Jump to content

Łączenie obiektów 3ds problem.


PatrykP

Recommended Posts

Witam, jestem tu totalnie nowy, na wstępie zaznaczę że jestem totalnym amatorem dopiero zaczynającym "łapać" podstawy modelowania i szukam tu tylko odpowiedzi, których nie dała mi opcja szukaj & google oraz FAQ.

 

Mój problem dotyczy łączenia obiektów... tzn do tej pory by połączyć obiekty (editable poly) używałem "assembly" i "disassembly", niestety na potrzeby Cryengina obiekty muszą mieć hierarchie parent-children, po odwiedzeniu schematic view połączone meshe dalej występują jako osobne meshe co oznacza łączenie ich do jakiegoś parent mesha, ja natomiast chce łączyć meshe w jeden a przynajmniej widziany jako jeden w widokach schematów... np połączyć lustrzane odbicie części karoserii auta tak by w schematach występowała jako jeden mesh.

Szperanie w necie pomogło i odkryłem opcję "attach" która spełnia wszelkie moje kryteria poza jednym... opcja ta pozwala mi wybrać wierzchołek i połączyć go z innym wierzchołkiem ale szukam metody w której mógłbym zaznaczać grupy obiektów tak jak w "assembly".

Czy może ktoś wie jak to zrobić?

3ds 2010

 

 

 

Pytanie nr 2

 

Mam plane na scenie, czy da się go teksturować z 2 stron tzn nie materiał + 2-sided tylko 2 pliki graficzne w jednym wielopoziomowym materiale zdjęcie 1 od strony a i zdjęcie 2 od strony b... jeśli tak to jak nadać poly "po złej stronie plane" inne id niż tym "od góry" a może trzeba to zrobić inaczej? Wiem że mogę zrobić sześcian i rozwiązać ten problem ale zależy mi na minimalizacji poly...

 

 

Może ktoś podpowie?

Edited by PatrykP
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Attach łączy również cały obiekt z drugim całym obiektem. Trzeba tylko uważać bo dołączany obiekt przejmuje część właściwości obiektu, do którego łączysz. Np. dołączjąc editable mesch do editable poly otrzymujesz dwa obiekty editable poly.

Standardowy materiał "top/bottom" umożliwia nałożenie dwóch kolejnych różnych materiałów na plane.

Link to comment
Share on other sites

Obok przycisku "attach" masz drugi mniejszy, który wyświetli Tobie okienko z listą możliwych do dołączenia w tym momencie obiektów. Możesz tam zaznaczyć wszystkie interesujące Ciebie obiekty do przyłączenia. Jeżeli takiej opcji nie masz to powinieneś mieć oprócz "attach" również przycisk "multi attach". Działa tak samo jw.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy