Napisano 27 Luty 201312 l Witam Mam do zrobienia na studiach porownanie blendera i 3ds maxa i opisałem juz w blenderze wszystko ale został mi 3ds max z poczatkiem nie powinno być problemu ale problem mój polega na tym ze jak zrobiłem w blenderze za pomocą nicą modyfikatora array szachownice tak tutaj nie za bardzo wiem jak zrobic to samo za pomocą jakiegokolwiek modyfikatora.Na tej szachownicy mam pokazać jak nałożyć teksturę, ustawić oświetlenie później zrobić animacje i na końcu zrenderować .Więc jakby ktoś mógł mi pomóc byłbym wdzięczny nie oczekuje pomocy w wszystkim tylko jak stworzyć pola na wzór szachownicy. Dziękuje za pomoc
Napisano 27 Luty 201312 l ja jako amator zrobiłbym to w taki sposób, najpierw bym wymodelował tak jak ty w blenderze a potem bym pozaznaczał poly te które są polami w taki sposób żeby na przemian miały material id 1 i 2 a potem w mentalu nałożył czarno biały materiał multi/sub-obiect
Napisano 28 Luty 201312 l ok ale czy jest jakis modyfikator by w podobny sposób zrobić pola w szachownicy w 3ds maxie tak samo jak w blenderze
Napisano 28 Luty 201312 l Modyfikator to nie wiem, ale ja na twoim miejscu dał bym boxa siatkę zrobił bym tak aby odzwierciedlała szachownice. Następnie z użyciem poly nadał bym id na przemian 2 i 1 tak jak blesik. Na koniec ztexturował bym to za pomocą multi/sub object dał bym na id 1 np. czarny a na 2 biały. Reszta szachownicy to tylko poprawki w modelingu.
Napisano 28 Luty 201312 l Array to głupi sposób, prawdziwa szachownica nie składa się z osobnych kawałków:P. Ale jak koniecznie chcesz to tak, w maxie jest array, nie szukaj w modyfikatorach. Zajrzyj do helpa, wpisz array i wszystkiego się dowiesz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto