kato555 Napisano 18 Luty 2013 Share Napisano 18 Luty 2013 Witam Wszyscy piszą tutaj o problemach z wydajnością komputera przy renderowaniu, ja natomiast mam problem w odwrotna stronę. Wszystko jest ok dopóki na wykonane elementy nie nałożę któregoś z modyfikatorów wygładzania siatki ( elementów jest sporo, m.in. części podwozia i ogniw z gąsienic). Zaczyna się klatkowanie. Masakrą jest sam obrót modelu. Jest co prawda funkcja optymalizacji elementów modelu. Jednak z tego co zauważyłem mogę uprościć siatkę modelu tylko o 1/4 krawędzi aby uzyskać w miarę dobre krawędzie po wygładzeniu. Ktos miał podobny problem lub wie jak temu zaradzić? Może to ma znaczenie, może nie, cały model robiony jest na jednej warstwie ( Kiedyś gdzieś czytałem żeby dzielić model na grupy pod rożnymi warstwami). Poniżej podaje elementy z mojego komputera: Intel Core i7 CPU 920@ 2.67GHz 6GB ramu Radzio HD 6800 Series Winda 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 18 Luty 2013 Share Napisano 18 Luty 2013 Cześć. Wszyscy piszą o renderowaniu, bo co do modelowania - jest to bardziej oczywiste że komputer zamula. Ja osobiście nigdy nie używam Turbosmooth/Meshsmooth nie modyfikując go. Zawsze nakładam modyfikator edit poly, usuwam krawędzie, które są niepotrzebne (jest ich mnóstwo), konwertuję do editable poly (liczba modyfikatorów w stosie też ma wpływ na płynność działania maxa i rozmiar zapisywanej sceny). Co do karty - wszyscy piszą, że dużo lepiej w maxie sprawuje się Geforce, nie wiem, nie porównywałem, Radeona nigdy nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maru Napisano 18 Luty 2013 Share Napisano 18 Luty 2013 Turbosmooth ma taką opcję, że wygładzenie nakłada dopiero podczas renderu, a w viewporcie go nie ma. Praca na warstwach też ma sens, bo obiekty, na których aktualnie nie pracujesz możesz sobie ukryć. Przy animacji można też stworzyć sobie "proxy" (jakąś prostszą geometrię), którą animujemy, a ukryte elementy docelowego modelu podpiąć pod nie. Wyłączenie trybu "realistic" w viewporcie też może pomóc. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 18 Luty 2013 Share Napisano 18 Luty 2013 Jak napisał Milosz3ds nvidia lepiej sprawdza się w maxie. Możesz wejść w menu Customize-Preferences a tam w Viewports i tam na samym dole w Choose driver... zmienić na Direct3d albo opengl jeśli masz ustawione Nitrous, może cos lepiej będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juri36 Napisano 18 Luty 2013 Share Napisano 18 Luty 2013 od siebie to jeszcze mogę polecić "display as box" w oknie properties danego obiektu. jeśli masz w scenie coś nad czym aktualnie nie pracujesz i nie musisz tego widzieć. turbosmooth ma też display isolines czy jakoś tak, mniej kresek w viewporcie może też troszkę pomóc. słyszałem też, że max gorzej radzi sobie z wyświetlaniem pojedynczych ale bardzo ciężkich elementów niż z wieloma ale lekkimi. może jakoś dziel model na mniejsze części ? ewentualnie zbadaj (np afterburnerem) czy to grafa zamula czy nie coś innego. zobacz czy jak modelujesz to karta jest obciążona na maxa, czy ma zapchany ram... ja modeluje trochę inne rzeczy ale często pomaga mi przerobienie dużych elementów (samochody, drzewa) w scenie na proxy i wyświetlenie tylko części poligonów. wciąż widzę czy element mi siedzi w kadrze czy nie bo widać jego kształt i charakter a zamiast 5milionów poly ma np 100k więc jest szybciej. nie wiem czy w twoim przypadku to pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się