Jump to content

Blender Batch Render addon


szczuro

Recommended Posts

Zajeło mi to troche dłużej niż myślałem i jest pewnie tragicznie jeśli chodzi o napisane, ale działa :)

Addon pozwala wyrenderowac tylko wybrane klatki z animacji

renderuje jak na razie do podkatalogu "render" w katalogu z plikiem blend

 

wszelkie uwagi mile widziane

 

najnowsza wersja

render_batch_render_V0_1_1.zip

Edited by szczuro
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Na 2.65 nie można go uruchomić w menu addonów, checkbox nie reaguje na klikanie. Odpala się z text editora. Wydaje mi się że chodzi o coś z nagłówkiem i ci goście mieli podobny problem. Tak to działa pięknie. Tylko trzeba uważać bo po odpaleniu renderu interface blendera zamarza, ale to zrozumiałe.

 

Masz za to duże pyszne piwo na następnej Blenderowej konfie. :)

Link to comment
Share on other sites

Poprawione, przy rejestracji wstawiałęm jako domyślną wartość aktualną klatkę "scene.curent_frame" niestety jakoś tego nie widzi przy wlaczaniu addona i musiałem ustawić na sztywno "1" :)

 

[ATTACH]89075[/ATTACH]

Edited by szczuro
Link to comment
Share on other sites

Fajny addon. Jest jedno drobne ale. Wszystko działa super, gdy chcesz wyrenderować klatki z jednego blend. Gdybyś chciał iść spać i to odpalić to ograniczenia masz tylko co do jednego pliku,trochę nie fajnie.

 

Jeżeli generujesz .bat możesz ustawić sobie kolejke z dowolnymi klatkami z dowolnych plików blend.

 

Ale co ja będę marudził ważne,że ludziom działa i się podoba:)

 

Mój .bat generator(jest gdzieś w szybkie odpowiedzi na proste pytania) mi działa ale ktoś na forum mówił,że mu z najnowszymi buldami nie. Trochę irutyjące są te zmiany w API. Pewnie teraz bym to napisał w c#.

 

Osobiście zanim zdecydowałem się napisać ten skrypt do generowania .bat kombinowałem z tym, żeby otwierać kolejne pliki .blend z poziomu blendera i wykorzystywać wbudowaną funkcję render. Niestety był to ślepy zaułek(czasami blender się wieszał nie podając żadnego powodu w konsoli). Tak piszę gdyby ktoś się zastanawiał czy tak się da i żeby ewentualnie zaoszczędzić komuś czasu.

Ogólnie jest spoko:)

Link to comment
Share on other sites

może powinienem zmienić nazwę skryptu na "batch frame rendering" albo "render frame list" ;) bo w sumie masz rację i batch render kojarzy się z renderem kilku plików blend, a to nie było moją intencją. Też uważam, że łatwiej, by to było zrobić z zewnątrz. Nawet więcej, aktualnie nie mam pojęcia jak się nawet za to zabrać z poziomu blendera:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy