voocoder Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 Witam w tej chwili pracuję na dosyć mocnym zestawie, brakuje mi jednak mobilności w pracy, czyli chciałbym dodać drugi komputer tylko do renderowania, tak żebym jednoczesnie mógł na jednym pracować w maxie i w tym czasie renderowac na drugim, czytałem trochę o farmach itp... i chciałbym uściślić czy dobrze myślę: stawiam drugi komp. z systemem i drugą kopią maxa łaczę to w sieć 1 GB i wtedy moge z poziomu maxa na kompie master od razu odpalać render z wykorzystaniem hardware kompa slave? - tak to działa? czy np. robię tak że na jednym pracuję a po prostu odpalam gotowe sceny na komp. slave w maxie i tam zapuszczam render? czyli nie działam na slave z poziomu master tylko jakby na zupełnie oddzielnym stanowisku? prośba do doświadczonych w temacie o rozjaśnienie jak to jest od razu zaznaczam że wolałbym uniknąc konieczności kupowania dodatkowego softu, chyba że nie będzie wyjścia
t0m3k Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 Kupujesz drugi komputer, instalujesz max'a i backburner'a. jesli dobrze pamietam to na slave'ach mozesz miec zainstalowanego max'a do renderowania, nie aktywowac go i tym samym nie kupowac dodatkowej licencji. Nie wiem jak to wyglada dokladnie z vrayem ale chyba potrzeba dodatkowe licencje. Na stacji roboczej wlaczasz Backburner Manager a na slave Backburner Server i kiedy bedziesz cos renderowal w max'ie zaznacz Network rendering kliknij Render i polacz sie z Managerem, wyslij scene i czekaj na rezultaty. Przy renderingu sieciowym wazne jest zeby wszystkie pliki w scenie mialy sciezki sieciowe ktore sa dostepne dla obu komputerow czyli zamiast C:\Textury powinno byc np. \\komp01\Textury Pytaj jesli cos nie jasne.
Orangegraphics Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 moze być C:\texury jeśli na komputerze slave zamapujesz dysk sieciowy na tą samą literę, poczytaj o mapowaniu dysków sieciowych
t0m3k Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 tak, mozna zmapowac dysk sieciowy na ta sama litere, ale mi chodzilo wlasnie o to ze to musi byc dysk sieciowy a nie lokalny (C: zazwyczaj jest dyskiem lokalnym)
voocoder Napisano 11 Styczeń 2013 Autor Napisano 11 Styczeń 2013 Ok mniej więcej kumam; w takim razie wychodzi na to że dysk fizycznie używany do renderu - tekstury, mapy, potem zapis gotowej bitmapy - to ten z komputera master? jesli tak to czy jedynymi pozdzespołami komp. slave na które miałbym zwracać uwagę przy zakupie to procek + płyta + ram ?
t0m3k Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 tak, dysk jest tylko dla systemu, max'a, plugin'ow i troche miejsca na swap'a czyli 100GB powinno wystarczyc.
voocoder Napisano 11 Styczeń 2013 Autor Napisano 11 Styczeń 2013 (edytowane) OK wielkie dzięki chciałem jeszcze zapytać o tą sieć; to prawda że powinna być 1GB? jesli tak to jak sprawdzić router? bo karte sprawdziłem w windozie i pokazuje 100Mbps/Full Duplex pewnie w tym nowym kompie bedzie podobna (zakładam ze to standard) ale jak sprawdzić na routerze? nigdzie nie widzę takiej informacji, niby w specyfikacji podają data rates; Down 24Mbps Up 3,5Mbps ale wydaje mi się że to dotyczy ADSL, a może się mylę? moze to ogólna wydolność routera ? mam D-Link DSL-2640B --EDYCJA-- chyba zaczaiłem choc po czasie; czy to chodzi o to że karta ma 100Mb bo na tyle pozwala router? przed chwila zrobiłem test dla karty z ustawieniem 1GB i dostałem komunikat o blokadzie po stronie routera, jak rozumiem router nie wyrabia, karta dałaby radę nadal aktualne pytanie: czy to 1GB to konieczność czy raczej zbytek łaski ? oraz przy okazji: pracuje ktoś z Was w ten sposób? ciekawi mnie czy w praktyce się to sprawdza tzn. czy nie muli mastera, nie wykrzacza się z byle powodu itp.. choć zakładam teoretyczne ze nie bo przeciez praca z farmami to chleb powszedni dla tego softu - tak mi się wydaje Edytowane 11 Styczeń 2013 przez voocoder
t0m3k Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 router ktory masz pozwala na 100Mbps, karty sieciowe na plytach od paru juz lat sa prawie zawsze 1Gbps. nie wiem czy ci takiej przepustowosci trzeba, na to pytanie mozesz odpowiedziec sobie sam. jesli uzywasz duzych tekstur i proxy to te wszystkie pliki beda musialy byc zaladowane przed renderingiem przez siec, na 100Mbps tez bedzie dzialac a na 1Gpbs bedzie po prostu szybciej. ja uzywam Backburnera w pracy i w domu i ciezko mi sobie wyobrazic prace bez niego. czasami ma humory ale w wiekszosci wypadkow to wina sprzetu.
voocoder Napisano 13 Styczeń 2013 Autor Napisano 13 Styczeń 2013 Witam ponownie Dostałem juz konkretną oferte z firmy w której kupiłem poprzedni zestaw, chciałbym prosić zorientowanych w hardware czy to dobra cenowo oferta; Intel Core i7-3930K 6 Core - 3930K @ 4,5Ghz ASUS P9X79 PRO 32GB DDR3 Kingston HyperX 1600Mhz nVidia Quadro 400 500GB Seagate Barracuda Chieftec 750W Nitro 85+ Modular Obudowa Chieftec Work Station CH-09 DVD-RW Liteon x24 Czytnik kart 24 in 1 Thermalright SilverArrow SB-E Windows 7 Pro x64 Cena: 6100 netto cena zawiera poskładanie, stestowanie i OC z gwarancją, samodzielne składanie odpada bo się na tym nie znam i nie mam na to czasu pytam ponieważ poczytałem trochę watków tu na forum o zestawach innych osób i trochę zaskoczyły mnie kwoty
ledman Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 Może to przyda się w wyborze: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8006/building-a-workstation-for-computer-graphics Jeżeli ma być to komp do renderowania to czy dałoby się postawić na nim linuxa? da się tak renderować w vrayu? pare złotych odeszłoby....
kitamo Napisano 18 Styczeń 2013 Napisano 18 Styczeń 2013 Na linuxie to raczej nie zadziałasz - 3ds max da sie co prawda odpalic pod linuxem ale znacznie lepiej zrobisz jesli jednak zostaniesz przy windowsie - mniej problemow bedzie z konfiguracja i potknieciami przy bburnerze. Ogolnie musisz wziac jeszcze pod uwage sposob Twojego dzialania - czy jestes pewien ze ten sposob renderingu bedzie efektywny ? czy oplaca sie czekac az projekt zostanie wyrenderowany, czy moze lepiej zapuscic rendering na obu maszynach jednoczesnie i czekac az sie wyrenderuje :? Z doswiadczenia wiem ze najlepiej jest stosowac bacburner do animacji a przy statycznych grafikach lepiej robic to na obu maszynach jednoczesnie. ale to juz ogolnie zalezy od tego jak zamierzasz pracowac.
Gość alan66 Napisano 18 Styczeń 2013 Napisano 18 Styczeń 2013 Z tego co wiem to w maxie jak i wiekszości farmach można wysyłać textury razem z plikiem tak jak to jest przy Vue etc. Jednak to czasochłonne ale nie niemożliwe. Ja tak napewno robiłem w maxie w raysacie a nie w backburnerze. Opcja przy mentalrayu w ustawieniach "renderingu". Nie pamiętam gdzie bo teraz nie jestem na swoim kompie. Ale jest cos takiego. To tylko taka dygresja;)
kitamo Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Owszem w mentalu jest taka opcja ale nie udało mi sie zbytnio z niej skorzystac i czasem było wszystko ok czasem były roznice w poszczegolnych fragmentach. Niestety nie wiem do konca co bylo powodem takiego zachowania
t0m3k Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Z tego co wiem to w maxie jak i wiekszości farmach można wysyłać textury razem z plikiem tak jak to jest przy Vue etc. Jednak to czasochłonne ale nie niemożliwe. Ja tak napewno robiłem w maxie w raysacie a nie w backburnerze. Opcja przy mentalrayu w ustawieniach "renderingu". Nie pamiętam gdzie bo teraz nie jestem na swoim kompie. Ale jest cos takiego. To tylko taka dygresja;) textury mozna dolaczyc do wysylanej sceny ale np. proxy, profile swiatel IES cz xref'y juz nie
Gość alan66 Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Owszem w mentalu jest taka opcja ale nie udało mi sie zbytnio z niej skorzystac i czasem było wszystko ok czasem były roznice w poszczegolnych fragmentach. Niestety nie wiem do konca co bylo powodem takiego zachowania Zapewne czy wersje te same. Czy mental na designie czy na maxie. Ja zawsze z niej korzystalem i powiem, że na Designie wszystko smigało bez problemów a na maxie miał jakieś zgrzyty. Kwestia jeszcze czy napewno port jest zawsze wolny i nigdy nie wykorzystywany przez inna aplikację.
juri36 Napisano 28 Styczeń 2013 Napisano 28 Styczeń 2013 Intel Core i7-3930K 6 Core - 3930K @ 4,5Ghz ASUS P9X79 PRO 32GB DDR3 Kingston HyperX 1600Mhz nVidia Quadro 400 500GB Seagate Barracuda Chieftec 750W Nitro 85+ Modular Obudowa Chieftec Work Station CH-09 DVD-RW Liteon x24 Czytnik kart 24 in 1 Thermalright SilverArrow SB-E Windows 7 Pro x64 proc, płyta ok ram zażycz sobie żeby to 32gb było w 4x8gb a nie 8x4gb. zawsze będzie miejsce w przyszłości by coś dodać. grafa ? a po co ci tam grafa. każ im wsadzić coś za 50 zł. do kompa będziesz miał przypięte dwa kable: zasilanie i lan. grafa jest po to żeby windows się nie pluł. zamiast monitora windowsowy zdalny pulpit albo teamviewer. dysk spoko, chyba nie ma już mniejszych a stare są powolne zasilacz trochę przesadzony, jakieś 500-600W spokojnie da rade. w takim kompie grafa nie pobiera energii dysk jest jeden... więc obciążenie to bedzie max 400W przy renderowaniu, za mocny zasilacz obciążony poniżej połowy możliwości będzie miał niedużą sprawność = marnowanie energii dvd ? czytnik ? może jeszcze ledy i zestaw głośników :D naciągają cie co do farmy to drogi są dwie albo backburner (jeden komp jeden obrazek (bo dzielenie na paski jest słabe)) działa jeśli masz animacje albo bardzo dużo obrazków do liczenia. albo distributed bucket rendering (jeden obrazek wiele kompów naraz) to jeśli masz pojedyncze ciężkie czasochłonne stille.
sieha Napisano 28 Maj 2013 Napisano 28 Maj 2013 Chciałem się dołączyć do tematu z jednym pytaniem w temacie instalacji. Wszyscy opisują, że mając jedną licencje można zainstalować 3d maxa na drugim (i więcej) komputerze używanym do renderowania sieciowego, tylko nie można go aktywować. I w tym momencie jedna rzecz jest dla mnie niejasna czy program instaluje jako trial czy z moim kluczem tylko nie przeprowadzam aktywacji?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się