Wizzardius Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 Otóż powiedzcie mi jak zrobić tak siatke, żeby móc zrobić te wcięcia ukośne na tym czerwonym/bordowym (co się topór trzyma) http://oi50.tinypic.com/3484u2d.jpg Próbowałem zwykły cylinder, i rotatować co drugie linie, ale kompletnie siatka sie rozwala...
Monio Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 Zrób sobie tą siatkę najpierw na płasko na plane tak żeby lewa i prawa strona się dobrze łączyła ze sobą. Potem modyfikatorem zegnij żeby to uformowało rurkę i scal na łączeniu verteksy. Rozplanuj sobie to najpierw zwracając uwagę na obwód rękojeści.
Smoku Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 Nie lepiej na teksturze? Jak już musisz geometrią to zrób connecta na wszystkich edgach
Miłosz3ds Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 Albo jeszcze łatwiej - zamień obiekt na editable poly, zaznacz wszystkie polygony i z Graphite Modeling Tools wejdź w Polygon Modeling -> Generate Topology i tam znajdź Edge Direction.
Monio Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 Misie, ten wzorek nie jest pod kątem 45 stopni. ;)
Wizzardius Napisano 14 Styczeń 2013 Autor Napisano 14 Styczeń 2013 @smoku - a jak pozbyć się edgów poziomych i pionowych jak już będe miał siatke ukośną? @Moniu & @Miłosz - Połączyłem wasz sposób. Bowiem jak zrobie cylinder i użyje topology, to przy górnej i dolnej krawędzi cylindra robi mi się bigos w siatce (niezaleznie jakie poligony zaznacze w trybie editablle poly), więc zrobiłem plejna, na nim topologie. Tylko teraz serio głupi jestem bo nie wiem jak takiego plejna połączyć w cylinder (jaki modyfikator?). EDIT: NIEAKTUALNE. Udało mi się użyc topology bezpośrednio na cylinderze, troche pośwriowałem z siatką i jest tak jak chce. Ale Pozostaje pytanie czysto teoretyczne (ciekawość mnie zjada). Jak połaczyć plejna za pomocą jakiego modyfikatora w cylinder? Czekam na odpowiedz, Pozdrawiam Wizzardius.
Wizzardius Napisano 14 Styczeń 2013 Autor Napisano 14 Styczeń 2013 (edytowane) Działa :D Czyli mam już 2 sposoby na zrobienie takiego cylindra. Lecz wciąż mam jeden problem: http://oi50.tinypic.com/2jaer79.jpg Takie coś mi po chamferze wychodzi. I teraz pytanie, dalej bawić się coś z siatką, czy już sobie extrudować? Dawalibyście turbosmootha albo meshsmootha na to? (robie model high poly) (Czym sie różni turbosmoot i meshsmooth w teorii?) Edytowane 14 Styczeń 2013 przez Wizzardius
Miłosz3ds Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 Na cylindrze możesz robić w ten sam sposób. A jeżeli chcesz zmienić kąt, nie pasuje Ci 45 stopni (Monio :D) to wystarczy zmienić proporcje segmentów. Czyli np. zamiast 40x40 (mówię teraz o kwadratowym plane) bierzesz 40x30 i kąt się zmienia. :) I co w tej siateczce Ci się nie podoba? :)
Wizzardius Napisano 14 Styczeń 2013 Autor Napisano 14 Styczeń 2013 Wszystko mi się podoba, ale generalnie bez turbosmootha/meshsmootha będe miał ostre krawędzie i nie wiem czy będzie to wyglądało estetycznie z resztą modelu na którym mam turbosmootha. Z drugiej strony nie wiem jak nałożyc na tego kijaszka już zrobionego dodatkowego krawędzie, żeby turbosmooth wyszedł ;x. Generalnie jutro pokombinuje, ale jak ktoś ma jeszcze coś do powiedzenia to walić.
Wizzardius Napisano 15 Styczeń 2013 Autor Napisano 15 Styczeń 2013 Heh, jest wszystko tak jak być powinno :) Wielkie dzięki za filmik.
Rekomendowane odpowiedzi