Jump to content

W jaki sposób zrobić szachownice


krzysiekwz
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam do zrobienia na studiach porownanie blendera i 3ds maxa i opisałem juz w blenderze wszystko ale został mi 3ds max z poczatkiem nie powinno być problemu ale problem mój polega na tym ze jak zrobiłem w blenderze za pomocą nicą modyfikatora array szachownice tak tutaj nie za bardzo wiem jak zrobic to samo za pomocą jakiegokolwiek modyfikatora.Na tej szachownicy mam pokazać jak nałożyć teksturę, ustawić oświetlenie później zrobić animacje i na końcu zrenderować .Więc jakby ktoś mógł mi pomóc byłbym wdzięczny nie oczekuje pomocy w wszystkim tylko jak stworzyć pola na wzór szachownicy.

 

 

 

 

Dziękuje za pomoc

Link to comment
Share on other sites

ja jako amator zrobiłbym to w taki sposób, najpierw bym wymodelował tak jak ty w blenderze a potem bym pozaznaczał poly te które są polami w taki sposób żeby na przemian miały material id 1 i 2 a potem w mentalu nałożył czarno biały materiał multi/sub-obiect

Link to comment
Share on other sites

Modyfikator to nie wiem, ale ja na twoim miejscu dał bym boxa siatkę zrobił bym tak aby odzwierciedlała szachownice. Następnie z użyciem poly nadał bym id na przemian 2 i 1 tak jak blesik. Na koniec ztexturował bym to za pomocą multi/sub object dał bym na id 1 np. czarny a na 2 biały. Reszta szachownicy to tylko poprawki w modelingu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy