stratuss Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 (edytowane) Witam, sprawa wygląda tak: Robie 3D i myślę, że coś już potrafię itp, więc postanowiłem pouczyć się 2D. Problem tkwi w tym, że wykonanie czegokolwiek w zakresie postacie zajmuje mi "100" lat i jeszcze muszę poprawiać to "100" razy, a rezultat końcowy nie jest za*ebisty. Oglądałem już milion tutoriali, ale chyba mój mózg tego nie ogarnia. Wbijam dwie niedokończone prace żeby ktoś się na ten temat wypowiedział i coś mi poradził. Używam Photoshopa CS3. Kolorować też nie za bardo umiem. Edytowane 6 Marzec 2014 przez stratuss linki nie poszły
ewichan Napisano 11 Luty 2013 Napisano 11 Luty 2013 Nie wiem na ile mogę doradzić, skoro sama się uczę, ale jak na moje oko za bardzo rozmazujesz. Rozmazać można gdzieniegdzie, ale nie na całej powierzchni obrazka. Jak dla mnie pierwsza praca jest znacznie lepsza od drugiej.
stratuss Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 No dobra, coś poprawiłem, co jeszcze można by z tym zrobić?
Uriel Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 [ATTACH=CONFIG]89356[/ATTACH] taki szybki over. czasami mniej znaczy lepiej, detalowanie to ciężka część rysowania i łatwo ją popsuć błędnie robiąc podstawę. Radził bym rysować więcej z refek zbijać zięcia do czerni i bieli i patrzyć co się na nich dzieje z walorem a w detal wchodzić gdy podstawy wyglądają dobrze i są czytelne, łatwiej poprawić kilka plam niż jak masz wszystko wydetalowanę
stratuss Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 czyli generalnie chodzi o to, że u mnie jest źle światło ustawione?
mats Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 Nie, nie o to chodzi tzn trochę też, ale popatrz na over Uriela a na Twój obrazek. Wszystko, czy to skóra czy to ubranie ma ten sam odcień szarości cienia jak i światła. Chodzi też o zabawę plamą. Over Uriela mimo, że nie ma praktycznie żadnego detalu, wygląda duzo lepiej niż Twój dokończony, zdetalowany. Używasz za dużo soft brusha, przez to jakieś twardsze krawędzie cieni itd się gdzieś zatracają. Te białe krawędzie też nie potrzebne, dałeś ich za dużo i w miejscach gdzie ich być nie powinno. Generalnie wszystko co chcę powiedzieć przedstawia over Uriela :p
Uriel Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 [ATTACH=CONFIG]89359[/ATTACH] W zasadzie jest tam sporo rzeczy do poprawy: 1- ciało ma mocno zarysowane przejścia trzeba pamiętać że światło się również odbija i że zazwyczaj niema przez to tak mocnych cieni. 2- w zasadzie używasz sporo czarnego i białego przez co twoja praca wygląda dosyć brudno 3- popatrz na naramiennik nie czuć materiału z jakiego jest stworzony, glos jak i spekular wygląda na sporo mocniejszy niż na metalowych elementach pracy, przy okazji sporo fałd mówi że powierzchnia jest cienka przez co wcale się nie nadaje do ochrony, jeśli natomiast jest to bufiasty rękaw to nie rozumiem pomysłu na ten element, popatrz sobie na tutki Omena odnośnie waloru. 4- gruba ta skóra, w dodatku wszystko akcentujesz białymi liniami przez co zaczyna to bardziej wyglądać jak metal, od strony dyzajnu miło by było gdyby nosiła coś pod nią takie to strasznie niewygodne. 5- anatomia 6- opłaca się przed zaczęciem szkicu zrobić szkic samego ciała postaci, bez tego łatwo o pomyłki. Popatrz jak mocno odstaje materiał od ciała, skórzane pasy nie opinają powierzchni włosy dziwnie odstają od czaszki. Miło że zaczynałeś od 3d mi to także sporo pomogło, wykorzystaj swoją wiedzę na temat materiałów w 3d i spróbuj to przelać na 2d powodzenia w następnych pracach. 2
stratuss Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 W sumie to nie miała być zbroja tylko bardziej taka bufiasta tkanina jak w średniowiecznym dublecie, łapiesz o co chodzi :) Nie nakładał bym zbroi na gołe cy*ki. Zastosowałem się do twoich uwag tak jak umiałem.
mats Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 Tym bardziej nie czuć, że to tkanina. Twój materiał ma połysk, używając twardszego brusha i ograniczając refleksy świetlne uzyskałbyś efekt matowości. Nie poprawiaj tego bo musiałbyś namalować od początku całą postać albo zrobić tak jak zrobił to Uriel. No i dalej ten soft brush.. nie maluj nim wszystkiego, żeby uzyskać płynne przejścia wcale nie trzeba go używać Ciśnij dalej ;)
stratuss Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 Coś poprawiłem przy tkaninie. Nie robię nowej pracy do póki ta nie będzie poprawna.
stratuss Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 Zrobiłem kolejną rzecz, postanowiłem ją pokolorować. Tło jest z max, postacie narysowane.
Igi Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 powinieneś unikać takiego strasznego wpadania w czerń, zawsze znajdzie się jakieś światło które się odbije, rozproszy i w takiej miękkiej postaci padnie na strefy cienia nie pozwalając czerni na egzystencję w tak ciemnej postaci :P Często takie światło ma inny kolor niż bezpośrednie przez to dodaje dodatkową kolorystykę scenie. Walor praktycznie nigdy nie działa od czerni poprzez główny kolor do bieli. Przez to głównie kończymy z takim efektem, że idziemy od czerni, potem jest bardzo mało koloru bo zaraz wyskakują 'highlighty' w postaci czystej bieli i to wygląda wyprane z koloru i ponure.
stratuss Napisano 26 Luty 2013 Autor Napisano 26 Luty 2013 Nowa rzecz, postanowiłem zawęzić się tylko do twarzy i tylko do symetrii dla łatwości.
TIEM Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 Biel jest martwa. Musisz trochę od niej uciec, żeby nabrało to naturalności. A tło mogłoby być czarne, postać wtedy by się z niego "wynurzała". Więcej obserwacji, wiecej obserwacji. Kłaniają się referki.
stratuss Napisano 2 Marzec 2013 Autor Napisano 2 Marzec 2013 Tym razem myślę, że nie przebieliłem żadnego miejsca, bez koloru bo jakoś to dennie wyglądało z kolorem.
TIEM Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 usta powinny sie stopić z twarzą, sa naklejone, kosmyki powinny mieć cienie odpowiadające na twarzy. Ucho za płaskie. Lewa źrenica jest tej samej intensywności co prawa, a jest dalej od światła. Itp, itd. Refki.
RaVirr Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 Tutaj brakuje przede wszystkim bryły i znajomości anatomii. Samym detalem obrazek się nie obroni.
MariushO Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 Heh no nie dziwie Ci się, ze trochę "otepiales" po poprzednich komentarzach. A to za dużo czerni, a to znowu biel martwa... Oczywiście po części to prawda, najbardziej trafionym komentazem dla Ciebie jest RaVirr'a. Cwicz bryłe i jej cieniowanie. Zwroc uwagę na oświetlenie i jego kierunek, to on ustali ci cienie oraz ciemniejsze i jaśniejsze elementy obrazka. Ostatni Twój rysunek jest niespójny, wlosy wydaja się być inaczej oświetlone niż twarz. Anatomia tez wydaje mi się troszkę kuleje, choć to nie jest tak rażące. I do tego jak wyżej, detal z pokombinowanym oświetleniem nie nadrobi. Powodzenia.
stratuss Napisano 2 Marzec 2013 Autor Napisano 2 Marzec 2013 (edytowane) Światło chyba poprawiłem. Edytowane 3 Marzec 2013 przez stratuss koleś był za piękny, bardziej piękny niz w Final Fantasy 80
stratuss Napisano 3 Marzec 2013 Autor Napisano 3 Marzec 2013 Skończyły mi się pomysły na poprawianie tego. Co z tym jeszcze zrobić?
Igi Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Siema, zrobiłem Ci szybkiego overa, nie jest idealny jeszcze w proporcjach ale da rady. Mam wrażenie, że korzystałeś z refek ale innych do kształtu głowy i innych do nosa, uszu itp. Nos u Ciebie ustawiony jest frontalnie a ucho praktycznie z boku, tak naprawdę te elementy są pod innymi kątami. Druga rzecz to szczęka a raczej jej brak, twarz strasznie schodzi do szpica. Jeżeli chodzi o usta to nie mają takiej ostrej granicy, można ją potraktować trochę bardziej miękko. Teraz jeżeli chodzi o sposób rysowania to próba wyciągnięcia jak największego detalu typu, rzęsy, tęczówki, pojedyńcze włosy nie polepsza a wręcz szkodzi, rysunek sprawia wrażenie zamęczonego wtedy, dobrze jest jak widać pociąggnięcia pędzla tu i tam, ale ważne żeby były ukierunkowane sensownie a nie chaotycznie. Proponuję odejście od miękkich pędzli i operowanie samymi twardymi pociągnięciami. Teraz do samej kolorystyki, musisz używać zdecydowanie mniej czerni i szarości, a na pewno nie ściemniać do czerni bo to jest samo zło, dobrze jest poszukać jakiegoś innego odcienia dla świateł i cieni. Ja bardziej nasyciłem półtony używając dość mocnego pomarańczu a żeby złamać kolor na światła dałem jasny niebieski, który trochę pomieszał się z pomarańczem dając całkiem dobry kolor na światła. Na koniec bliki w oczach — ich kształt kolor i rozmiar wynikają z oświetlenia otoczenia, nigdy nie są przypadkowe a tu sprawiają takie wrażenie. Poza tym powinny być zdecydowanie subtelniejsze. Mam nadzieję, że trochę pomogłem, pozdrawiam i powodzenia :) P.S Sorry, że zamalowałem ucho :P
stratuss Napisano 9 Kwiecień 2013 Autor Napisano 9 Kwiecień 2013 Witam, w przerwach między pracą zrobiłem rzecz kolejną.
stratuss Napisano 10 Czerwiec 2013 Autor Napisano 10 Czerwiec 2013 Witam,kilka kolejnych rzeczy, krytyka mile widziana.
Revv Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Przejrzałam Twoją teczkę i zauważyłam, że masz brzydką tendencję do wykańczania detali w pracach, w których kuleją podstawy, a to jest straszne marnotrawstwo czasu. Na Twoim miejscu machnęłabym najpierw 50 szkiców twarzy pod różnymi kątami, a potem oczu, bo się bardzo odznaczają w Twoich rysunkach. No i warto sobie odpuścić czasem detal - nie musisz rysować każdego włoska z osobna. ; )
stratuss Napisano 16 Czerwiec 2013 Autor Napisano 16 Czerwiec 2013 Taki sobie wymyśliłem Lineart. Jest rysowane z głowy, więc jak ktoś chciałby to poprawić zanim zacznę nakładać walor to proszę się nie krępować :)
francez Napisano 16 Czerwiec 2013 Napisano 16 Czerwiec 2013 Od jakiegoś czasu patrzę co tutaj wrzucasz i tak się zastanawiam czy wrzucisz wreszcie jakieś ćwiczenia, studia,które zrobiłeś zamiast starać się robić epickie sceny w których kuleją podstawy.
Revv Napisano 16 Czerwiec 2013 Napisano 16 Czerwiec 2013 Mam takie same wrażenie jak francez - a już nie pastwiąc się nad anatomią sam lineart nie jest czysty i przypomina bardziej szkic. Staraj się robić dłuższe, pewne linie, bo te drobne drgania i poprawki widać.
stratuss Napisano 16 Czerwiec 2013 Autor Napisano 16 Czerwiec 2013 francez, to są moje ćwiczenia, innych nie mam :) Lineart poprawię pojutrze. Moim celem jest uzyskanie poprawności i nic więcej, to nie musi być cudo na poziomie światowym. Produktem końcowym ma być działający model 3d, nie 2d. Jak zrobię takich postaci z 30 to pewnie będzie progress :) Enviro na razie pomijam, pojazdy też. Postać humanoidalna przerobiona na 3d - taki jest cel tego wątku. Jak by komuś się chciało to może wstawić parę czerwonych linii na to co podsyłam albo zrobić Warpa w PS, żeby mi zwrócić uwagę na błędy i już będzie jakaś nauka.
Kiciputek Napisano 17 Czerwiec 2013 Napisano 17 Czerwiec 2013 Trochę ciężko robić korektę, kiedy do wszystkiego zabierasz się na opak. Ćwiczenie podstaw to najlepsza rada, jaką możesz w tej chwili dostać, bo inaczej zarówno Twój poświęcony czas jak i zdobyte umiejętności w zakresie tekstur, światła i tworzenia klimatu pójdą na marne, bo projekt będzie skopany już na poziomie szkicu, a wtedy nic go nie uratuje. Piszesz, że Twoim celem jest produkt końcowy w postaci działającego modelu 3d - ale bez dobrze opracowanej anatomii na poziomie 2d, to się po prostu nie może udać. Wiem, że ćwiczenia nie dają tyle satysfakcji i można przy nich mieć poczucie marnowania czasu, ale zdziwisz się, jak ich efekty szybko Ci to wynagrodzą.
stratuss Napisano 19 Lipiec 2013 Autor Napisano 19 Lipiec 2013 Witam, poprawiłem proporcje i twarz podstawy rysunku itp. Czy teraz jest ok? Jak nie to proszę o poprawienie kresek :)
rosikowski Napisano 19 Lipiec 2013 Napisano 19 Lipiec 2013 Witaj :) na tym obrazku zobrazowałem (pierwszy którym musisz się zająć) problem który twoje rysunki (sorki, znaczy się ty) masz. Mam nadzieję że wspólnymi siłami (moimi i forumowych kolegów i koleżanek) w końcu sprawimy że uwierzysz starszym kolegom (nie koniecznie mądrzejszym). jak widzisz po lewej i po prawej są dwa rysunki nowoczesnej skoczni ("basenowej") najpewniej z windą w środku ;p ok dość żartów, do rzeczy... w twoich rysunkach nie ma żadnego szkieletu, konstrukcji, rysując musisz wiedzieć i widzieć co jest z tyłu, (czyli dosłownie mówiąc musisz rysować w 3d) bo jeśli ty nie wiesz, to skąd ma to wiedzieć character modeler który dostanie twój concept art do ręki ??, jak usiądziesz do renderu tej dziewczynki może nagle się okazać że ma miseczki C.. a modeler który już od dwóch godzin przygotowuje ją powiedzmy w zbrushu wyrzeźbił jej piękne miseczki B, Ba ! nawet sutki już wymodelował, po 4 godzinach ty kończysz render w 2d z kolorami, wszystko pięknie, dajesz grafikowi 3d który już od 5 godzin siedzi nad bryłą, i gość się wkurza, bo zupełnie co innego wyczytał z twojego rysunku... i musi następne dwie godzinki poprawiać, gość na ciebie idzie naskarżyć do leada, ten idzie do HR, wylatujesz z roboty. zwróć uwagę na moje dwa baseny, ten po lewej posiada szkielet, konstrukcję, wykreśloną (na oko) perspektywę narysowane dwa ludziki do podkreślenia skali, na rysunku 1 miłośnik skoków do wody, przeżyje, wiemy że trafi do basenu, a na drugim ? tego już nie wiemy (żeby nie było że zerkałem na lewy rysunek musiałem drugi basen narysować z innej perspektywy) w drugim rysunku nie dość że nie wykreśliłem sobie perspektywy (bardzo mocno starałem się o niej nawet nie myśleć) do tego jeszcze starałem się powolutku stawiać kreski, powiem ci że było mi baaaaaardzo trudno zrobić prostą, płynną kreskę narysowanie drugiego basenu było męczarnią, rysowałem go jakieś 5 minut gdzie pierwszy basen wykreśliłem w 2 może 3 min. Naprawdę kolego stratussie podstawy są bardzo ważne, (btw, czy ona wypina w stronę widza c***e ?)
stratuss Napisano 19 Lipiec 2013 Autor Napisano 19 Lipiec 2013 Ja nie wiem, jak te kreski wyrysować do takiej pozycji na wprost. Bo ten rysunek nie jest pod kątem.
stratuss Napisano 19 Lipiec 2013 Autor Napisano 19 Lipiec 2013 Dobra, sprawa wygląda tak, to ma być postać kobiety klęczącej, podpartej stopami z wyprostowanym tułowiem trochę pochylona w lewo, ręce prosto w dół, dłonie dotykają podłogi. Punkt zbiegu jest jeden nad głową, postac wyrysowana w prostokącie zupełnie od przodu. Proporcje chyba sa ok, 4 głowy mamy w tułowiu, glowa-suty-pępek-kot. Może postać powinna być bardziej pochylona do przodu. Nie wiem, nie kminie tego.Rysowanie 2 vanishing pointów tak jak u ciebie nic mi tu chyba nie zrobi. Może ktoś to poprawić żebym to zrozumiał?
stratuss Napisano 20 Lipiec 2013 Autor Napisano 20 Lipiec 2013 Zrobiłem taką uproszczoną wersję tej pozycji z prostopadłościanem konstrukcyjnym z 1 punktem zbiegu. Czy tak jest ok?
rosikowski Napisano 22 Lipiec 2013 Napisano 22 Lipiec 2013 powiedz mi proszę... jak długo ty to rysujesz ? (tą pozę wcześniej i tą teraz... ile Ci one zajęły ?)
nicponim Napisano 22 Lipiec 2013 Napisano 22 Lipiec 2013 Witaj :) zwróć uwagę na moje dwa baseny, ten po lewej posiada szkielet, konstrukcję, wykreśloną (na oko) perspektywę narysowane dwa ludziki do podkreślenia skali, na rysunku 1 miłośnik skoków do wody, przeżyje, wiemy że trafi do basenu, a na drugim ? tego już nie wiemy (żeby nie było że zerkałem na lewy rysunek musiałem drugi basen narysować z innej perspektywy) w drugim rysunku nie dość że nie wykreśliłem sobie perspektywy (bardzo mocno starałem się o niej nawet nie myśleć) do tego jeszcze starałem się powolutku stawiać kreski, powiem ci że było mi baaaaaardzo trudno zrobić prostą, płynną kreskę narysowanie drugiego basenu było męczarnią, rysowałem go jakieś 5 minut gdzie pierwszy basen wykreśliłem w 2 może 3 min. Naprawdę kolego stratussie podstawy są bardzo ważne, (btw, czy ona wypina w stronę widza c***e ?) Wtf?;] Po pierwsze- obrazek 1 ma bardziej zwaloną perspektywe niz obrazek nr2. po drugie- obrazek #2 przedstawia basen w lepszym ujęciu po trzecie- w obu przypadkach widać ze skoczek 'trafi' do wody... po czwarte - metoda kreslenia nr2 wcale nie jest taka zła. Przy zachowaniu wiekszej dokładności i subtelności w kreśleniu jest wrecz lepsza i ciekawsza.
rosikowski Napisano 22 Lipiec 2013 Napisano 22 Lipiec 2013 nicponim, nie wiem czemu widzisz bardziej zwaloną perspektywę na obrazku 1, oczywiście byłby on do poprawki, ale zwróć uwagę ile poprawek by było na pierwszym a ile na drugim o ujęciu nie myślałem, a że skoczem trafi do wody w obu przypadkach, dobrze dla niego :) chciałem wyjaśnić stratussowi że trzeba zacząć przygodę z rysowaniem od podstaw, a później oczywiście można przejść do rysowania metodą [drugiego basenu] jak już te podstawy ma się opanowane
rosikowski Napisano 22 Lipiec 2013 Napisano 22 Lipiec 2013 (edytowane) acha :) ale jest to poprawki ;p EDIT: ale mimo wszystko chcąc pomóc koledze, powinienem się upewnić że wszystko jest w porządku :) Edytowane 22 Lipiec 2013 przez rosikowski
stratuss Napisano 22 Lipiec 2013 Autor Napisano 22 Lipiec 2013 Witam, dzięki za wyłuszczenie tematu perspektywy :) Co do czasu wykonania takiej pozy to szkic robię w 10 min a potem go poprawiam z godzinę albo dwie żeby był "poprawny" na moim obecnym poziomie umiejętności i w miarę czysty. Tą pierwszą pozę robiłem z 2h a tą drugą z czerwonym boxem 1h z kawałkiem bo jest podobna do pierwszej. Nie chcę odrysowywać ze zdjęć bo się nic nie nauczę. A ile czasu powinno się to robić według was :)?
stratuss Napisano 23 Lipiec 2013 Autor Napisano 23 Lipiec 2013 Pokolorowałem tą ostatnią pozę symetryczną. 3H.
rosikowski Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 .... godzina bądź dwie dla fachowca starczy żeby stworzyć czytelny concept art... i mam tutaj namyśli poprawny anatomicznie rysunek z bajerami, zbroją, tarczą, hełmem itp itd naprawdę kolego, musisz sięgnąć do podstaw, musisz się uczyć, to donikąd nie prowadzi, korzystałeś chociaż z jakiejś referencji ? tutaj masz sporo materiałów: http://www.characterdesigns.com/
COR Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 Ja polecam i referencje i szukanie kształtów przez uproszczone bryły. To chyba najlepsza droga naukii. Polecam książkowe kursy anatomii. A jeżeli chodzi o rozkład czasu (to mój system, nie każdy musi się z tym zgadzać) chyba lepiej poświęcić więcej czasu na odszukanie czytelnych kształtów i odpowiednich proporcji, zrobienie kilku szkiców i odseparowanie tych w których od razu widać błędy i dopiero potem "dopieszczanie" ich. Ciężko jest gdy wszystko juz praktycznie narysowane zrobić drastyczne zmiany których czasem rysunek potrzebuje:)
Revv Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 A już poza anatomią - przebieliłeś skórę, unikaj bieli i czerni, to są skrajne przypadki.
stratuss Napisano 3 Wrzesień 2013 Autor Napisano 3 Wrzesień 2013 Posiedziałem trochę nad skilowaniem perspektywy itp. W tym chcę sobie porzeźbić dalej i później podmalować. Co o tym sądzicie na etapie konstrukcyjnym?
Revv Napisano 7 Wrzesień 2013 Napisano 7 Wrzesień 2013 Budynki całkiem spoko, ale na postaci tej perspektywy w ogóle nie widać, zupełnie jakby była po prostu bezmyślnie wklejona z innej pracy.
Igi Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Widzę, że lubisz stylistykę mangi, za czym ja osobiście nie przepadam. Nie wiem czy to się dobrze sprzedaje poza określoną rzeszą osób. Pójdź w sobie coś luźniejszego, bardziej swojego no i jak napisali Ci ludzie - dużo refek i studium z fotek bo tak się daleko nie zaleci.
stratuss Napisano 14 Luty 2014 Autor Napisano 14 Luty 2014 Witam po kwartale przerwy. Skilowałem sobie trochę, zacząłem poprawiać stare prace.Tu wbijam pierwszą poprawkę takiego gościa co robiłem tu wcześniej. Mam nadzieję, że teraz jest ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się