Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poświęciłem weekend na przetestowanie vray'a (2,40). Dziwną sprawę zauważyłem. Wyrenderowałem scenę exterior dośc rozbudowaną (drzewa, samochody, budynki). Czas renderowania 10h. Dużo czy mało nie to jest ważne. Po zakończeniu renderowania (bez jakichkolwiek zmian) puściłem render jeszcze raz i tu zaskocznie, czas 7h. Rendery wizualnie takze się różnią jasnością (minimalnie). W render region devision mam ustawione losowo (sequence). Jaki jest mój wniosek: tak jak vray ustawi czas na pocztku tak go trzyma do końca. Z pierwszym razem zaczął od szyb a za drugim od jednolitych ścian. Defoult geometry mam ustawione na dynamic. Ktoś spotkał się z czymś takim? Może ta najnowasz wersja 2,40 jest jeszcze niedopracowana?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Troche nie rozumiem twojego wniosku, ale ciekawe jest to co piszesz. Roznica w jasnosci moze wynikac ze light mapy nie byly zapisane do pliku i z nowym rednerem bylo liczona od nowa (nie wiem jak duza roznica jest tych zmianach jasnosci), jak dla mnie 3h godziny to dosc spora roznica. Na razie nie mam czasu zeby zrobic podobny test, ale moze ktos inny sie jeszcze wypowie

Napisano

Z zapisem light map też sprawdziłem. Nawet po wyrenderowaniu sceny (innej jak ta w/w), na tej samej zaznaczam region, wczytuje light mapy z pliku i po wyrenderowaniu, gołym okiem widac różnicę w jasności (widać region ponownie renderowany). Sprawdziłem to na mniejszych scenach kilka razy i zawsze efekt taki sam.

Napisano

3d_operator, nie wiem czy dobrze rozumiem, ale dobry temat poruszyłeś, ponieważ ostatnio borykam się z podobnym problemem (jeśli dobrze rozumiem to, co piszesz). Renderuję regionami i widać między mini różnice w jasności, pomimo braku jakichkolwiek zmian w ustawieniach sceny. Cóż. nic konstruktywnego nie powiem, oprócz tego, że też mam ten PROBLEM :] chociaż wydaje mi się, że ja tam mam od dawna. dlatego nie renderuję regionami i męczę zawsze render do końca.

Napisano
3d_operator, nie wiem czy dobrze rozumiem, ale dobry temat poruszyłeś, ponieważ ostatnio borykam się z podobnym problemem (jeśli dobrze rozumiem to, co piszesz). Renderuję regionami i widać między mini różnice w jasności, pomimo braku jakichkolwiek zmian w ustawieniach sceny. Cóż. nic konstruktywnego nie powiem, oprócz tego, że też mam ten PROBLEM :] chociaż wydaje mi się, że ja tam mam od dawna. dlatego nie renderuję regionami i męczę zawsze render do końca.

 

Tylko czasami trzeba porawić jakis mały detal i wydawałoby się, że po wczytaniu light map nie powinno być różnicy a jednak jest. Inna bardziej mnie niepokojaca rzecz to zachowanie vray sun: puszczam render i światło słońca zatrzymuje się na szybie i nie przenika do wnętrza (tak jak powinno) . Zatrzymuję render i (bez żadnych zmian) puszczam jeszcze raz i... jest ok. Chyba wyślę te rendery do Chaosa i spytam o co chodzi.

Napisano

piszesz o poprawianiu małych detali, a ja nie poprawiam nic, a i tak jest różnica - choć nie zawsze. cóż. będziesz coś wiedział, to koniecznie napisz, bo temat jest co najmniej dziwny a i uporczywie przeszkadza. wrzucę później przykład. akurat coś renderuję. przerwę i wrzucę jakiś kawałek w regionie.

Napisano

@marcinW

Mam to samo, kiedy renderuje regionami, poszczególne kawałki nie pasują do siebie względem jasności. Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale często jest tak, że render regionami jest szybszy ( np. dzieląc scenę na 3 i renderując w 3 etapach ), niż render całej sceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności