Ania Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 (edytowane) Czy istnieje jakiś eksporter pc2 (pointcache) który eksportuje wszystkie meshe do jednego pliku? Ten standardowy eskportuje jedynie aktywny obiekt. Można sobie napisać skrypt który powtarza tą operację, ale w moim aktualnym pliku mam 400 animowanych meshy (rzęsy na wrotku), i chciałabym ominąć tworzenie (i importowanie do maxa) 400 plików .pc2 Czy da się to jakoś za jednym razem? Albo może ktoś zna eksporter do jakiegoś innego formatu który obsługuje animowane meshe (alembic? ale nie znalazłam eksportera z aktualnej wersji blendera) FBX odpada, mam problemy z niektórymi parent-child. Edytowane 19 Luty 2013 przez Ania
t0m3k Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 jesli renderowane w vray'u to mozna chyba animowane proxy wyexportowac.
Ania Napisano 19 Luty 2013 Autor Napisano 19 Luty 2013 Jakim eksporterem? Ma być wyeksportowane z Blendera do Maxa żeby tam wyrenderować we Vray'u.
t0m3k Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 niestety nie uzywam Blender'a dlatego napisalem "chyba". W max'ie wystarczy zrobic zwykly Vray Mesh Export (prawy klik na obiekcie) a pozniej zaznaczyc, ze obiekt jest animowany i podac zakres.
Gość Chrupek3D Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 Anka, może spróbuj VRaya pod Blenderem i wyexportuj sobie tak jak t0m3k mówi... powinna być tam ta opcja. Ewentualnie wylicz w Vrayu Blenderowym, ale wiem, że on miał problem z kaszką przy animacji, musiała się każdorazowo ładować czyjakośtak... mogli to już naprawić.
Ania Napisano 19 Luty 2013 Autor Napisano 19 Luty 2013 Mamy licencję na Vraya maxowskiego, na blenderowskiego standalone nie mamy (jeszcze).
alexx600 Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 Wydaje mi się,że potrzebujesz 3 rzeczy. Skrypt w pythonie, skrypt w maxscript oraz jeden plik xml. Wszystkie meshe do jednego pliku ma raczej mało sensu, pc2 jest standardem który tego nie zakłada. Ja bym to widział tak. 1. Jednym kliknięciem w pętli exportujesz tylko plików pc2. ile jest obiektów mesh. (zakładając te same ustawienia dla każdego elementu, nazwa pliku to nazwa obiektu) 2. Tym samym kliknięciem tworzysz plik xml z nazwami obiektów. 3. W 3ds max wybierasz plik xml.(przeszukuje folder z plikami pc2 w poszukiwaniu np. box.pc2) I automatycznie dodaje Tobie modyfikator Point Cache wraz z argumentem. Wszyscy jarają się alembic ja też. Z tego co widziałem jakiś miesiąc temu na blenderartists tematy,gdzie były bardziej zaawansowane prace umarły. Chociaż ostatnio n-pigeon wspominał coś o tym,że ma to ruszyć z kopyta je jestem trochę sceptyczny. Jeżeli chodzi o skrypty to postaram się napisać, nie wiem na pozwolą mi na to moje umiejętności. Jeżeli bardzo pilne to podeśle bez GUI jako text:) 1
alexx600 Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 ad1. tak na szybko po małej poprawce.http://www.speedyshare.com/3xKgQ/io-export-pc2-v2.py Robione na szybko. Działa ale tylko wtedy,że standardowy PC2 musi być wyłączony. Jutro nad tym popracuje...
Ania Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 alexxx dzięki :) zaraz przetestuję. my tu wczoraj też pracowaliśmy nad podobnym skryptem, ale jeszcze nie do końca działał, jak nam wyjdzie coś używalnego to też dam linka.
Ania Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 (edytowane) Ok nasz skrypt wygląda tak http://www.ania.xibo.at/tmp/pc_export.py akurat próbujemy przejąć z Twojego skryptu nazewnictwo obiektów które u nas nie działa (jeszcze nie w tej wersji), dodatkowo można wybierać nazwę katalogu w którym zapisuje poszczególne pliki, i zapisuje tylko selected. edit: wersja która łączy zalety obu wersji http://www.ania.xibo.at/tmp/io_export_pc2_v2.py W zasadzie zarówno Twój jak i nasz skrypt działa do momentu kiedy w grę wchodzi obiekt przyparentowany do empty. Zapisywany jest tylko ruch własny obiektu, natomiast przemieszczenie jako child od Empty nie jest zapisywane do pointcache. Da się to jakoś obejść, nie wiem, może trzeba jakoś w samym blenderze inaczej przygotować plik? Już próbowałam przemieścić pivot mesha i armatury do zera, ale nie pomogło. Zapisuje tylko deformacje armatury z pose mode, nie przemieszcza obiektów za parentem. Taki testowy plik http://www.ania.xibo.at/tmp/rotifer_parenting.blend po eksporcie włosek się kiwa jak powinien, ale nie podąża za planem tak jak w blenderze. Edytowane 20 Luty 2013 przez Ania
mookie Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Point cache nie łapie parentowania; możesz to ominąć dzięki kolejnej armaturze.bone.zip
Ania Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 Dzięki, zdaje się że działa z tą dodatkową kością (na razie na pliku testowym, zobaczymy czy zadziała na pozostałych 390 rzęsach.
alexx600 Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 (edytowane) Takie małe info. W nocy tego nie zauważyłem.Jeżeli chce się mieć exporter pc2 ten standardowy oraz ten rozszerzony tak,żeby oba były dostępne jednocześnie do wyboru, należy w jednym z plików zmienić nazwę klasy.jak mamy ###### EXPORT OPERATOR #######class Export_pc2(bpy.types.Operator, ExportHelper): na np. class Export_pc2_2(bpy.types.Operator, ExportHelper): 2 raza była ta sama klasa i z tego wynikał błąd.Pytanie Takie jeszcze głównie do Ani. Czy będziecie pracować na importerem .pc2 w maxscript? Trochę bez sensu byłoby,jakby 2 osoby pisały to samo? Edytowane 24 Luty 2013 przez alexx600
Ania Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 Mamy importer pointcache do maxa jeszcze z jakiegoś starszego projektu, był do mayi ale na szczęście radzi sobie też z blenderowskimi pc2. Jeśli się komuś przyda, mogę się jutro spytać czy udostępnią, wydaje mi się że nie będzie problemu. Jutro dam też update skryptu pytona, nasza programistka coś tam jeszcze pozmieniała, podmienię też tą class. Dziękuję za pomoc!
alexx600 Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 Hej. Ania długo nie odpisywała. Zakładam,że z udostępnieniem importera może być problem. Pobawiłem się trochę maxscriptem, wyszło całkiem fajnie. Jeżeli ktoś jest zainteresowany -http://aleksandersawicki.com/Blend2Max.html . Mój angielski nie jest najlepszy ale sens powinien być jasny:) PS. Pc2 sam w sobie to ciekawa sprawa :)
Ania Napisano 26 Luty 2013 Autor Napisano 26 Luty 2013 (edytowane) Przepraszam za brak odpowiedzi, trochę tu było stresu i musiałam się zająć pilniejszym modelem. Niestety nie mam uprawnień żeby udostępnić skrypt do maxa którego używamy, ale podobno on korzysta ze standardowych funkcji maxa i tylko działa jako przyspieszenie pracy (dokładnie nie wiem bo osobiście zajmuję się tym tylko od strony blendera). Aktualizowany skrypt pytona jest w poście #10 albo http://www.ania.xibo.at/tmp/io_export_pc2_v2.py ale po zmianie klasy były tylko już takie kosmetyczne zmiany (nazwa w menu itp.) Dowiedziałam się że w luxrender ostatnio poprawili błąd z parentem, http://src.luxrender.net/luxblend25/rev/5eed3263787e#l1.43 z tego co zrozumiałam chodziło o to że motion blur pochodzący z poruszenia parenta nie był dodawany do child. Myślałam że może dałoby się jakoś to przenieść do eksportera pointcache. Próbowałam odszyfrować ten kod ale mnię przerasta, więc na razie zostanie przygotowanie meshów bez parentów, ale chyba w następnych dniach zapytam gdzieś na blender.org czy to jest bug że nie poznaje parenta. edit: http://projects.blender.org/tracker/index.php?func=detail&aid=34456&group_id=153&atid=469 Edytowane 26 Luty 2013 przez Ania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się