b10110111 Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 Witam, moje pytanie brzmi: Czy w Maxie jest możliwość "przyklejenia" jednego elementu do drugiego tzn. chodzi mi o to, że mam oparcie łóżka które jest zagięte i muszę wykonać tapicerkę do tego oparcia o konkretnej grubości . Robię to tak: że tworze box'a o interesujących mnie wymiarach, nadaje mu modyfikator bend i wyginam go o konkretne wartosci tak aby dopasowac go do oparcia, noi w sumie wychodzi, ale coś mi mówi, że można to zrobić bardziej dokladniej, i z tąd moje pytanie czy mozna jeden obiekt "przykleić" do drugiego tak aby on dopasował sie do kształtu drugiego? Pozdrawiam.
jaceks Napisano 13 Luty 2013 Napisano 13 Luty 2013 Zduplikuj to oparcie albo najlepiej tylko te polygony na których będzie "zamocowana" tapicerka i extrudem nadaj jakąś grubość. Wtedy "zewnętrzne" polygony oparcia będą dokładnie takie jak "wewnętrzne" polygony tapicerki.
Miłosz3ds Napisano 13 Luty 2013 Napisano 13 Luty 2013 Kiedyś ktoś pytał jak najlepiej dopasować brew do głowy, nie będę kombinował tylko po prostu wrzucę raz jeszcze to, co tam napisałem: Czołem. Ja to się bawię w taki sposób - tworzę sobie jakiś kształt, nawet zwykłe koło (ze splajna oczywiście). Ustaw sobie ten kształt kawałek przed twarzą, jak ustawisz widok front żeby była w tym miejscu, gdzie chcesz mieć tą brew. Potem konwertuję to na edit poly, wchodzę od razu do Graphite Modeling Tools - a dokładniej do zakładki Freeform. Tam w czwartej kolumnie (praktycznie tuż pod napisem Freeform) masz do rozwinięcia pasek, domyślnie jest ustawiony na "Grid". Zmień sobie na "Draw On:Surface", kliknij guziczek który będzie tuż pod tym (chyba "pick") i zaznacz swoją głowę. Teraz możesz to dopasowywać do głowy - przede wszystkim narzędziem "Conform", ew. później każdy vertex osobno możesz przesuwać - ciągle tak, że będzie dopasowany do Twojej głowy - za pomocą narzędzia "Drag". Jeżeli coś nie gra z zachowaniem odległości od głowy, tzn. brew się dopasowuje, ale jest za blisko albo za daleko - pobaw się wartością "Offset". Nie wiem czy potem chcesz mieć z tego splajna, czy wystarczy Ci taki kawałek siatki - jeżeli splajn to po prostu wejdź sobie do editable poly, jako typ selekcji zaznacz "Border", zaznacz zewnętrzną krawędź i klik na "Create Shape From Selection". Pozdrawiam!
b10110111 Napisano 13 Luty 2013 Autor Napisano 13 Luty 2013 Dzięki za odpowiedzi, popróbuję zaraz i zobacze co wyjdzie, ogólnie chcę uzyskać mniej wiecej taki efekt jak tutaj na zdjęciu (górne obicie krzesła, oparcie) http://bi.gazeta.pl/im/d0/74/b7/z12022992Q,-B-Obicie-krzesla---B--Koronkowe-naszywki-na-tapicerowane.jpg
b10110111 Napisano 13 Luty 2013 Autor Napisano 13 Luty 2013 Hm, ta metoda średnio działa, jest jakaś inna mozliwość, żeby uzyskać taki efekt jak w linku powyżej? Pozdrawiam.
Miłosz3ds Napisano 14 Luty 2013 Napisano 14 Luty 2013 Pokaż dokładnie co Ci nie wychodzi, bo tymi metodami powinno się wszystko ładnie udać. Używając metody Jacka możesz wcześniej na krześle przygotować topologię siatki tak, żeby potem móc skopiować z tego kształt i dalej się bawić, nie przejmując się dopasowywaniem oparcia.
b10110111 Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 Już sobie poradziłem ;] dzięki za odpowiedzi, dzięki Jaceks.
Rekomendowane odpowiedzi