone w DT lub MG. Istniały też wersje kolejowych drezyn, ale to kolejny model (dodatkowo umiejscowienie kół jezdnych na pojeździe).

Długa historia.....

 

kamera04v2.th.jpg

 

kamera03v2.th.jpg

 

kamera02v2.th.jpg

 

kamera01v2.th.jpg

 

I siateczki poniżej:

 

kamera04v2wf.th.jpg

 

kamera03v2wf.th.jpg

 

kamera01v2wf.th.jpg

 

kamera02v2wf.th.jpg

 

W kredki się nie bawię, bo mógłbym popsuć to, z czego jestem w miarę zadowolony. Natomiast kiedyś muszę się za nie zabrać. Myślę że dobrym materiałem będzie kompletne koło BA20 do zabawy z kredkami. Pewnie tutaj wrzucę z prośbą o ukamienowanie :)

Edytowane przez Mihboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny shadowsexpe, przybliż temat, może jakiś tutek, abyśmy się dobrze zrozumieli. Czy masz na myśli definiowanie materiałów typu: blinn, metal, multi layer etc.. plus specular i glossiness, w celu zdefiniowania charakterystyki materiału. Jeżeli o tym mówisz, to gdzieś miałem zdefiniowane jakiego rodzaju materiały, do czego się używa, ale chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia, jeżeli oczywiście pozwolisz.

Edytowane przez Mihboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodziło mi o materiały aby modela wreszcie zaczęły wyglądać. Żeby BA20 miał gumowe kółka a sam był w barwach armii np czerwonej ;) co do tego co do czego i jak osiągnąć to poczytaj:

http://adrianbienias.pl/v-ray-material-tutorial-dla-poczatkujacych/

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm

przejrzyj dział materials ogólnie w helpie vraya znajduje się wiele odpowiedzi jak co zrobić http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Osobiście postanowiłem bardzo dobrze nauczyć się MR. Może dlatego, że lepiej dobrze poznać jeden silnik, niż każdy po trochu.

W domu posiadam m.in. fajną książkę:

http://books.google.pl/books/about/Realistic_Architectural_Visualization_wi.html?id=3obnTbik4T4C&redir_esc=y

 

a początkującym z MR polecam:

http://www.3dm3.com/tutorials/shaders/index.php

 

Z VR się zapoznałem, dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zabawy kredkami, w dodatku przepuszczone przez nową farmę, co w efekcie dało obraz troszkę jaśniejszy niż na stacji roboczej. Bez postprodukcji.

 

turbinasimota.jpg

 

 

Mankamenty jakie posiada model to troszkę "kanciasta" obudowa, ale model jest przykładowy na szybko. Bardziej interesował mnie efekt wizualny.

Edytowane przez Mihboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już potrafię w maxie znaleźć teapot, to czas na kredki...

 

Poniżej poszukiwania odpowiedniego metalu i zabawy raytrace... Po post produkcji..

 

chromtest3finalny.th.jpg

 

Podrasowany poprzedni obrazek z wątku...

 

turbinasimotaps2.th.jpg

 

I kolejna praca po post produkcji....

 

swiecenowe03ps2.th.jpg

 

swiecenowe01ps2.th.jpg

 

swiecenowe02ps2.th.jpg

 

Wiem, wiem, zawsze przecież można lepiej, i nie neguje tego, ale od razu Rzymu nie zbudowano...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniedbałem Maxa, ale już do niego wróciłem :) Spowodowane było to zmianą pracy, a także charakterem pracy. Zawodowo rysuje prawie codziennie w Solidzie, z czego jest taka frajda, że to co zaprojektuje, idzie na maszynę CNC, i widzę efekt swojej pracy.

 

Dla przypomnienia sobie Maksia, prosty model w celu zabawy kredkami. Wspomagałem się książką Realistic Architectural Visualization 3D Max with Mental Ray. Ale nie po to, aby przeklepać przykład, tylko po to by świadomie korzystać z parametrów materiału.

 

ohli.jpg

 

v9j7.jpg

 

2yij.jpg

 

Po zabawach stwierdziłem że:

- Max 2012 potrafi popsuć siatkę przy opcji Mirror - i nie wiem dlaczego...

- kolory jednorodne stworzone w JPGu są o wiele ładniejsze w renderze, niż kolor dobrany bezpośrednio w Maxie (nie ważne czy dobieram kolor wizualnie czy wpisuje go jako dane RGB).

 

Konstruktywna krytyka mile widziana........

 

PS. Na renderach jest trochę szumów, ale nie renderowałem tego z suwakami na maxa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności