Napisano 12 Styczeń 201312 l Witam Jestem jeszcze początkujący, zacząłem z tym zabawę zaledwie parę miesięcy temu. Zabarałem się za, jak na razie, największy i najtrudniejszy dla mnie projekt. Nie wiem, czy uda mi się dotrwać do końca, jeśli tak, to będę zadowolony, bez względu na efekt ;) Proszę o rady i konstruktywną krytykę. Ile mniej więcej Wam zajmuję stworzenia auta od zera? Edytowane 16 Styczeń 201312 l przez querion
Napisano 12 Styczeń 201312 l Autor Jak zacząłem robić tył, to zapomniałem o przodzie i rozwaliłem go sobie :s, musiałem naprawiać całość niestety. Niektóre trójkąty celowo umieszczone, aby smooth był ładniejszy. Ale ofc. rady się przydadzą :) Siatka: Edytowane 12 Styczeń 201312 l przez querion
Napisano 13 Styczeń 201312 l Autor 2 pytania: 1. Jak ciachacie główną bryłę? Mysłałem nad detachowaniem + shell i dodawanie edgy w celu wyostrzenia i dopasowania krawędzi, jak to robicie? 2. W jaki sposób tworzycie szyby? Plane i dopasowanie? wydaje się to mało dokładne i optymalne. Pozdrawiam Edytowane 13 Styczeń 201312 l przez querion
Napisano 15 Styczeń 201312 l Autor Nietety, przerosło mnie to jeszcze. Brak doświadczenia i "skilla" póki co :) Ale kto wie, może za jakiś czas uda się coś podobnego, może nawet to dokończę.
Napisano 15 Styczeń 201312 l czy mimo to że jesteś niezadowolony, możesz pokazać siateczki? może uda się coś pomóc, podpowiedzieć
Napisano 15 Styczeń 201312 l Autor Byłbym wdzięczny :) Na czerwono zaznaczyłem element, z którym sobie nie poradziłem ( co widać na renderze)
Napisano 16 Styczeń 201312 l Autor Koniec... uważam klamki i lusterka za niekonieczne :D, za słaby sprzęt na takie coś :/ no i 6h renderowania
Napisano 16 Styczeń 201312 l No i fajnie że skończyłeś, moglbys zrobic jeszcze jakas postprodukcje w photoshopie. O błedach nie bede pisal bo jest masa ale masz duzego plusa bo przypomina to auto a nawet wiecej powiem, widac ze to jest Chevrolet Camaro :D Następny napewno bedzie lepszy, tylko podpatrz jak inni robia auta bo zupelnie zle sie zabrales do niego. Bryle auta robi sie z szybami dopiero pozniej je wycinasz, ciecie blach robisz po zageszczeniu siatki(konwersja do poly na wygladzeniu x1), a ty wogole nie zageszczales, siatka musi byc rownomierna na calym modelu a ty na drzwiach masz jedna kreske, to nic ze jest tam plaska powieszchnia. Powodzenia
Napisano 16 Styczeń 201312 l Autor No tak, to robiłem z głowy tzn. Bez tutka żadnego itp. Zrobiłem najepierw maskę z detalem, póżniej tył itp. Czyli powienienem zrobić główną bryłę z szybami, a dopiero później szczegóły, jak wgłębienia miejsca na światła, później TS x1 i ciąć? Jakim sposobem tniesz? Dzięki za opinię
Napisano 16 Styczeń 201312 l Nie nie... robisz baze glowna, podstawowe rysy auta i nadkola, potem to zageszczasz i na zageszczonej siatce dopiero wycianasz szyby swiatla i tniesz blachy. nie mozesz robic detali na bardzo zadkiej siatce bo bedzie ci sie krzywic. A blachy tne tak. cutem robie linie dzielenia potem chamfer czyli grubosc szczeliny, nastepnie zaznaczam poligony na calej dlugosci i daje extrude do srodka i usuwam dno, potem tylko pozostaje dodac na bokach przy szczelinie cutem albo conectem albo nawet chamferem kto co lubi linie zaostrzajaca krawedz blachy. Nie chce sie tu wymondrzac czy cos ale tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=86249 zrobilem mniej wiecej krok po kroku ta metode, mozesz zobaczyc jak wyglada baza przed i po zageszczeniu i kolejne etapy modelowania.
Napisano 16 Styczeń 201312 l Autor Ok, dzięki wielkie za pomoc, rady :) Na pewno się przydadzą. Robiłem tak, że siatkę prowadziłem od początku wzdłuż cięć, więc te linie już miałem.. Ile mniej więcej zajmuje Tobie zrobienie takiego wozu? ( bez wnętrza )
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto