Skocz do zawartości

Różne rzeczy, postacie


stratuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sprawa wygląda tak:

Robie 3D i myślę, że coś już potrafię itp, więc postanowiłem pouczyć się 2D. Problem tkwi w tym, że wykonanie czegokolwiek w zakresie postacie zajmuje mi "100" lat i jeszcze muszę poprawiać to "100" razy, a rezultat końcowy nie jest za*ebisty. Oglądałem już milion tutoriali, ale chyba mój mózg tego nie ogarnia. Wbijam dwie niedokończone prace żeby ktoś się na ten temat wypowiedział i coś mi poradził. Używam Photoshopa CS3. Kolorować też nie za bardo umiem.

 

potwor7.jpg

 

test004.jpg

Edytowane przez stratuss
linki nie poszły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie wiem na ile mogę doradzić, skoro sama się uczę, ale jak na moje oko za bardzo rozmazujesz. Rozmazać można gdzieniegdzie, ale nie na całej powierzchni obrazka. Jak dla mnie pierwsza praca jest znacznie lepsza od drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

attachment.php?attachmentid=89356&d=1360643915

[ATTACH=CONFIG]89356[/ATTACH]

 

taki szybki over.

czasami mniej znaczy lepiej, detalowanie to ciężka część rysowania i łatwo ją popsuć błędnie robiąc podstawę.

Radził bym rysować więcej z refek zbijać zięcia do czerni i bieli i patrzyć co się na nich dzieje z walorem a w detal wchodzić gdy podstawy wyglądają dobrze i są czytelne, łatwiej poprawić kilka plam niż jak masz wszystko wydetalowanę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie o to chodzi tzn trochę też, ale popatrz na over Uriela a na Twój obrazek. Wszystko, czy to skóra czy to ubranie ma ten sam odcień szarości cienia jak i światła. Chodzi też o zabawę plamą. Over Uriela mimo, że nie ma praktycznie żadnego detalu, wygląda duzo lepiej niż Twój dokończony, zdetalowany. Używasz za dużo soft brusha, przez to jakieś twardsze krawędzie cieni itd się gdzieś zatracają. Te białe krawędzie też nie potrzebne, dałeś ich za dużo i w miejscach gdzie ich być nie powinno. Generalnie wszystko co chcę powiedzieć przedstawia over Uriela :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

attachment.php?attachmentid=89359&d=1360676486

[ATTACH=CONFIG]89359[/ATTACH]

 

W zasadzie jest tam sporo rzeczy do poprawy:

1- ciało ma mocno zarysowane przejścia trzeba pamiętać że światło się również odbija i że zazwyczaj niema przez to tak mocnych cieni.

2- w zasadzie używasz sporo czarnego i białego przez co twoja praca wygląda dosyć brudno

3- popatrz na naramiennik nie czuć materiału z jakiego jest stworzony, glos jak i spekular wygląda na sporo mocniejszy niż na metalowych elementach pracy, przy okazji sporo fałd mówi że powierzchnia jest cienka przez co wcale się nie nadaje do ochrony, jeśli natomiast jest to bufiasty rękaw to nie rozumiem pomysłu na ten element, popatrz sobie na tutki Omena odnośnie waloru.

4- gruba ta skóra, w dodatku wszystko akcentujesz białymi liniami przez co zaczyna to bardziej wyglądać jak metal, od strony dyzajnu miło by było gdyby nosiła coś pod nią takie to strasznie niewygodne.

5- anatomia

6- opłaca się przed zaczęciem szkicu zrobić szkic samego ciała postaci, bez tego łatwo o pomyłki. Popatrz jak mocno odstaje materiał od ciała, skórzane pasy nie opinają powierzchni włosy dziwnie odstają od czaszki.

 

Miło że zaczynałeś od 3d mi to także sporo pomogło, wykorzystaj swoją wiedzę na temat materiałów w 3d i spróbuj to przelać na 2d powodzenia w następnych pracach.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie miała być zbroja tylko bardziej taka bufiasta tkanina jak w średniowiecznym dublecie, łapiesz o co chodzi :) Nie nakładał bym zbroi na gołe cy*ki. Zastosowałem się do twoich uwag tak jak umiałem.

 

test010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej nie czuć, że to tkanina. Twój materiał ma połysk, używając twardszego brusha i ograniczając refleksy świetlne uzyskałbyś efekt matowości. Nie poprawiaj tego bo musiałbyś namalować od początku całą postać albo zrobić tak jak zrobił to Uriel. No i dalej ten soft brush.. nie maluj nim wszystkiego, żeby uzyskać płynne przejścia wcale nie trzeba go używać

Ciśnij dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinieneś unikać takiego strasznego wpadania w czerń, zawsze znajdzie się jakieś światło które się odbije, rozproszy i w takiej miękkiej postaci padnie na strefy cienia nie pozwalając czerni na egzystencję w tak ciemnej postaci :P Często takie światło ma inny kolor niż bezpośrednie przez to dodaje dodatkową kolorystykę scenie. Walor praktycznie nigdy nie działa od czerni poprzez główny kolor do bieli. Przez to głównie kończymy z takim efektem, że idziemy od czerni, potem jest bardzo mało koloru bo zaraz wyskakują 'highlighty' w postaci czystej bieli i to wygląda wyprane z koloru i ponure.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biel jest martwa. Musisz trochę od niej uciec, żeby nabrało to naturalności. A tło mogłoby być czarne, postać wtedy by się z niego "wynurzała". Więcej obserwacji, wiecej obserwacji. Kłaniają się referki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usta powinny sie stopić z twarzą, sa naklejone, kosmyki powinny mieć cienie odpowiadające na twarzy. Ucho za płaskie. Lewa źrenica jest tej samej intensywności co prawa, a jest dalej od światła. Itp, itd. Refki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no nie dziwie Ci się, ze trochę "otepiales" po poprzednich komentarzach. A to za dużo czerni, a to znowu biel martwa...

Oczywiście po części to prawda, najbardziej trafionym komentazem dla Ciebie jest RaVirr'a. Cwicz bryłe i jej cieniowanie. Zwroc uwagę na oświetlenie i jego kierunek, to on ustali ci cienie oraz ciemniejsze i jaśniejsze elementy obrazka. Ostatni Twój rysunek jest niespójny, wlosy wydaja się być inaczej oświetlone niż twarz. Anatomia tez wydaje mi się troszkę kuleje, choć to nie jest tak rażące. I do tego jak wyżej, detal z pokombinowanym oświetleniem nie nadrobi.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, zrobiłem Ci szybkiego overa, nie jest idealny jeszcze w proporcjach ale da rady. Mam wrażenie, że korzystałeś z refek ale innych do kształtu głowy i innych do nosa, uszu itp. Nos u Ciebie ustawiony jest frontalnie a ucho praktycznie z boku, tak naprawdę te elementy są pod innymi kątami. Druga rzecz to szczęka a raczej jej brak, twarz strasznie schodzi do szpica. Jeżeli chodzi o usta to nie mają takiej ostrej granicy, można ją potraktować trochę bardziej miękko. Teraz jeżeli chodzi o sposób rysowania to próba wyciągnięcia jak największego detalu typu, rzęsy, tęczówki, pojedyńcze włosy nie polepsza a wręcz szkodzi, rysunek sprawia wrażenie zamęczonego wtedy, dobrze jest jak widać pociąggnięcia pędzla tu i tam, ale ważne żeby były ukierunkowane sensownie a nie chaotycznie. Proponuję odejście od miękkich pędzli i operowanie samymi twardymi pociągnięciami. Teraz do samej kolorystyki, musisz używać zdecydowanie mniej czerni i szarości, a na pewno nie ściemniać do czerni bo to jest samo zło, dobrze jest poszukać jakiegoś innego odcienia dla świateł i cieni. Ja bardziej nasyciłem półtony używając dość mocnego pomarańczu a żeby złamać kolor na światła dałem jasny niebieski, który trochę pomieszał się z pomarańczem dając całkiem dobry kolor na światła. Na koniec bliki w oczach — ich kształt kolor i rozmiar wynikają z oświetlenia otoczenia, nigdy nie są przypadkowe a tu sprawiają takie wrażenie. Poza tym powinny być zdecydowanie subtelniejsze. Mam nadzieję, że trochę pomogłem, pozdrawiam i powodzenia :)

 

P.S Sorry, że zamalowałem ucho :P

over.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałam Twoją teczkę i zauważyłam, że masz brzydką tendencję do wykańczania detali w pracach, w których kuleją podstawy, a to jest straszne marnotrawstwo czasu. Na Twoim miejscu machnęłabym najpierw 50 szkiców twarzy pod różnymi kątami, a potem oczu, bo się bardzo odznaczają w Twoich rysunkach.

 

No i warto sobie odpuścić czasem detal - nie musisz rysować każdego włoska z osobna. ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same wrażenie jak francez - a już nie pastwiąc się nad anatomią sam lineart nie jest czysty i przypomina bardziej szkic. Staraj się robić dłuższe, pewne linie, bo te drobne drgania i poprawki widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

francez, to są moje ćwiczenia, innych nie mam :)

Lineart poprawię pojutrze.

Moim celem jest uzyskanie poprawności i nic więcej, to nie musi być cudo na poziomie światowym. Produktem końcowym ma być działający model 3d, nie 2d. Jak zrobię takich postaci z 30 to pewnie będzie progress :) Enviro na razie pomijam, pojazdy też. Postać humanoidalna przerobiona na 3d - taki jest cel tego wątku. Jak by komuś się chciało to może wstawić parę czerwonych linii na to co podsyłam albo zrobić Warpa w PS, żeby mi zwrócić uwagę na błędy i już będzie jakaś nauka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ciężko robić korektę, kiedy do wszystkiego zabierasz się na opak. Ćwiczenie podstaw to najlepsza rada, jaką możesz w tej chwili dostać, bo inaczej zarówno Twój poświęcony czas jak i zdobyte umiejętności w zakresie tekstur, światła i tworzenia klimatu pójdą na marne, bo projekt będzie skopany już na poziomie szkicu, a wtedy nic go nie uratuje. Piszesz, że Twoim celem jest produkt końcowy w postaci działającego modelu 3d - ale bez dobrze opracowanej anatomii na poziomie 2d, to się po prostu nie może udać. Wiem, że ćwiczenia nie dają tyle satysfakcji i można przy nich mieć poczucie marnowania czasu, ale zdziwisz się, jak ich efekty szybko Ci to wynagrodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :)

 

na tym obrazku zobrazowałem (pierwszy którym musisz się zająć) problem który twoje rysunki (sorki, znaczy się ty) masz.

Mam nadzieję że wspólnymi siłami (moimi i forumowych kolegów i koleżanek) w końcu sprawimy że uwierzysz starszym kolegom (nie koniecznie mądrzejszym).

8rky.jpg

 

 

 

jak widzisz po lewej i po prawej są dwa rysunki nowoczesnej skoczni ("basenowej") najpewniej z windą w środku ;p

ok dość żartów, do rzeczy...

w twoich rysunkach nie ma żadnego szkieletu, konstrukcji, rysując musisz wiedzieć i widzieć co jest z tyłu,

(czyli dosłownie mówiąc musisz rysować w 3d) bo jeśli ty nie wiesz, to skąd ma to wiedzieć character modeler który dostanie twój concept art do ręki ??, jak usiądziesz do renderu tej dziewczynki może nagle się okazać że ma miseczki C.. a modeler który już od dwóch godzin przygotowuje ją powiedzmy w zbrushu wyrzeźbił jej piękne miseczki B, Ba ! nawet sutki już wymodelował, po 4 godzinach ty kończysz render w 2d z kolorami, wszystko pięknie, dajesz grafikowi 3d który już od 5 godzin siedzi nad bryłą, i gość się wkurza, bo zupełnie co innego wyczytał z twojego rysunku... i musi następne dwie godzinki poprawiać, gość na ciebie idzie naskarżyć do leada, ten idzie do HR, wylatujesz z roboty.

 

zwróć uwagę na moje dwa baseny, ten po lewej posiada szkielet, konstrukcję, wykreśloną (na oko) perspektywę narysowane dwa ludziki do podkreślenia skali, na rysunku 1 miłośnik skoków do wody, przeżyje, wiemy że trafi do basenu, a na drugim ? tego już nie wiemy (żeby nie było że zerkałem na lewy rysunek musiałem drugi basen narysować z innej perspektywy) w drugim rysunku nie dość że nie wykreśliłem sobie perspektywy (bardzo mocno starałem się o niej nawet nie myśleć) do tego jeszcze starałem się powolutku stawiać kreski, powiem ci że było mi baaaaaardzo trudno zrobić prostą, płynną kreskę narysowanie drugiego basenu było męczarnią, rysowałem go jakieś 5 minut gdzie pierwszy basen wykreśliłem w 2 może 3 min.

 

Naprawdę kolego stratussie podstawy są bardzo ważne, (btw, czy ona wypina w stronę widza c***e ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sprawa wygląda tak, to ma być postać kobiety klęczącej, podpartej stopami z wyprostowanym tułowiem trochę pochylona w lewo, ręce prosto w dół, dłonie dotykają podłogi. Punkt zbiegu jest jeden nad głową, postac wyrysowana w prostokącie zupełnie od przodu. Proporcje chyba sa ok, 4 głowy mamy w tułowiu, glowa-suty-pępek-kot. Może postać powinna być bardziej pochylona do przodu. Nie wiem, nie kminie tego.Rysowanie 2 vanishing pointów tak jak u ciebie nic mi tu chyba nie zrobi. Może ktoś to poprawić żebym to zrozumiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zwróć uwagę na moje dwa baseny, ten po lewej posiada szkielet, konstrukcję, wykreśloną (na oko) perspektywę narysowane dwa ludziki do podkreślenia skali, na rysunku 1 miłośnik skoków do wody, przeżyje, wiemy że trafi do basenu, a na drugim ? tego już nie wiemy (żeby nie było że zerkałem na lewy rysunek musiałem drugi basen narysować z innej perspektywy) w drugim rysunku nie dość że nie wykreśliłem sobie perspektywy (bardzo mocno starałem się o niej nawet nie myśleć) do tego jeszcze starałem się powolutku stawiać kreski, powiem ci że było mi baaaaaardzo trudno zrobić prostą, płynną kreskę narysowanie drugiego basenu było męczarnią, rysowałem go jakieś 5 minut gdzie pierwszy basen wykreśliłem w 2 może 3 min.

 

Naprawdę kolego stratussie podstawy są bardzo ważne, (btw, czy ona wypina w stronę widza c***e ?)

 

Wtf?;]

 

Po pierwsze- obrazek 1 ma bardziej zwaloną perspektywe niz obrazek nr2.

po drugie- obrazek #2 przedstawia basen w lepszym ujęciu

po trzecie- w obu przypadkach widać ze skoczek 'trafi' do wody...

po czwarte - metoda kreslenia nr2 wcale nie jest taka zła. Przy zachowaniu wiekszej dokładności i subtelności w kreśleniu jest wrecz lepsza i ciekawsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nicponim, nie wiem czemu widzisz bardziej zwaloną perspektywę na obrazku 1, oczywiście byłby on do poprawki, ale zwróć uwagę ile poprawek by było na pierwszym a ile na drugim

 

o ujęciu nie myślałem, a że skoczem trafi do wody w obu przypadkach, dobrze dla niego :)

2ukn.jpg

 

92vm.jpg

 

 

chciałem wyjaśnić stratussowi że trzeba zacząć przygodę z rysowaniem od podstaw, a później oczywiście można przejść do rysowania metodą [drugiego basenu] jak już te podstawy ma się opanowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za wyłuszczenie tematu perspektywy :)

 

Co do czasu wykonania takiej pozy to szkic robię w 10 min a potem go poprawiam z godzinę albo dwie żeby był "poprawny" na moim obecnym poziomie umiejętności i w miarę czysty. Tą pierwszą pozę robiłem z 2h a tą drugą z czerwonym boxem 1h z kawałkiem bo jest podobna do pierwszej. Nie chcę odrysowywać ze zdjęć bo się nic nie nauczę.

A ile czasu powinno się to robić według was :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

godzina bądź dwie dla fachowca starczy żeby stworzyć czytelny concept art... i mam tutaj namyśli poprawny anatomicznie rysunek z bajerami, zbroją, tarczą, hełmem itp itd

 

naprawdę kolego, musisz sięgnąć do podstaw, musisz się uczyć, to donikąd nie prowadzi,

korzystałeś chociaż z jakiejś referencji ?

 

tutaj masz sporo materiałów:

http://www.characterdesigns.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam i referencje i szukanie kształtów przez uproszczone bryły. To chyba najlepsza droga naukii. Polecam książkowe kursy anatomii. A jeżeli chodzi o rozkład czasu (to mój system, nie każdy musi się z tym zgadzać) chyba lepiej poświęcić więcej czasu na odszukanie czytelnych kształtów i odpowiednich proporcji, zrobienie kilku szkiców i odseparowanie tych w których od razu widać błędy i dopiero potem "dopieszczanie" ich. Ciężko jest gdy wszystko juz praktycznie narysowane zrobić drastyczne zmiany których czasem rysunek potrzebuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że lubisz stylistykę mangi, za czym ja osobiście nie przepadam. Nie wiem czy to się dobrze sprzedaje poza określoną rzeszą osób. Pójdź w sobie coś luźniejszego, bardziej swojego no i jak napisali Ci ludzie - dużo refek i studium z fotek bo tak się daleko nie zaleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności