bulwa11 Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Witam, mam problem z zastosowaniem modyfikatora TurboSmooth na blacie biurka. Blat jest nietypowy: [ATTACH=CONFIG]88676[/ATTACH] Wykonałem go metodą trochę chałupniczą: narzędziem ProBoolean (odjęcie cylindra od box'a) Problem polega na tym, że nijak nie mogę sprawić żeby TurboSmooth zadziałał poprawnie i ładnie wygładził krawędzie. Nawet mimo tego, że w moim mniemaniu wszystkie edge tworzę poprawnie - włączam TS'a i: [ATTACH=CONFIG]88677[/ATTACH] Męcze już 3 godzinę, teraz już bardziej dla zasady ;/
Monio Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Booleany robią właśnie taką siatkę. To może się przydać w początkowej fazie robienia modelu na brudno ale potem i tak prawie zawsze są potrzebne jakieś poprawki. Wywal tego paskudnego ngona z górnej płaszczyzny. Dodaj kilka przecięć na najdłuższych ściankach blatu tak żeby mniej więcej korespondowały na osiach X lub Y z przecięciami które są na łuku. (Pół łuku do jednego facea a pół do drugiego). Załataj te dziury nowymi faceami. Potem ci się na nowo skonstruowanej płaszczyźnie przyda Inset a na końcu Bevel na wszystkich ostrych kantach.
DreamLoveKit Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Po prostu wrzuciłbyś trochę support edge'ów, a zwłaszcza połączył parę wybranych wierzchołków z utworzonego wcięcia z przeciwległymi krawędziami. Zresztą obraz wyraża więcej niż tysiąc słów:
Monio Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 O takie coś jak DreamLoveKit pokazał jest okej. N-gony są znośne do czasu aż nie mają w sobie kątów wklęsłych lub ogólnego wklęsłego kształtu w którymś miejscu, tak jak twój łuczek właśnie.
bulwa11 Napisano 28 Grudzień 2012 Autor Napisano 28 Grudzień 2012 Dzięki wszystkim za pomoc. Udało się :) Kluczem było właśnie dodanie edgów pomiędzy łukiem i przeciwnymi krawędziami. Podobnie kombinowałem wcześniej ale jednak bez przekonania i nie wychodziło, ale teraz się już udało.
Arjans Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 A najprościej to chyba dać chamfer na krawędziach i później na obiekt meshsmooth :]
Rekomendowane odpowiedzi