bulwa11 Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 Witam, mam problem z zastosowaniem modyfikatora TurboSmooth na blacie biurka. Blat jest nietypowy: [ATTACH=CONFIG]88676[/ATTACH] Wykonałem go metodą trochę chałupniczą: narzędziem ProBoolean (odjęcie cylindra od box'a) Problem polega na tym, że nijak nie mogę sprawić żeby TurboSmooth zadziałał poprawnie i ładnie wygładził krawędzie. Nawet mimo tego, że w moim mniemaniu wszystkie edge tworzę poprawnie - włączam TS'a i: [ATTACH=CONFIG]88677[/ATTACH] Męcze już 3 godzinę, teraz już bardziej dla zasady ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 Booleany robią właśnie taką siatkę. To może się przydać w początkowej fazie robienia modelu na brudno ale potem i tak prawie zawsze są potrzebne jakieś poprawki. Wywal tego paskudnego ngona z górnej płaszczyzny. Dodaj kilka przecięć na najdłuższych ściankach blatu tak żeby mniej więcej korespondowały na osiach X lub Y z przecięciami które są na łuku. (Pół łuku do jednego facea a pół do drugiego). Załataj te dziury nowymi faceami. Potem ci się na nowo skonstruowanej płaszczyźnie przyda Inset a na końcu Bevel na wszystkich ostrych kantach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natas Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 daj chamfer na krawędziach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreamLoveKit Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 Po prostu wrzuciłbyś trochę support edge'ów, a zwłaszcza połączył parę wybranych wierzchołków z utworzonego wcięcia z przeciwległymi krawędziami. Zresztą obraz wyraża więcej niż tysiąc słów: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 O takie coś jak DreamLoveKit pokazał jest okej. N-gony są znośne do czasu aż nie mają w sobie kątów wklęsłych lub ogólnego wklęsłego kształtu w którymś miejscu, tak jak twój łuczek właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulwa11 Napisano 28 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2012 Dzięki wszystkim za pomoc. Udało się :) Kluczem było właśnie dodanie edgów pomiędzy łukiem i przeciwnymi krawędziami. Podobnie kombinowałem wcześniej ale jednak bez przekonania i nie wychodziło, ale teraz się już udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arjans Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 A najprościej to chyba dać chamfer na krawędziach i później na obiekt meshsmooth :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi