Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem z zastosowaniem modyfikatora TurboSmooth na blacie biurka. Blat jest nietypowy:

 

[ATTACH=CONFIG]88676[/ATTACH]

 

 

Wykonałem go metodą trochę chałupniczą: narzędziem ProBoolean (odjęcie cylindra od box'a)

Problem polega na tym, że nijak nie mogę sprawić żeby TurboSmooth zadziałał poprawnie i ładnie wygładził krawędzie. Nawet mimo tego, że w moim mniemaniu wszystkie edge tworzę poprawnie - włączam TS'a i:

 

[ATTACH=CONFIG]88677[/ATTACH]

 

Męcze już 3 godzinę, teraz już bardziej dla zasady ;/

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Booleany robią właśnie taką siatkę. To może się przydać w początkowej fazie robienia modelu na brudno ale potem i tak prawie zawsze są potrzebne jakieś poprawki.

 

Wywal tego paskudnego ngona z górnej płaszczyzny. Dodaj kilka przecięć na najdłuższych ściankach blatu tak żeby mniej więcej korespondowały na osiach X lub Y z przecięciami które są na łuku. (Pół łuku do jednego facea a pół do drugiego). Załataj te dziury nowymi faceami. Potem ci się na nowo skonstruowanej płaszczyźnie przyda Inset a na końcu Bevel na wszystkich ostrych kantach.

Napisano

Po prostu wrzuciłbyś trochę support edge'ów, a zwłaszcza połączył parę wybranych wierzchołków z utworzonego wcięcia z przeciwległymi krawędziami. Zresztą obraz wyraża więcej niż tysiąc słów:

 

subdiv.gif

Napisano

O takie coś jak DreamLoveKit pokazał jest okej. N-gony są znośne do czasu aż nie mają w sobie kątów wklęsłych lub ogólnego wklęsłego kształtu w którymś miejscu, tak jak twój łuczek właśnie.

Napisano

Dzięki wszystkim za pomoc. Udało się :) Kluczem było właśnie dodanie edgów pomiędzy łukiem i przeciwnymi krawędziami. Podobnie kombinowałem wcześniej ale jednak bez przekonania i nie wychodziło, ale teraz się już udało.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności