Skocz do zawartości

export pointcache


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

Czy istnieje jakiś eksporter pc2 (pointcache) który eksportuje wszystkie meshe do jednego pliku?

Ten standardowy eskportuje jedynie aktywny obiekt. Można sobie napisać skrypt który powtarza tą operację, ale w moim aktualnym pliku mam 400 animowanych meshy (rzęsy na wrotku), i chciałabym ominąć tworzenie (i importowanie do maxa) 400 plików .pc2

Czy da się to jakoś za jednym razem?

 

Albo może ktoś zna eksporter do jakiegoś innego formatu który obsługuje animowane meshe (alembic? ale nie znalazłam eksportera z aktualnej wersji blendera)

FBX odpada, mam problemy z niektórymi parent-child.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D

Anka, może spróbuj VRaya pod Blenderem i wyexportuj sobie tak jak t0m3k mówi... powinna być tam ta opcja.

Ewentualnie wylicz w Vrayu Blenderowym, ale wiem, że on miał problem z kaszką przy animacji, musiała się każdorazowo ładować czyjakośtak... mogli to już naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że potrzebujesz 3 rzeczy. Skrypt w pythonie, skrypt w maxscript oraz jeden plik xml.

Wszystkie meshe do jednego pliku ma raczej mało sensu, pc2 jest standardem który tego nie zakłada.

 

Ja bym to widział tak.

1. Jednym kliknięciem w pętli exportujesz tylko plików pc2. ile jest obiektów mesh. (zakładając te same ustawienia dla każdego elementu, nazwa pliku to nazwa obiektu)

2. Tym samym kliknięciem tworzysz plik xml z nazwami obiektów.

3. W 3ds max wybierasz plik xml.(przeszukuje folder z plikami pc2 w poszukiwaniu np. box.pc2) I automatycznie dodaje Tobie modyfikator Point Cache wraz z argumentem.

 

Wszyscy jarają się alembic ja też. Z tego co widziałem jakiś miesiąc temu na blenderartists tematy,gdzie były bardziej zaawansowane prace umarły. Chociaż ostatnio n-pigeon wspominał coś o tym,że ma to ruszyć z kopyta je jestem trochę sceptyczny.

 

Jeżeli chodzi o skrypty to postaram się napisać, nie wiem na pozwolą mi na to moje umiejętności.

Jeżeli bardzo pilne to podeśle bez GUI jako text:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alexxx dzięki :) zaraz przetestuję.

my tu wczoraj też pracowaliśmy nad podobnym skryptem, ale jeszcze nie do końca działał, jak nam wyjdzie coś używalnego to też dam linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ok nasz skrypt wygląda tak

http://www.ania.xibo.at/tmp/pc_export.py

akurat próbujemy przejąć z Twojego skryptu nazewnictwo obiektów które u nas nie działa (jeszcze nie w tej wersji), dodatkowo można wybierać nazwę katalogu w którym zapisuje poszczególne pliki, i zapisuje tylko selected.

 

edit: wersja która łączy zalety obu wersji

http://www.ania.xibo.at/tmp/io_export_pc2_v2.py

 

W zasadzie zarówno Twój jak i nasz skrypt działa do momentu kiedy w grę wchodzi obiekt przyparentowany do empty. Zapisywany jest tylko ruch własny obiektu, natomiast przemieszczenie jako child od Empty nie jest zapisywane do pointcache.

 

Da się to jakoś obejść, nie wiem, może trzeba jakoś w samym blenderze inaczej przygotować plik?

Już próbowałam przemieścić pivot mesha i armatury do zera, ale nie pomogło. Zapisuje tylko deformacje armatury z pose mode, nie przemieszcza obiektów za parentem.

Taki testowy plik

http://www.ania.xibo.at/tmp/rotifer_parenting.blend

po eksporcie włosek się kiwa jak powinien, ale nie podąża za planem tak jak w blenderze.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe info. W nocy tego nie zauważyłem.Jeżeli chce się mieć exporter pc2 ten standardowy oraz ten rozszerzony tak,żeby oba były dostępne jednocześnie do wyboru, należy w jednym z plików zmienić nazwę klasy.jak mamy

###### EXPORT OPERATOR #######class Export_pc2(bpy.types.Operator, ExportHelper):

na np.

class Export_pc2_2(bpy.types.Operator, ExportHelper):

2 raza była ta sama klasa i z tego wynikał błąd.Pytanie Takie jeszcze głównie do Ani. Czy będziecie pracować na importerem .pc2 w maxscript? Trochę bez sensu byłoby,jakby 2 osoby pisały to samo?

Edytowane przez alexx600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy importer pointcache do maxa jeszcze z jakiegoś starszego projektu, był do mayi ale na szczęście radzi sobie też z blenderowskimi pc2. Jeśli się komuś przyda, mogę się jutro spytać czy udostępnią, wydaje mi się że nie będzie problemu.

 

Jutro dam też update skryptu pytona, nasza programistka coś tam jeszcze pozmieniała, podmienię też tą class.

 

Dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ania długo nie odpisywała. Zakładam,że z udostępnieniem importera może być problem.

Pobawiłem się trochę maxscriptem, wyszło całkiem fajnie. Jeżeli ktoś jest zainteresowany -http://aleksandersawicki.com/Blend2Max.html .

Mój angielski nie jest najlepszy ale sens powinien być jasny:)

PS. Pc2 sam w sobie to ciekawa sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Przepraszam za brak odpowiedzi, trochę tu było stresu i musiałam się zająć pilniejszym modelem.

 

Niestety nie mam uprawnień żeby udostępnić skrypt do maxa którego używamy, ale podobno on korzysta ze standardowych funkcji maxa i tylko działa jako przyspieszenie pracy (dokładnie nie wiem bo osobiście zajmuję się tym tylko od strony blendera).

 

Aktualizowany skrypt pytona jest w poście #10 albo http://www.ania.xibo.at/tmp/io_export_pc2_v2.py ale po zmianie klasy były tylko już takie kosmetyczne zmiany (nazwa w menu itp.)

 

Dowiedziałam się że w luxrender ostatnio poprawili błąd z parentem,

http://src.luxrender.net/luxblend25/rev/5eed3263787e#l1.43

z tego co zrozumiałam chodziło o to że motion blur pochodzący z poruszenia parenta nie był dodawany do child. Myślałam że może dałoby się jakoś to przenieść do eksportera pointcache. Próbowałam odszyfrować ten kod ale mnię przerasta, więc na razie zostanie przygotowanie meshów bez parentów, ale chyba w następnych dniach zapytam gdzieś na blender.org czy to jest bug że nie poznaje parenta.

 

edit:

http://projects.blender.org/tracker/index.php?func=detail&aid=34456&group_id=153&atid=469

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności