Skocz do zawartości

Własne tekstury w multi/sub-object


wertjacek

Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy 3ds max.

Czy dobrze rozumiem że chcąc oteksturowac objekt z 3 stron (dół,góra,bok) uzywając opcji Multi/sub-object nie ma mozliwości wykorzystania wlasnych tekstur?

poczatkuje w 3ds max a w teksturowaniu jestem noga i nie moge znalesc w sieci jakiegos konkretnego rozwiazania problemu i myślalem że ta opcja Multi mi to rozwiąże.

 

Na podstawie jakiegos tutka ktory był najbliżej tego co chcę zrobić tworze plane i w Modifiers>>Parametric Deformers>>>shell.

W Modify Outer Amount zmieniam wartość Plane na pożądaną,zaklikuje 3 pozycje Override Inner mat ID i przypisuje kolejno 1,2,3.teraz otwieram materials i tu myślałem że przypiszę swoje tekstury do ID i po sprawie.

Może ktoś mi pomóc i podpowiedzieć jak oteksturować wlasnymi jpegami plane z 3 stron (w sumie najbardziej potrzebuje góry i dołu,bok to mały bonus ale nie tak pożądany jak wyżej wymienione).Oczekuję efektu kartki papieru z gory czystej,z dołu poplamionej i nie daja rady

 

mam nadzieje ze jest to czytelne :P Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Plane z 3stron? Jak sama nazwa mówi plane jest płaszczyzną dlatego ma tylko 2 strony ;)

 

Nie bardzo wiem co też chcesz uzyskać ale jeśli chcesz robić to multi/subobj materiałem to możesz skonwertować sobie ten obiekt na poly (albo lepiej żeby nie tracić możliwości cofnięcia się na stosie modyfikatorów nałożyć Edit Poly z modyfikatorów) zaznaczasz potem polygony, po prawej stronie w edit poly zjeżdzasz prawię na sam dół i masz możliwość przypisania odpowiedniego ID do zaznaczonych poly. Robisz to tak dla wszystkich potem nakładasz multi sub i cacy prawie (pomijając mapowanie).

 

Edit: aaa zrobiłem tak jak ty to opisujesz. i w sumie też nie mam problemów. Wrzucasz przecież materiał multisub tworzysz w nim 3podmateriały do każdego slota wciągasz np. materiał Standard i w każdym materiale w slot diffuse wrzucasz JPEG i hula dusza. Tylko musisz zamapować to chyba odpowiednio zależy oczywiście jak chcesz.

Edytowane przez jacekszy0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PICsell

 

UVW popatrze,natomiast z YT link pokazuje jak gośc teksturuje Plane i niby OK ale mam wrażenie ze to dziala na jednej plaszczyźnie,gdyby obrocil plane o 180 stopni to wyszloby identycznie,a tu musiala by być wg tego co ja chce inna tekstura.

 

jacekszy0

 

kiedy dodasz do plane ten SHELL okazałoby sie że plane tyje i masz tą 3-cia stronę,przynajmniej tak to na chwile obecna mozna nazwać,ale jak wspomnialem to nie jest ważne,przydatne ale na razie nieistotne.

Popatrze w domu co z tymi podmaterialami bo wydaje sie najszybsze,choc musze przyznać ze troche nie rozgryzłem do konca co autor mial na mysli pisząc...:P niby czaje a pewności brak,najlepiej jak zrobie to na zasadzie prob i błedow,a jak pójdzie cos nie tak to bede drążył temat dalej.

 

Na razie dzieki panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a taka sprawa techniczna,dlaczego ja w podglądzie mam object na szaro,dopiero przy wyrenderowaniu klatki widzę efekt?

 

d3BtGqi.jpg

 

zastanawia mnie twoje "jak juz z tego shella korzystasz".A moglbys to rozwinąć i podać jak byś ty to rozwiązał? może zaczynam od d* strony i sam szukam problemow tam gdzie mozna by było rozwiazać to inaczej.

Edytowane przez wertjacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys to rozwinąć i podać jak byś ty to rozwiązał? może zaczynam od d* strony i sam szukam problemow tam gdzie mozna by było rozwiazać to inaczej.

 

jesli sie nie myle i nie ominelem czegos, to wydaje mi sie ze od samego poczatku nie napisales w sumie co chcesz zrobic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turn page

 

prosta rzecz dla zaawansowanych,dla mnie nie :)

 

znalazlem jakis skrypt ale platny wiec nie chce,bo to i nieeleganckie i czego sie naucze? postanowilem w miare mozliwości omijac tutki,iaczej nic nie załapię oprócz bezmyslnego kopiowania,chcialem to sam zrobić,plan był taki że kartka bedzie z Plane,troche ją BEND i TWIST potraktuje,zanimuje ją i po sprawie,ale stanąlem wlasnie na oteksturowaniu,za cholere z Plane nie potrafie obu plaszczyzn oteksturować.Ot i tyle albo aż tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiały masz na szaro bo w edytorze materiałow przy każdym musisz jeszcze zaznaczyć taki kwadracik mały (nie pamiętam teraz który dokładnie bo nie mam włączonego maxa) żeby pokazywał podgląd w widoku.

 

Szczerze mówiąc ja też nie bardzo wiem co chcesz zrobić i osiągnąć a samo "turn page" mi nie wiele mówi :) rozumiem, że chcesz zrobić animację przekładanej kartki papieru? A ten plane z shellem ma być czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze materiał top/bottom. I jak sama nazwa wskazuje służy do nakładania na płaszczyznę innego materiału na górę, np. kartki i innego na jej spodnią stronę. Nie musisz pogrubiać za pomocą shell, ani nadawać płaszczyznom innych ID.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MariushO

 

zgadza sie,tez przypisuje tekstury jak chcę.

 

Nie do końca wiem jakiej informacji na temat tego co robie oczekujecie.Animacja otwieranej ksiązki (okładka + przerzucane kartki).By nie mielic w 3ds max nieskończonej ilości kartek,moim zamiarem było zrobic kilka kartek z róznymi teksturami po obu stronach,zanimować j/w i zapisać projekt.W zalezności co tam bede sobie chcial wstawić na przyszlośc,podmieniałbym tekstury na te pożądane i tyle.Potem koncowa obrobka w AE,jakieś szmery bajery i już.Zreszta pokażę.To wersja pierwsza,na niej testuje rózne zmiany,rózni sie nieznacznie od wersji ostatecznej ale ma kilka nie poprawionych a zauwazonych przeze mnie rzeczy.Wersja na szybko wstawiona na YT wiec jakość jest jaka jest.

 

[video=youtube_share;6NGfiJbBtFc]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MariushO

Oj, "człowieku małej wiary" - a sprawdziłeś?

.

Wiesz ja taki niewierny Tomasz trochę jestem, jak nie zobaczę to nie uwierzę ;))) a nie sprawdziłem bo od pewnego czasu już nie działam w maxie i dlatego napisałem, ze nie jestem pewien.

Skoro działa to kolega ma dodatkowe rozwiązanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Top/bottom działa wyłącznie na płaszczyzny (bez grubości). Gdyby to był box (plane + shell) to jeden z materiałów znalazłby się po wewnętrznej stronie "pusełka" i nie byłby widoczny.

 

Wyciag z helpa maxa:

 

Double Sided Material:

The Double Sided material lets you assign two different materials to the front and back faces of an object.

 

Top/Bottom Material:

The Top/Bottom material lets you assign two different materials to the top and bottom portions of an object. You can blend the materials into one another.

The object's top faces are those whose normals point up. The bottom faces have normals that point down. You can choose whether "up" and "down" refer to the scene's world coordinates or to the object's local coordinates.

 

Wiec to co napisales raczej tyczy się materialu Double Sided! Co w przypadku kartki papieru jako plane jest optymalnym rozwiązaniem ale jako plane+shell już się nie sprawdzi. Skoro Top-Bottom działa tez na plane, to tak jak nap wcześniej, kolejne dobre rozwiązanie, które zadziała tez na plane +shell(boxa) jeśli kartka ma być gruba.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności