kuro Napisano 28 Luty 2013 Napisano 28 Luty 2013 Witam wszystkich. Dziś miałem finalizować duży projekt graficzny - jest to stare pomieszczenie, w którego rogach i przy stykajacych się powierzchniach zalega już mech i brud. Do tych celów najprościej wykorzystać naturalnie Vray Dirt, bo jest wydaje się do tego stworzony. Cały dzień przygotowywałem mapkę, tweakowałem i dopracowywałem, cały czas działając na ustawieniach "niższych", aby zaoszczędzić czas. I jakie było moje zdziwienie, jak podczas któregoś z ostatnich renderów, już na ustawieniach bliższych domyślnemu wszystko co związane było z Vray Dirt (używam go jako maski w mapie composite, dodatkowo z noisami itd.) praktycznie zniknęło! Jedyne co zmieniłem w ustawieniach to tryb samplingu - z Adaptive Subdivision na Adaptive DMC i wtedy Vray Dirt jest straty jakby moja babcia rzuciła się na niego ze ścierką. Przy DMC Dirt jest bardzo nieresponsywny, nie słucha się co do niego mówi i ogólnie wypada słabiutko - nawet tak mocno podciągnięty mapką Output jak na dołączonych screenach. Doprowadza mnie to już do szału, naprawdę zdaje mi się że zaczynam wariować z tego powodu... Render w wersji Adaptive Subdivision - szerokie, duże pole czerwonego (maska duża, mocna). Render w wersji Adaptive DMC - wąskie, ściśnięte czerwone paseczki, praktycznie niedziałająca maska Vray Dirt, niezaleznie od ustawień. Poniżej odrobinę detali: zrzut ekranu z obliczania irridance map podczas renderu ustawionego na Adaptive DMC - jak widać, dalej "widzi" szerokie pole Vray Dirt, ale efekt renderu jest zupełnie inny. Dodatkowo parę zrzutów ekranu ustawień materiału, który jest naprawdę banalnie prosty. Pracuję na: 3ds Max 2009 x64, Win7 x64, AMD Phenom II X4, Vray 2.2 Jeśli ktokolwiek ma jakiś pomysł - błagam, poratujcie! :) Pozdrawiam!
maru Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Moja porada: zamiast bawić się krzywymi w outpucie, lepiej używaj ustawień distribution, falloff i bias wewnątrz vRayDirt. Poza tym nie bardzo rozumiem po co ci dodatkowo Composite. Te wszystkie ustawienia są wewnątrz vRayDirt. W tym przypadku czerwień i błękit ustawiasz jako occluded i unocclude colour i masz już wszystko pod kontrolą bez zbędnych masek i outputów.
kuro Napisano 1 Marzec 2013 Autor Napisano 1 Marzec 2013 Dzięki za odpowiedź. Krzywe w outpucie po to, aby uzyskać ostrą krawędź przejścia. Sam Dirt wypuszcza gradient, gdzie 100% occluded jest tylko przy krawędzi, a chcąc używać go jako maski potrzebuję odrobinę mocniejszego i inaczej przechodzącego koloru. A bawiąc się ustawieniami w samym Dirtcie też się bawiłem - nie jest zbyt ochoczy do współpracy. Jak widzisz, na ostatnim zrzucie ekranu radius ustawiony jest na 100 metrów, falloff tylko na 0,1 (0,0 też nie robi różnicy)... dodam do tego, że plane na którym to testuję ma 5x5 metra. Efekt z Dirtem przy DMC? Lekko nie taki. Mimo wszystko, dzięki. PS. A composite po to, żeby dodawać jeszcze noisy i inne duperele.
deshu Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 5x5 metrów? No to tym bardziej zabawnie, bo radius dirta masz ustawiony na 100m:) Moze po prostu zupdatuj do 2.3?
kuro Napisano 2 Marzec 2013 Autor Napisano 2 Marzec 2013 (edytowane) Tak jest, 5x5m! :) Tak jak mówiłem - zabawa radiusem nie daje absolutnie żadnej zmiany przy zastosowaniu Adaptive DMC. Taki sam rezultat przy radiusie 0,1 jak i 90000 (owszem, próbowałem) :P. Ale chyba udało mi się znaleźć rozwiązanie! Mój wierny Marlboro, podczas naszej nocnej wyprawy na balkon doradził mi, że jeśli jedyne co drastycznie zmienia rezultaty mapki, to sampling, więc problem leży.. w samplingu! Genialne, is it not? :) Podbicie subdivów samego Vray Dirta z domyślnych ośmiu powyżej 32 pozwala wreszcie samplerowi poprawnie(j) interpretować mapkę! Naprowadziło mnie to, że podczas kalkulacji światła wyraźnie widać, że efekt powinien być inny, a nie jest. Chyba pomogło, dzięki za wsparcie i sugestie po drodze! Edytowane 2 Marzec 2013 przez kuro
maru Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 (edytowane) Radius w tym przypadku będzie coś zmieniał tylko jeśli ustawisz go na jakąś bardzo małą wartość. W górę nie będzie różnicy ponieważ to jest jakby "największy możliwy zasięg" AO. Ustawienie, które musisz zmienić żeby occluded colour bardziej się rozprzestrzenił to BIAS. apdejt: zrobiłem test żeby nie wyjść na głupka i zachowanie Dirta jest rzeczywiście bardzo dziwne :) Edytowane 4 Marzec 2013 przez maru
kuro Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 Jest dziwne, prawda? :) Zwykle robię pre-rendery i testy na adaptive subdivision, a potem zmieniam sampler na DMC do finalnej wersji, a przy tej zmianie wygląda o dziwo totalnie inaczej... Okrutnie mi to namęczyło czasu. Co do Biasu, w tej chwili nie mam jak przetestować, ale z tego co pamiętam odrobinę pomagało. Tylko, że wtedy musiałbym nałożyć na siebie dwa dirty - jeden dla osi X, drugi dla Y, prawda? Wtedy na powierzchniach płaskich powinno być to w sumie widoczne... Tak czy siak, osiągnąłem w sumie pożądane rezultaty przez tą maskę output (żeby wzmocnić gradient) i wysoki radius z subdivami podbitymi do 64. Liczy wolniej, ale działa. :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się