Skocz do zawartości

"Przyklejanie elementów"-jeden do drugiego.


b10110111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moje pytanie brzmi:

 

Czy w Maxie jest możliwość "przyklejenia" jednego elementu do drugiego tzn. chodzi mi o to, że mam oparcie łóżka które jest zagięte i muszę wykonać tapicerkę do tego oparcia o konkretnej grubości . Robię to tak: że tworze box'a o interesujących mnie wymiarach, nadaje mu modyfikator bend i wyginam go o konkretne wartosci tak aby dopasowac go do oparcia, noi w sumie wychodzi, ale coś mi mówi, że można to zrobić bardziej dokladniej, i z tąd moje pytanie czy mozna jeden obiekt "przykleić" do drugiego tak aby on dopasował sie do kształtu drugiego?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zduplikuj to oparcie albo najlepiej tylko te polygony na których będzie "zamocowana" tapicerka i extrudem nadaj jakąś grubość.

Wtedy "zewnętrzne" polygony oparcia będą dokładnie takie jak "wewnętrzne" polygony tapicerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktoś pytał jak najlepiej dopasować brew do głowy, nie będę kombinował tylko po prostu wrzucę raz jeszcze to, co tam napisałem:

 

Czołem.

 

Ja to się bawię w taki sposób - tworzę sobie jakiś kształt, nawet zwykłe koło (ze splajna oczywiście). Ustaw sobie ten kształt kawałek przed twarzą, jak ustawisz widok front żeby była w tym miejscu, gdzie chcesz mieć tą brew. Potem konwertuję to na edit poly, wchodzę od razu do Graphite Modeling Tools - a dokładniej do zakładki Freeform.

Tam w czwartej kolumnie (praktycznie tuż pod napisem Freeform) masz do rozwinięcia pasek, domyślnie jest ustawiony na "Grid". Zmień sobie na "Draw On:Surface", kliknij guziczek który będzie tuż pod tym (chyba "pick") i zaznacz swoją głowę.

 

Teraz możesz to dopasowywać do głowy - przede wszystkim narzędziem "Conform", ew. później każdy vertex osobno możesz przesuwać - ciągle tak, że będzie dopasowany do Twojej głowy - za pomocą narzędzia "Drag".

 

Jeżeli coś nie gra z zachowaniem odległości od głowy, tzn. brew się dopasowuje, ale jest za blisko albo za daleko - pobaw się wartością "Offset".

 

Nie wiem czy potem chcesz mieć z tego splajna, czy wystarczy Ci taki kawałek siatki - jeżeli splajn to po prostu wejdź sobie do editable poly, jako typ selekcji zaznacz "Border", zaznacz zewnętrzną krawędź i klik na "Create Shape From Selection".

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż dokładnie co Ci nie wychodzi, bo tymi metodami powinno się wszystko ładnie udać. Używając metody Jacka możesz wcześniej na krześle przygotować topologię siatki tak, żeby potem móc skopiować z tego kształt i dalej się bawić, nie przejmując się dopasowywaniem oparcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności